סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  ראשון , 13/10/2019

סיכום השבת במחלקת הנוער

קבוצות הנערים של המועדון ממשיכות לצבור נקודות בעונת 2019/20 ולמעגל המשחקות נכנסו קבוצות ילדים נוספות עם הצלחות בסיבוב הראשון של גביע המדינה. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

מחלקת הנוער של המועדון המשיכה בסוף השבוע האחרון את עונת 2019/20. לפניכם ריכוז המשחקים, התוצאות ומבקיעי השערים:

נערים א' מכבי "עלמני" חיפה הציגה "קונצרט" של כדורגל, ולא בפעם הראשונה העונה. מאז פתיחת הליגה, לפני חמישה שבועות, אין משחק שלה שהסתיים ללא מבול שערים ואחרי שנשמעו "תלונות" שקבוצתו של אברהם אבוקרט מסתפקת רק בחמישיות, החבר'ה בירוק לקחו זאת לתשומת ליבם והביסו בנתניה את בית"ר טוברוק 0:6. ספיר רזון המשיך בשרשרת הכיבושים זה המשחק החמישי ברציפות והבקיע פעם שנייה העונה שלושער (הקודם מול בית"ר ירושלים) כדי להעלות את מאזנו ל-10 שערים. גם נהוראי יפרח כובש ברצף (שבוע רביעי) אם כי במינון נמוך יותר (6 סך הכל), תמיר עזה הוסיף שער ועדן אוטאצי נכנס לרשימה עם שער בכורה העונה. החיפאים הצליחו לסיים בפעם הראשונה עם רשת נקייה והגורם לכך היה השוער ליאב זלקינד, שהדף פנדל כשקבוצתו כבר הוליכה בפער בן חמישה שערים. הניצחונות הגבוהים הקפיצו את מדד הפרש השערים ו-22 השערים לעומת העשרה שספגו מציבים את מכבי "עלמני" חיפה בפסגת ליגת העל. במאזנה 12 נקודות כמו למכבי תל אביב ומכבי נתניה.

אם משחק דומה היה נערך בליגת העל, היו מזיזים את כותרות הליגה השוטפת ומקדמים את "משחק העונה" בליגה הארצית צפון לנערים א'. מאחר ומדובר בהתמודדות בליגה הזאת, נדחק לשוליים דו-קרב משפחתי מאין כמוהו והפך לנחלתם של חובבי הפיקנטריה, המועדונים, השחקנים ובראש וראשונה המאמנות. אולי בפעם הראשונה בהיסטוריה (תקנו אותי אם אני טועה...) נערך משחק בנערים א' בין שתי אחיות תאומות. ענבל נמני-קנפו מאמנת מכבי "שמעון" חיפה מול קרן בכר-קנפו ממכבי צור שלום קריית ביאליק. השתיים הניחו את עברן ושלל התארים שצברו כשחקניות והתרכזו במשחק המסקרן. לפני שבוע השחקנים מנהלל ביקשו לבלום את הפועל חדרה שצברה את מלוא הנקודות ונכשלו, השבת ניצבה מולם צור-שלום שאף היא לא איבדה נקודות. שתי דקות במחצית הראשונה (29-31) חיסלו את הרעיון הירוק, הגנתם ספגה פעמיים ושער שלישי (57) השאיר את הנקודות אצל קרן וחניכיה. 3:0 שהוריד את המנוצחים למקום השביעי, בפיגור שש נקודות מהצמרת הגבוהה.


האוויר של אצטדיון "וסרמיל" בבאר שבע עושה טוב לשחקניה הצעירים של מכבי חיפה. לפני שבוע הייתה זאת קבוצת נערים ג' ששבה מבירת הנגב עם שלוש הנקודות (1:4) והשבת הגיעה תורה של מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') לעשות דרך של 600 ק"מ הלוך וחזור ולצבור נקודות חשובות. מאמן הקבוצה אמיר סופר נמצא בוולנסיה בהשתלמות ואת מקומו נקרא למלא המאמן הוותיק יוסי צרפתי. הירוקים כבשו זה השבוע השני ברציפות שלושה שערים, הפעם 1:3 ללא דרמות סיום (מול בני יהודה הבקיעו שער ניצחון עמוק בתוספת הזמן) ובשלושת השערים התכבדו בנימין צאגה, עידו אלמישלי ונור עותמאן עם שער ראשון העונה. סיפור המחזור, טבלת ליגת העל. לא פחות מחמש קבוצות צברו 16 נקודות ומהוות מחומש צמרת: מכבי תל אביב, בית"ר טוברוק, בני יהודה, הפועל תל אביב ומכבי "יהויכים" חיפה.

