היסטוריה מול ק"ש וחמש יבשות שונות
EN threads facebook youtube instagram tiktok
היסטוריה מול ק"ש וחמש יבשות שונות
מאת: יצחק הברמן , |  רביעי , 11/09/2019

היסטוריה מול ק"ש וחמש יבשות שונות

מכמה יבשות מגיעים שחקני מכבי העונה? מה קורה כאשר קריית שמונה מתארחת בסמי עופר? אילו שחקנים כבשו במדי שתי הקבוצות? היסטוריון המועדון, יצחק הברמן, לוקח אתכם למסע קצר בזמן

בפעם הראשונה בכדורגל הישראלי, כדורגלנים מחמש יבשות העולם מתנקזים לסגל הקבוצה. אירופה מיוצגת על ידי ההולנדים צ'ירון שרי ויאניק ווילדסחוט, אפריקה זוכה לשני נציגים מקמרון, אנסט מאבוקה וצ'יאנדו פוקס המצטרף החדש, אמריקה כאן ועכשיו בזכות שוער המשנה ג'וש כהן, אוסטרליה עם טרנט סיינסבורי וניקיטה רוקאביצה שאינו נחשב זר וכמובן אסיה אליה שייכים כל השחקנים הישראלים. גלובוס ירוק.

ועכשיו, בטיסה ישירה למשחק הליגה הביתי מול הנציגה הצפונית ביותר בליגת העל, הפועל קריית שמונה. תמיד מעניין כאשר האחרונה מגיעה לסמי עופר. ודי להזכיר את השער האחרון כאשר שוערה, דזיוגיוס ברטקוס, נגח את השוויון בדקת הסיום ואיזן ל-2:2 בדצמבר החולף.

זה יהיה המפגש השמיני באצטדיון המפואר מאז 2014 ועד כמה שיישמע מפתיע, רגלה של חיפה על התחתונה ולכן תרצה לשנות את המאזן: שלושה ניצחונות לקריית שמונה, צמד לחיפה בו כבשה שתי רביעיות (1:4 ו-0:4) ושתי תוצאות תיקו, אחת מהן ללא שערים. בסך הכול 21 שערים, ממוצע של שלושה שערים למשחק.

לא במקרה מכבי רואה בקריית שמונה יריבה עיקשת. רק שש קבוצות הצליחו עד היום לשמור את הירוקים על "אש קטנה" ולא אפשרו למכבי להשיג יתרון במאזן הכללי. מכבי תל אביב וקבוצות שחלקן כבר הפכו להיסטוריה רחוקה כמו מכבי רמת עמידר (8 משחקים, 4 ניצחונות לעמידר, 3 לחיפה ותיקו), הפועל בית שמש (6 משחקים, ניצחון אחד בלבד לחיפה, 2 הפסדים ו-3 תיקו), הפועל מרמורק (4 משחקים ללא ניצחון חיפאי, שני ניצחונות ושני תיקו לקבוצה מרחובות) ומכבי חדרה (4 משחקים, שני ניצחונות לכל צד).
הוסיפו אליהן את קריית שמונה בליגת העל שמאז העפלתה לראשונה בעונת 2007/08 שיחקה מול מכבי ב-11 עונות ושומרת אף היא על מאזן יוצא מהכלל : 33 משחקים, 14 ניצחונות לכל צד וחמש תוצאות ללא הכרעה.

שתי הקבוצות הרבו להחליף שחקנים ביניהן וחלקם "לא התביישו" לכבוש כאשר שיחקו מעברו השני של המתרס. אופיר מזרחי שמר על נייטרליות והבקיע שלושה שערים לזכות כל צד, שלומי אזולאי, חלוץ בית"ר ירושלים בהווה, הלך בדרכו והבקיע שני שערים לזכות כל צד. כמוהו רועי קהת שעבר למכבי נתניה, אלא שהוא כבש פעמיים לזכות קריית שמונה לעומת שער אחד במכבי. גם איסמעיל ריאן התכבד בשער אחד בירוק ואחד בכחול. את התמונה משלימים סאן מנחם שהושאל לצפון וכבש פעם, ושון וייסמן שכבש צמד ירוק בשנה שעברה.

מנגד, ארבעה שחקני קריית שמונה לא ריחמו על הרשת הירוקה. החלוץ הניגרי ירו בלו, בוגר מחלקת הנוער בחיפה, כבש פעמיים, כך גם וויאם עמאשה ושמעון אבוחצירא. אופיר קריאף שחגג עם חיפה זכייה בגביע הרשית מולה פעם אחת.

בשבת בערב יוכלו מספר שחקנים לכבוש לרשת קבוצה בה שיחקו, אבל לא רק, גם המאבק ההיסטורי בין המועדונים עשוי לקבל תפנית, לפחות עד המשחק הבא בצפון המדינה, בסיבוב השני של הליגה.