סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  ראשון , 20/10/2019

סיכום השבת במחלקת הנוער

הקבוצות הצעירות של המועדון נכנסות לקצב והשבת ניפקה המחלקה בעיקר ניצחונות יפים ושערים רבים. קבלו סקירה מקיפה של סוף השבוע האחרון. תמונות: ג'ו הירש, האתר הרשמי

מכבי "הרדי" חיפה, קבוצת הנוער של המועדון, סיימה אמנם בתיקו את משחק החוץ ב"וולפסון" נגד הפועל תל אביב, אבל על רוב הקבוצות הצעירות יותר במחלקת הנוער אבל שבת טובה מאוד. מעגל המשחקים בסוף השבוע כלל את קבוצות הנערים, הילדים והטרום ולפניכם העדכונים, התוצאות וכובשי השערים.


מכבי "עלמני" חיפה (נערים א' בליגת העל) ספגה בחמישה מששת משחקיה בליגה ( 12 שערים), אבל הנתון הזה לא מפריע לה להתיישב בנוחות בכורסת פסגת הליגה גם אחרי ניצחון ביתי דחוק מול הפועל באר שבע 2:3. עם ממוצע של ארבעה כיבושים למשחק ובסך הכול 25 הבקעות, קבוצתו של אברהם אבוקרט ממשיכה לספק את הכדורגל הכי אטרקטיבי בליגה. כעת למכבי וגם לקבוצת מ. תל אביב 15 נקודות ואחריהן משתרכת הפועל רעננה (14). תמיר עזה פתח את מסכת שערי חיפה (19) וההגנה לא השכילה לבלום את השוויון מיד בפתיחת המחצית השנייה (47). נהוראי יפרח לא המתין יותר משמונה דקות והחזיר את היתרון לחיפה אלא שהאורחים לא נואשו וגם להם הספיקו שבע דקות בלבד לאזן בשנית (62). לשער הניצחון של תמיר עזה שנכבש כעבור ארבע דקות כבר לא הייתה להם תשובה.


סוף שבוע פורה לקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מנהלל. המאמנת ענבל נמני-קנפו וחבורתה "תרמו" בשבועיים האחרונים שש נקודות לשתי קבוצות צמרת. בארבעת הימים האחרונים לקחו את עצמם בידיים וברגליים והחליטו לתרום לעצמם את אובדן הנקודות. ביום רביעי החולף הביסו את הפועל עירוני כרמיאל 1:6 עם סיפור מסקרן. מלך שערי הקבוצה, שאדי חמודה נותר על ספסל המחליפים וראה את מייקי גרופר, סעד מרון ואילי עמר כובשים. במצב של 1:3 חמודה הוכנס למשחק בדקה ה-57 ולא הפריע לו לכבוש שלישייה רצופה (83,76,71). תיאבון המנצחים לא נרגע ובשבת התארחו במגדל העמק אצל הפועל נוף הגליל וגם הפעם צרור שערים- 1:7 ל"שמעונים". הפעם שאדי חמודה פתח, גם בהרכב וגם במלאכת ההבקעה (13), גל ארז "השתולל" שתי דקות וכבש פעמיים (44-42), המארחים צימקו אבל חמודה (64), דילן גומז (70), עז ספרונוביץ (83) ואילי עמר (86) השלימו ניצחון רב שערים. למרות שני ההפסדים, צמד הניצחונות משאירים את שחקני חיפה/נהלל בטווח ראיה משלוש המובילות.


שלוש שלישיות עם קצב ספיגה יורד - זהו מאזנה של מכבי "יהויכים" חיפה בליגת העל לנערים ב'. לפני שבועיים ניצחון 2:3, לפני שבוע 1:3 והשבת ניצחון חלק 0:3 על הפועל חדרה. המאמן אמיר סופר שב מהשתלמות בספרד וראה את עידו אלמישלי מבקיע פעמיים ומעלה את מאזן שעריו לשבעה ואת חברו זיו לי כובש לראשונה ומשלים רכישת שלוש נקודות המעמידות את חיפה בשורה אחת עם שלוש קבוצות נוספות להן 19 נקודות. לכולן נרשם כבר הפסד והן מסתדרות לפי הפרש שערים עדיף: מכבי תל אביב, בית"ר טוברוק, מכבי "יהויכים" חיפה והפועל תל אביב.


משחקה של קבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ב') נדחה ליום שלישי אבל זה לא הפריע לה לנצח את הפועל נוף הגליל 1:5. חמישה שחקנים הבקיעו את חמשת השערים. ניב טבול (35), בשאר עודה (46), מוחמד סבאח (55), רותם ביטון (72 בפנדל) ואופק אדנה (77) ואז האורחת נזכרה להבקיע שער כבוד.  קבוצתו של אריק מלכה חגגה את שמחת תורהעם ניצחון אמצע השבוע החולף על הפועל קריית שמונה 0:4. זאת הפעם הראשונה שהגנת המנצחים שמרה על רשת נקייה ומנגד היו אלה ניב טבול (15), מוחמד כנעאן (62,26) ואמיר בהאיה (31) שהדביקו כדורים, שוב ושוב לרשת הצפונית. הניצחון במשחק ההשלמה קרב את ה"ירוקה מנהלל"  עד מרחק שלוש נקודות מהפסגה.
 