צריך היה לראות את פניו המאוכזבות של אריק מלכה, מאמן קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד כדי להבין עד כמה חרה לו אובדן שתי נקודות במשחק החוץ מול מכבי צור-שלום קריית ביאליק. וכל זה כאשר קבוצתו הצליחה לשוב מפיגור בן שני שערים משתי "עקיצות" מקומיות בעשר הדקות הראשונות.  שחקני נהלל לא נואשו, מיהרו להשיב מלחמה שערה בתוך רבע שעה ( עמית מועלם ומוחמד סבאח). המחצית השנייה בה לא נכבשו שערים התנהלה רובה ככולה בשטח המארחת . נחמת פורתא: הקבוצה כובשת בכל משחק, הקטע הפחות מרנין, היא גם סופגת בארבעת המחזורים.


צמד משחקי החוץ של קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה (נהלל) לא היטיבו עמה. השבת, באם המושבות, המתינה לה מכבי פתח תקווה צפון, מקום שני בליגה, שגילתה עדיפות על בחוריו של יצחק ינון והנחילה לה הפסד שלישי- 0:3.
בשעה שקבוצות הנערים נמצאות כבר מספר שבועות במעגל משחקי הליגה, רק השבת נכנסו שאר קבוצות מחלקת הנוער הירוקה לפעילות וציפו להן יריבות גביע קלות. בשורה התחתונה כל שמונה קבוצות הילדים והטרום עברו ללא בעיות לשלב הבא.

קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה לא התקשתה לנצח בביתה ב"קצף" את עירוני בני כאבול 1:11. למאמן יוסי צרפתי ניתנה הזדמנות לשתף את כל שחקני הסגל שלו.
משחק יותר קשה ציפה לקבוצתו של המאמן החדש משה אמארה. מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים   א') המתינה למכבי צור-שלום קריית ביאליק ובתום דקות ראשונות מהוססות, ניצלה עד תום טעויות בהגנת האורחים כדי להוליך 0:3 במחצית ובסיום 0:5 מוחץ. שוער הקבוצה הצליח להדוף בעיטת עונשין במחצית השנייה.


כבר ביום חמישי רמזה קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה בהדרכתו של יורם בסר שפניה לסיבובים גבוהים יותר. במשחק חד-צדדי ניצחה בבית את מ.ס. רשת מתנס"ים קריית טבעון 0:15.
גם קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן לירן אהרן הצליחה לשמור על שער נקי ולנצח בקריית אתא את מכבי עירוני המקומית 0:8.


את מספר השערים הרב ביותר בשבת הגביע כבשה קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה שהקשתה על צמד השופטים שנאלצו להורות לא פחות מ-25 פעמים על אמצע המגרש, לא כולל שריקות הפתיחה. שחקניו של המאמן החדש ירין איבגי גברו על מכבי צור-שלום קריית ביאליק 0:25.
טל הנדלר וחניכיו בקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד נותרו חסרי תעסוקה אחרי שמ.כ. צעירי עילוט העדיפו לוותר על המשחק.


שתי קבוצותיה של ה"ירוקה" בשכבת טרום א' תשחקנה בשלב הבא. בשעה שמכבי "ישעיהו" חיפה נהנתה משבת חופשית עקב ויתור על המשחק מצד המארחת מ.ס. בני יפיע.
משחק לא קל המתין לשחקניו של שמעון הרוש, קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד שנסעה לקיבוץ עין המפרץ, הפכה אותו לקל וניצחה את הפועל מטה-אשר 2:20 בדרך הלאה.