הלך לעולמו אורי ירון ז"ל
EN threads facebook youtube instagram tiktok
הלך לעולמו אורי ירון ז"ל
מאת: האתר הרשמי , |  שישי , 18/10/2019

הלך לעולמו אורי ירון ז"ל

המועדון נפרד מהעיתונאי הוותיק, שבין השאר גם הקים את מחלקת האתלטיקה של מכבי חיפה, שימש כמורה לספורט לתלמידים וערך את הספר "יובל 90 למכבי חיפה".

מכבי חיפה אבלה על פטירתו של אורי ירון ז"ל.
ירון, עיתונאי במשך כ-60 שנה בכלי תקשורת רבים, סיקר את הספורט בכלל ואת המועדון בפרט ונחשב לדמות מוערכת, בולטת וייחודית בנוף המקומי והארצי.

בשנת 1970, הקים אורי את מחלקת האתלטיקה של אגודת מכבי חיפה, ובמרוצת השנים גם לימד וחינך לעשייה ספורטיבית ולהתעמלות גופנית רבים מתלמידי חיפה בהיותו מורה בבתי ספר שונים בעיר.


אורי, שהיה דור שני לאנשי מכבי חיפה (אביו, מרדכי ימפולסקי, מראשי אגודת מכבי חיפה), הפך להיסטוריון של האגודה וכתב את הספר "יובל 90 למכבי חיפה", שיצא לאור בשנת 2006 ומסכם את פעילויותיה השונות של אגודת מכבי חיפה משנת 1912 ועד שנת 2002.


בספר, המונה 170 עמודים, ניתן למצוא תמונות נדירות, שספק אם היו נשמרות אלמלא הוכנסו בין עמודיו. המידע הרב המצורף לתמונות מתייחס למגוון רחב מאוד של ענפי ספורט; התעמלות, שחייה, כדורמים, אתלטיקה קלה, אגרוף, טניס שולחן, הרמת משקולות, סיוף, כדורעף, כדוריד, הוקי, טניס, ג'ודו, שחמט, היאבקות, כדורסל (גברים ונשים) וכמובן פרק מיוחד המוקדש לכדורגל המקומי.

נציגי מכבי חיפה ליוו אתמול (חמישי) את אורי ירון בדרכו האחרונה ובמסיבת העיתונאים שנערכה במתחם האימונים בכפר גלים, ספד מרקו בלבול, מאמן מכבי חיפה, לאורי ז"ל וסיפר על הכרותם האישית: "אורי הוא חבר. חבר שסיקר אותי במשך שנים. אני באמת משתתף בצער המשפחה וזה יום עצוב מבחינתי. הכרתי את אורי המון שנים והוא ליווה אותי כעיתונאי והיינו משוחחים גם שיחות אישיות, אז זה באמת יום עצוב מבחינתי".