איזה שבוע ענק לקבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" שקפצה מזירה לזירה וקטפה את כל התהילה. עד אמצע השבוע קבוצתו של אלירן מזרחי הייתה עסוקה בהופעה מכובדת בטורניר יוקרתי בוולנסיה, ספרד. סיימה בתיקו מול אתלטיקו מדריד וארסנל, ניצחה בשאר והודחה רק ברבע הגמר בפנדלים. נדמה היה שהשחקנים ישובו עייפים לזירה המקומית ולא היא. ברביעי ציפתה להם ב"קצף" קבוצתה החזקה של מכבי "אלדד" תל אביב, מהטוענות לכתר בליגת העל. החיפאים התעלו והביסו את יריבתם המושבעת 0:3 משערים של ינאי דיסטלפלד, סאלי פחימה ורוי חזן. בשעה שלכולם יש חופש, הירוקים ארזו פקלאות גם בשבת ונסעו לירושלים לפגישה עם הפועל קטמון ירושלים. במחצית הראשונה המארחים נהנו מהעייפות היחסית של אורחיהם להם הספיקו שתי דקות לניצחון 0:2. ליסאב עיסאת (58) וסאלי פחימה (60) השלימו ניצחון רביעי ברציפות המקנה בשלב זה מקום שלישי בטבלה עם 12 נקודות, שלוש פחות מהמוליכה הפועל תל אביב ונקודה מהשנייה מכבי פתח תקווה.

הולך השנה קשה לקבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה (נהלל) מול קבוצות חזקות ממנה. לרגע נדמה היה שקבוצתו של יצחק ינון תצליח להפתיע בביתה את מכבי נתניה. נהוראי בוסקילה קבע 0:1 כבר בדקה השנייה, יתרון שהחזיק מעמד חצי שעה. האורחים השוו ובמחצית השנייה הוסיפו צמד (66,43) ששם לאל את מאמצי שחקני נהלל לנסות להפתיע. יחפשו את הנקודות במקום אחר.


בשעה טובה ומוצלחת, תרתי משמע, יצאו לדרך גם קבוצות הילדים והטרום במשחקי הליגה. מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') של יוסי צרפתי המשיכה בטיול הקליל בו החלה בשבוע שעבר בגביע. ניצחון ביתי 1:7 על הפועל קריית אונו. אוראל אלקלעי התכבד בשלושער הראשון העונה, נהוראי מלסה (צמד), נועם שמש וגבריאל בוקולי התחלקו בשלל השערים. גם תיקו חוץ מול הפועל קריית שמונה טוב ל"ירוקים" של משה עמרה - מכבי גולדשנפלד חיפה בילדים א', מחוז חוף. ג'אד שיבלי וניתאי אביטן הבקיעו לזכות שחקני העמק ששבו מהצפון עם 2:2 ונקודה.


בילדים ב' אזלה ה"תחמושת" לשחקני מכבי "שמואל" חיפה בהדרכתו של יורם בסר. אחרי מבול השערים שהמטירו לפני שבוע בגביע, נשארו לשחק בבית וסיימו בתיקו 1:1 מול הפועל חדרה. ניצחון בכורה במחזור הפתיחה לקבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ב') אותה מדריך לירן אהרן. לפני חצי שנה הקבוצה אותה אימן בילדים ג' במחוז חוף הרשימה, במעבר הלא פשוט ל-11X11 ניצחון חוץ על הפועל "צו פיוס" הגליל העליון 1:3 במחוז מפרץ 1.

את הפרש השערים הגבוה ביותר מבין קבוצות המחלקה השיגה קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה. אחרי ניצחון ראשון בגביע, ציפה המאמן הטרי ירין איבגי מחניכיו להעניק לו גם ניצחון ליגה. עמדו יפה במשימה וגברו בבית על מכבי הרצליה 1:19. פחות מחצי הכמות כבשה קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד, אף היא בילדים ג' במחוז חוף, וזה הספיק לה לניצחון חוץ על מכבי צור-שלום קריית ביאליק 1:8. המאמן טל הנדלר נהנה סוף-סוף לראות ניצחון רשמי ראשון השנה כי בשבוע שעבר משחק הגביע של קבוצתו בוטל עקב אי הופעת היריבה.


מאוד מעניין היה לראות כיצד תשתלב קבוצתו של מתן אלמליח מכבי "ישעיהו" חיפה במחוז השרון לטרום א'. בעונה החולפת נערך ניסוי לשלב במחוז המפרץ קבוצה צעירה בשנה משאר הקבוצות. הניסוי הצליח מעל המשוער. הצעירים דורגו במקום השני, צברו ניסיון והביאו אותו מיד בפתיחת העונה כשניצחו בוולפסון את הפועל תל אביב צפון 1:8.
את השבת המוצלחת מאוד בחטיבה הצעירה השלימה קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד שנשארה ב"קצף" וגברה על עירוני נשר 2 בתוצאה 6:17. העפלה לשלב הבא בגביע ושלוש נקודות ראשונות, למאמן שמעון הרוש לא תהיינה תלונות.