שבוע גביע במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
שבוע גביע במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  ראשון , 23/02/2020

שבוע גביע במחלקת הנוער

משחקי הנוק-אאוט בגביע, השלמת מחזורים בליגה וכל התוצאות, הסיפורים וכובשי השערים. קבלו סקירה של סוף השבוע במחלקה הצעירה של המועדון. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

ההפסד הביתי הראשון של קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה הפתיע, מאחר והמנצחת, הפועל תל אביב ניצחה לאחרונה ב"קצף" לפני 22 שנים. חצי יובל. כבר ביום שלישי הקרוב תהיה לקבוצתו של בני לם הזדמנות להתאושש במסגרת הגביע כשתנסה להעפיל לשמינית הגמר עם ניצחון על בית"ר טוברוק, אף היא מליגת העל.

שחקני מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') אוהבים את הסיפור על סינדרלה, לא על המגרש. לא בטוח שהשחקנים הנמנים על הסגל הנוכחי זוכרים שבשנה שעברה, כבר בסיבוב הראשון, חיפה הובסה והודחה בביתה בידי הפועל פתח תקווה מהליגה הארצית (5:0). קבוצת ליגת העל התייחסה ברצינות הכי גמורה למכבי עירוני קריית-אתא, הראשונה במחוז מפרץ מהליגה המחוזית. ולא בגלל מועמדותה להעפיל לליגת העל. קריית אתא הדהימה בשלב הקודם כשהעיפה ממעגל המשחקים את הפועל תל אביב, המוליכה בליגת העל. אמנם, הקרייתים נאלצו להעתיק את ביתיותם לצור-שלום מאחר ומגרשם אינו מאושר למשחקים, והם גם בנו על מידותיו המקשים על קבוצות טכניות עדיפות לגלות את מלוא יכולתם. חיפה הייתה עדיפה ברוב שלבי המשחק, גם כבשה שער (דקה 30) אחרי שהבלם לי זיו נגח כדור קרן אבל בהמשך התקשו לבסס את יתרונם. לכולם היה ברור שעם 0:1 נזיל, לא הולכים למכולת ואז השוער אורי בן-שושן שכמעט ולא נגע בכדור, התעופף והציל שער מכדור שבעט מגן קריית אתא אל בין חיבורי הקורות. בתוספת הזמן הדיח עידו אלמישלי את "סינדרלה" בבעיטה מדויקת מימין לשמאל וחרץ את גורל המשחק - 0:2.


אם מאמני שתי הקבוצות ששיחקו במגרש הקשה בצור-שלום, החליפו רשמים ביום שישי בערב, הדו-שיח הועיל למכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ג'), מוליכת מחוז המרכז, במשחקה מול מכבי המקומית המדורגת שישית במחוז חוף. הוסיפו לכך את העובדה שבצור-שלום תכננו להפתיע את החיפאים וכל הקבוצה צפתה במשחק הליגה שבוע לפני כן בו ניצחה קבוצתו של אלירן מזרחי את הפועל באר שבע 1:4. ההכנה המקומית הייתה מושלמת במחצית הראשונה. בעזרתה של רוח שנשבה בגבם, עמדו שחקני צור-שלום פעמיים על סף הבקעה. כבר בדקות הפתיחה הציל השוער החיפאי שער בטוח בהצלה ממרחק ארבעה מטרים, כעבור מספר דקות השתחרר חלוץ מקומי מהיר כרוח ומול השוער בעט לחוץ. באותן דקות, גם בגלל משטח דשא גרוע לתפארת, לא ניכרו הבדלי רמות. עד שנפתחה המחצית השנייה. שוב, הרוח עזרה לחיפה לבטא את הבדלי האיכויות, צור-שלום לא עברה את קו מרכז המגרש ולחיפה שלחצה את היריב לשערו נותר רק להמתין לשער הראשון. והוא הגיע מזווית קשה ביותר. אורי עזו, מהמצטיינים במגרש, בעט מזווית קשה והכניע את השוער המקומי. את השער השני, וחבל שלא הייתה מצלמת טלוויזיה, אפילו האוהדים המקומיים התלהבו ממנו. שלושה שחקנים מסרו זה לזה בעקב נעלם (!), הכדור הגיע למחליף לואי שעבאן שביסס את ניצחון קבוצתו 0:2 והעלה אותה לרבע הגמר, בניסיון לזכות ב"דאבל". כבר בשבת הקרובה מצפה לחיפאים "משחק עונה" ראשון עת יתארחו אצל מכבי תל אביב. מן הסתם, שם תהיה לכדורגל עדיפות על פני תנאי המגרש.


