סופ"ש של גביע במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש של גביע במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 08/12/2019

סופ"ש של גביע במחלקת הנוער

13 קבוצות בפנים- אחת בחוץ. מאזן הסיבוב השני של קבוצות מחלקת הנוער בתום סיבוב המשחקים השני בגביע המדינה. אם מוסיפים את קבוצת הנוער שלא נכנסה עדיין למעגל הגביע, לא רע. אפילו טוב מאוד. צילומים: ג'ו הירש


מחפשים פטנט כיצד להפסיד 2:1 ולנצח 3:8? כל הזכויות שמורות לקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה, מוליכת ליגת העל. קבוצתו של אברהם אבוקרט הדרימה 300 ק"מ בכיוון אחד והעפילה לשלב הבא, אחרי שתי מחציות מנוגדות זו לזו. היריבה, מכבי באר-שבע (שלישית במחוז השפלה) שמעה מהיריבה העירונית, הפועל באר שבע שנוצחה בליגה 3:2, שמדובר בקבוצה התקפית בעלת כושר דריסה מעולה. בחלוף 45 דקות המארחים הבינו היטב מה סיפרו להם. תמיר עזה (7), מיכאל בן-עמי (8), ספיר רזון (19,16), שוב בן-עמי (20), נהוראי יפרח (24) ורזון בשלישית (42) קבעו 0:7 מוחץ לפני שער בודד מצד שחקני בירת הנגב. במחצית השנייה מהפך. לא להגזים, אפילו לא חשש קל לטלטול התוצאה. חיפה כבשה שער בודד נוסף (רזון עם הרביעי) וספגה פעמיים. נגמר 3:8 ועל פי הורדת הרגל מדוושת הגז, כנראה שמחשבות החיפאים כבר היו מוסטות למשחק הליגה ביום שלישי מול מכבי נתניה. בעונה כזאת "דאבל" אינה מילה גסה.
 

 
חפשו את זה שדבק בקלישאה שהברק אינו מכה פעמיים באותו המקום. אם תמצאו, תפנו אותו למאמנת ענבל נמני-קנפו ממכבי "שמעון" חיפה (נערים א') שתשנן בפניו שאולי הקלישאה נכונה, לא לגבי קבוצתה. לפני למעלה מחודש, לפני פגרת השזרוע, הגיעה למשחק חוץ מול מ.כ. נווה-יוסף (מדורגת 11 בליגה הארצית הצפונית) וניצחה 2:4. הגרלת הגביע הועידה מפגש נוסף ושוב במשחק חוץ, וגם הפעם רגלה של קבוצת השלוחה מהעמק נותרה מעל ועם ניצחון מוחץ יותר: 1:5, מצמד שעריו של אורי פורת ושיתוף פעולה מצד חבריו, עידן עז, דילן גומז וסעד מרון.
 
מראש לא נראה שמפגש בין מכבי "יהויכים" חיפה, מקום שלישי בליגת העל לנערים ב', לבין מכבי הרצליה (מקום 14 בארצית דרום) יוליד הפתעה מרעישה. התרחיש המוקדם ענה על ציפיות הקבוצה האורחת במדים הירוקים, שהסתפקה בניצחון סולידי 0:2 משערים של ירין סויסה ובנימין צאגה. המאמן אמיר סופר ימשיך לחפש את התואר הכפול לקבוצתו. לפי שעה, הדרך נכונה.
 
צמוד יותר אמור היה להיות המשחק בקיבוץ גבעת חיים. מי שנותרה בחיים במפעל הגביע היא מכבי חיפה גולדשנפלד של אריק מלכה (נערים ב' מנהלל). אמנם, בליגה התקשתה לנצח את מכבי עמק חפר (1:2), השבת, דווקא במשחק חוץ שחקניה השתוללו ולראשונה כבשו העונה שישה שערי זכות ללא מענה. אמיר באיה (צמד), ניב טובול (גם הוא פעמיים), שריף רעד ושי אובניש לא הותירו ספק מי ראויה להמשיך. אחרי שני הפסדי ליגה רצופים, ניצחון הגביע התוסס מהווה ברכת דרך לעתיד. כמובן עם כרטיס העפלה לשלב הבא.
 

 
יום שישי את יודעת, יש בעיר מסיבה. מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (נערים ג') הקדימה את קבלת השבת וקיבלה אותה ברחובות, עם ניצחון רב שערים על מכבי רחובות "צו פיוס" (מקום 8 במחוז מרכז 2). לא נראו מחזות קורעי לב בקרב המארחים, שעה שקבוצתו של אלירן מזרחי כבשה פעם אחר פעם. ירדן חי (דקה 10) עם שער בכורה העונה בליגה ובגביע, ואורי מרדכי (13) דאגו שלא ייכנס ברחובותים אפילו זיק של תקווה להפתעה. בהמשך, במחצית השנייה, בפרק זמן קצר השלימו אורי ג'ורג' (54), אורי עזו (56), ביהאן סימהאן (58) ושר דויב (69) את חגיגת השערים.
 
