סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שלישי , 03/03/2020

סיכום השבת במחלקת הנוער

ניצחונות, הפסדים ותוצאות תיקו מאפיינים את סוף השבוע האחרון של חודש פברואר בקבוצות הצעירות של המועדון. קבלו סקירה של המשחקים, התוצאות וכובשי השערים. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

את היום האחרון של חודש פברואר 2020 נהוראי יפרח לא ישכח. חלוץ קבוצת נערים א' שהועלה לשורות הנוער כבש שער ראשון לזכותה והגדיל לעשות עם צמד לרשת בית"ר טוברוק בניצחון 0:3. דווקא בשבוע שכולם מדברים אם ניתן לנצח קבוצה אחת פעמיים בשבוע (כמו הבוגרים מול באר שבע), הצליחה קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה להגדיל את יתרונה בצמרת (ידיעה נפרדת) ולגבור פעמיים, בגביע ובליגה, על הנתנייתים.


מי שסובלת קשות מהיעדרו של נהוראי יפרח, קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" הרדי מליגת העל המאבדת גובה. יפרח (11 שערים) וחברו להתקפה, ספיר רזון (15) הנעדר אף הוא, השאירו חוליית חוד חסרת חוד והתוצאות בשטח ניכרות. בעיקר בטבלה. הקבוצה ספגה הפסד שני ברציפות, מה שלא קרה לה השנה. שער בדקה ה-79 באשדוד קבע 0:1 למקומיים ולמזלה של חיפה גם מכבי תל אביב נוצחה ופער שלוש הנקודות נותר בעינו. קבוצתו של אברהם אבוקרט צנחה למקום השלישי ולה 39 נקודות. אל המקום השני "התגנבה" הפועל תל אביב (40). המטרה של חיפה, מלבד לספק שחקנים לקבוצת הנוער, לשמור על מרחק סביר מהצמרת כי במחזורים 28 ו-29 ממתינים לה שני "משחקי עונה" מול מכבי תל אביב (בית) והפועל תל אביב (חוץ).

זקוקים למומחה לאהבה. המתנדבים מתבקשים לפנות לקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה (נהלל) המאוהבת נואשות בתוצאה ובניצחונות 1:6. לא פחות מחמש פעמים (רבע מ-20 משחקי הליגה) קבוצתה של ענבל נמני-קנפו סיימה בתוצאה הלא שגרתית. ההפסד האכזרי בגביע להפועל תל אביב (1:0 משער בדקת הסיום) לא דיכא את יכולת ההבקעה של קבוצת העמק. מי שציפתה שזה אכן יקרה היא המארחת, הפועל עירוני כרמיאל שציפתה למצוא שחקנים מדוכאים, ההפך קרה. במשחק הראשון ה"שמעונים" ניצחו, ניחשתם נכון, 1:6 ושחזרו את התוצאה בגומלין. ערן אזולאי כבש ראשון (14) וכרמיאל שאפה תקווה והצליחה להשוות (23). לקח לירוקים שתי דקות לשמוח בשנית משער של אורי פורת (25) ודילן גומז סגר מחצית (44) עם 1:3. במחצית השנייה מייקי גרופר הבקיע צמד (89,57) ומועתסם עיסאווי (76) הצטרף לחגיגה. המנצחים נותרו במקום השלישי עם 41 נקודות. בשולי הצמרת הגבוהה.


 
צמד הפסדים רצופים למכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') וחלום האליפות בליגת העל הולך ונגוז. נשארו עם מסלול הגביע. קבוצתו של אמיר סופר יצאה לשכונת התקווה, מקום נוסטלגי לקבוצות הבוגרים ונוצחה בידי בני-יהודה מהמקום השביעי 3:0. זאת הפעם השנייה שהמנוצחת מפסידה שני משחקים ברציפות והתוצאה המידית, התרחקות עד כדי 11 נקודות מהמוליכה.

ניצחון חוץ למכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ב') על הפועל נוף הגליל 2:3. קבוצתו של אריק מלכה שלא ניצחה בשלושת המחזורים הקודמים מיהרה הפעם לכבוש צמד שערים מהיר מרגלי שי אובניש (7,5). המארחים ניסו לחזור למשחק (38) אבל ניב טובול שם לאל את תקוותיהם עם שער שלישי (65). רק בדקת הסיום המארחת הבקיעה שער שני שלא מנע ניצחון כפול מהבחורים מנהלל.