מסע הגביע של קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד (מקום חמישי במחוז חוף) הגיע לסוף דרכו בהפסד ביתי לקבוצת מכבי פתח תקווה שהגיעה ממחוז עדיף (מקום שלישי במרכז). התוצאה 3:5 למלאבסים מלמדת שה"ירוקים" של משה אמארה לא נכנעו בקלות אלא ששעריהם של ג'אד שיבלי (צמד) ואייר אלקנתי לא הספיקו לרכישת כרטיס לשלב הבא. בהפסד הזה נקבע כי השנה לא תהיה למחלקת הנוער נציגה בגמר הגביע ומשמעות הדבר שהגביע בו זכתה לפני כשנה קבוצת "מיכאל" חיפה בשכבת הגיל הזאת יונף על ידי קבוצה אחרת. אגב, לפני מספר שנים קבוצת ילדים א' של חיפה/נהלל הדהימה כשזכתה בגביע, היחיד בתולדות השלוחה הירוקה מהעמק.

מי שלא מוותרת על הגביע היא קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה שזכתה בו (עם שחקנים אחרים כמובן) בשנה שעברה. החבר'ה של ירין איבגי רקדו השבוע על שתי חתונות. אחרי שמשחקה בליגה בוטל עקב מזג האוויר, הקדימה את משחקה בגביע לאמצע השבוע וגברה על בני סכנין במגרשה 2:8 כדי להעפיל לרבע הגמר ומיד להמריא לטורניר יוקרתי בברצלונה.


בשנה שעברה הגיעו קבוצות טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה ומכבי תל אביב לשלב חצי הגמר. ה"צהובים" ניצחו ועלו לגמר. היום (ראשון) שבו השתיים ונפגשו וגם הפעם הייתה ידה של תל אביב (מקום ראשון במחוז המרכז) על העליונה כשניצחה את קבוצתו של מתן אלמליח ( מוליכת מחוז השרון) 2:6.
 
לראות ולא להאמין. אשתקד, כאשר הוחלט לשלב את מכבי "יואל" חיפה בליגת המפרץ (טרום א') כאשר גיל שחקניה נמוך בשנה משאר קבוצות הליגה, הורמו גבות. כיצד, שאלו הפסימיסטים, יצליחו הקטקטים להתמודד עם שחקנים בוגרים מהם. מסתבר שלא חשוב הגיל, חשוב התרגיל. קבוצתו של בני הרשקוביץ מחוללת העונה פלאים. בליגה טרם נוצחה וגם בגביע שברה את תקרת הזכוכית מבין כל קבוצות הליגה בארץ והיא כבר ברבע הגמר! ניצחון החוץ על הפועל חדרה מערב (מקום עשירי במחוז השרון 2) 7:18 עדיין לא מעורר אשליות שלעולם חוסן, בינתיים הצעירים נהנים ומנצחים.

והיו גם שלושה משחקי ליגה.

שחקני מכבי "עלמני" חיפה  (נערים א') ומאמנם, אברהם אבוקרט השתתפו באמצע השבוע באזכרה לאשר עלמני, משחקני העבר הגדולים במועדון, מיוצאי מחלקת הנוער הראשונה בשנות החמישים ומבכירי המאמנים בה במשך עשרות שנים. הקבוצה שנאבקת על הבכורה בליגת העל ספגה סטירת לחי מצלצלת כשהפסידה לקבוצה מהמקום ה-12, הפועל ראשון לציון 1:0 מבעיטת עונשין על סף סיום המחצית הראשונה. זאת אותה ראשון לציון שהדהימה את החיפאים גם בסיבוב הראשון שכשניצחה בביתה 3:5. ההפסד גרם לפתיחת פער של שלוש נקודות בין חיפה למוליכה מכבי תל אביב. לחיפאים אין מספיק זמן לבכות את אובדן הנקודות, כבר ביום שלישי עליהם לנסוע לכפר סבא למשחק גביע ולהתמודד מול הפועל "עלייה" כפר סבא (מקום 4 בארצית). אסור לשכוח, חיפה מגיעה למפגש הזה כמחזיקת הגביע.


"קרב חפירות" נערך בליגת השרון לילדים א'. מכבי "מיכאל" חיפה של יוסי צרפתי ביקשה להשיג שלוש נקודות מול עירוני נשר במשחק השלמה. האורחים התבצרו היטב, החיפאים החטיאו שוב ושוב עד שהגיע אדיר והב וכבש את שער הניצחון 0:1. כעת חיפה מרוחקת שלוש נקודות ממכבי נתניה אשר בראש הטבלה (34 לעומת 31).

הפסד שלישי רצוף לקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד שנוצחה בנהריה על ידי מ.כ. מכבי נהריה 4:3. קבוצתו של טל הנדלר מדורגת במרכז הטבלה.


משחק דחוי נוסף קרב את קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד עד כדי נקודה למובילת מחוז חוף, מכבי צור שלום. קבוצת העמק אותה מאמן שמעון הרוש זכתה בניצחונה העשירי כשגברה על הפועל מטה- אשר 2:12.