על השאלה מי עדיפה, קבוצה שפתחה את העונה במחוז השרון בצליעה ונוצחה בששת משחקיה מתוך שבעה, או קבוצה שמדורגת במקום ה-12 במחוז המרכז, נתנה מכבי "מקס" חיפה ( נערים ג') תשובה מוחצת בניצחונה הביתי על הפועל רמת גן 3:6. בחוריו של יצחק ינון שכחו לרגע את תלאות הליגה ותוך תצוגת תכלית נהדרת, אותתו שפניהם לשלב הבא בגביע. עם 1:4 בתום ארבעים דקות כבר היה ברור שאיש לא יגזול מהם את הניצחון. במחצית השנייה שתי הקבוצות הרשיתו פעמיים כל אחת ורק אחת עלזה. עלי חלף (צמד), עדי אוסמי, איאס כעבייה, נהוראי בוסקילה ודן ספרנוביץ ביטאו את העליונות המקומית.
 
פנצ'ר למחזיקת הגביע מאשתקד, קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה. גם אצלה, כמו במקרה של נערי מכבי "שמעון" חיפה (הרימו מבט לתחילת הכתבה) הברק היכה פעמיים. לפני שבועיים ביקרה בכפר סבא ונוצחה לראשונה בליגה (2:1), השבוע ההגרלה שלחה אותה פעם נוספת לבירת השרון, מול אותה קבוצה וגם הפעם שבה צפונה בידיים ריקות. החמצות מסמרות שיער של חיפה השאירו את תוצאת המשחק ללא שערים וללא הכרעה, גם בתום דקות ההארכה. ההכרעה הועברה לבעיטות הכרעה וכאן, ראשון הבועטים עדי צור לא הצליח לכבוש. חבריו, אוראל אלקלעי, נועם שמש, ליאם וקטמכטר ומורן והב דייקו אבל הפועל המקומית ניצלה את כל חמש הבעיטות וניצחה 4:5. כעת נותר לחניכיו של יוסי צרפתי להסתפק רק במאבק על המקום הראשון בליגה.
 

 
משחק לא פחות קשה ציפה ביום שישי למכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') במשחק החוץ מול ילדי מכבי רחובות "צו פיוס", מהמקום הראשון במחוז מרכז 2. המארחת הגיעה למשחק מול התשיעית במחוז חוף כשבמאזנה מקסימום הנקודות האפשריות בליגה (15 מחמישה משחקים). הפתיחה לא ניבאה טובות לקבוצתו של משה עמרה, שנקלעו לפיגור בדקה ה-29. היתרון הרחובותי החזיק מעמד 12 דקות, עלי איברהים שלא כבש העונה, הופיע בזמן כדי להשוות ועמית שפיגל (63) חולל את המהפך המיוחל בדרך לשלב הבא.
 
למכבי חיפה תהיינה שתי קבוצות בגביע גם בשכבת ילדים ב'. מכבי "שמואל" חיפה ארחה בצהרי יום שישי את שחקני מ.כ. קריית-חיים ממחוז המפרץ שלא נוצחו עד כה. ב"קצף" נפלה ליכולת טובה, זה השבוע השני וחיפה גברה 1:7 מצמדי שערים של שלושה שחקנים: איתי תורג'מן, אלון ג'אנח ואיתי שוורצמן. עידן מריומה השלים את השביעייה. המאמן יורם בסר שהוליך את ילדים ג' מהעונה הקודמת לזכייה בגביע, רוצה פרס נוסף.
 

 
פתיחת העונה המצוינת של קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד, מצאה ביטויה גם במשחק הגביע הביתי מול ניר רמת השרון. קבוצתו של לירן אהרן שניצחה בכל משחקיה העונה (כולל 0:8 בגביע בסיבוב הראשון) מבקשת למתוח את חבל הגביע עד למקסימום האפשרי. ה-1:3 משעריהם של חוסיין ח'ליל, עומרי עומר ואורי רונן ממשיך לעורר תקוות.
 
ואם שאלתם, גם שתי קבוצות ילדים ג' ירוקות נשארו בעניינים. מכבי "עודד" חיפה של ירין איבגי יצאה מוקדם בבוקר לעיר מודיעין, וכיאה לעיר המזוהה עם המכבים, גיבורי חנוכה, לא נעים היה להשאיר את כרטיס הגביע למארחים שהיוו יריב ראוי לשמו, אך בסופו של דבר חיפה ניצחה 3:5 ונשארה בלתי מנוצחת גם אחרי חמישה מחזורי ליגה ושני סיבובי גביע.
 
המשחק הקל ביותר, כי רק היא עשתה אותו כזה, נפל בחלקה של קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד אשר ארחה ב"קצף" את הפועל עפולה וניצחה אותה 2:25. מאמן הקבוצה המנצחת, טל הנדלר, ימתין להגרלה "טובה" גם בסיבוב הבא ובינתיים קבוצתו תתרכז בליגה.
 
אחרונות חביבות, שתי קבוצות טרום א' קפצו גם הן לשלב הבא. מכבי "ישעיהו" חיפה של מתן אלמליח ממחוז השרון לא התקשתה לנצח במגרש בטמרה את אחי ביר אל מכסור (שלישית במחוז מפרץ 1) בתוצאה 1:22 וקבוצתו הצעירה של בני הרשקוביץ, מכבי "יואל" חיפה, המופיעה במחוז המפרץ יחד עם מכבי עירוני קריית אתא, דילגה מעליה עם ניצחון חלק, 0:12.