 
משחק מטורף. אין הגדרה מדויקת יותר למשחק שנערך בקריית שלום בין קבוצות נערים ג' של מכבי תל אביב ומכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". בסופו של דבר שכרה של חיפה יצא בהפסדה מאחר ואיבדה את המקום הראשון בו החזיקה שבועות רבים בגלל הפרש שערים עדיף, אך לאור אירועי המשחק ובעיקר סיומו, התוצאה 4:4 גרמה לטירוף חושים אצל המאמן אלירן מזרחי וחניכיו. אורי עזו (4) וינאי דיסטלפלד (54) הצליחו לכבוש פעמיים מול ה"צהובים" שלא טמנו רגלם בצלחת והבקיעו את שער חיפה ארבע פעמים, מה שלא הצליחה שום קבוצה לעשות עד כה. קודם השוו, אחר כך חוללו מהפך ואחרי שחיפה איזנה, בתוך שתי דקות עלו ליתרון (56,54) שנראה בלתי מחיק. את כבוד ההגנה, שימו לב, הציל הבלם ליסב עיסאת שהבקיע פעמיים בתוספת הזמן (!) וכפה את התיקו ה"משוגע". ואיש בחיפה לא מכיר את התוצאה 0:0. אם היא לא הושגה ב-19 המשחקים אין סיבה שתצפו לה. אובדן שתי הנקודות העלה את הפועל תל אביב לראש מחוז המרכז (51 נקודות) לפני חיפה (49). בעוד חודש "משחק העונה" בוולפסון.

שמח בנהלל. איש לא האמין שקבוצת נערים ג' המקומית, מכבי "מקס" חיפה ממחוז השרון תצליח לגרוף נקודות ממכבי פתח-תקווה צפון שמניין נקודותיה היה כמעט פי שלושה מזה של המארחת. אולם קבוצתו של יצחק ינון נמצאת לאחרונה במגמת שיפור וניצלה זאת כדי לנצח 1:2 משעריהם של עלי חלף ודן ספרנוביץ. עבור קבוצה שאינה מרבה לכבוש שערים (מלך השערים עם 4 כיבושים בלבד) ואינה מסכימה לסיים ולו משחק אחד בתוצאת תיקו, ניצחון מכובד.


דו-קרב פרטי במחוז השרון לילדים א'. מכבי נתניה (37 נקודות) מול מכבי "מיכאל" חיפה (34) ממשיכות לצבור נקודות ובסיום הסיבוב הראשון זאת התמונה. מאחריהן קבוצות במרחק חמש נקודות. השבת יצאה קבוצתו של יוסי צרפתי למשחק חוץ באם המושבות וגברה על בעלת הבית, מכבי פתח תקווה צפון 1:2 משערים של עדי צור ומייקל שקורי. לא ברור אם שתי הקבוצות תסכמנה לקיים את המשחק ביניהן שבוטל במחזור ה-12. הוא עשוי לשפוך אור על תמונת הצמרת מאחר וכעת לחיפה חסר משחק (גם מול הפועל רעננה הגשם ניצח).

שבוע פחות טוב עבר על קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד מנהלל. אחרי שקבוצתו של משה אמארה הודחה ממשחקי הגביע, גם בליגת מחוז חוף לא רוותה נחת ונוצחה במשחק חוץ מול בני סכנין 3:0. הקבוצה מדורגת שביעית.


מאז השמיני בפברואר קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה לא שיחקה בליגה. משחקים בוטלו, קבוצתו של יורם בסר יצאה לברצלונה , לטורניר מסורתי ויוקרתי, השבוע שבה למשחק לא פשוט בעמק חפר ושער של ים כץ החזיר אותה צפונה עם שלוש נקודות חשובות במחוז השרון. כרגע ל"שמואל" חיפה אשר במקום הרביעי 29 נקודות ולפניה מכבי נתניה (34), מכבי פתח תקווה (31) ומכבי תל אביב ב' (29), עכשיו המבחן האמיתי להשלמת המשחקים והראשון שבהם משחק דחוי בגביע בשבת הקרובה. מול מכבי תל אביב ב"קצף". משימת על.

לא תמיד חובה ל"אכול מנה שלמה". לפעמים גם חצי מנה מספיקה לניצחון. קבוצת ילדים ב' מכבי
חיפה גולדשנפלד (נהלל) ממחוז מפרץ 1 לא נכנסה לסרטים אחרי ניצחון ביתי על בית"ר נהריה שאינה מאריות הליגה. ניצחה 1:4 לעומת שמינייה בסיבוב הראשון וקבוצתו של לירן אהרן עדיין נטולת הפסדים וראשונה עם 36 נקודות מול 34 אשר במאזנה של הפועל עפולה הרודפת אחריה.


עטורת שבחים שבה קבוצת מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') מברצלונה שם הגיעה לגמר בטורניר יוקרתי ונוצחה 2:0 על ידי הקבוצה הצרפתית מארסיי. שחקניו של ירין איבגי נחתו היטב על הקרקע וניצחו במשחק חוץ את הפועל תל אביב צפון 3:11. זאת הייתה חזרה אלגנטית למחוז השרון אחרי ששני משחקים בוטלו בזה אחר זה בליגה, בגלל גשם ורוחות. שלוש קבוצות ממשיכות לאייש את המקומות הראשונים. הפועל כפר סבא המושלמת עם 36 נקודות, מכבי חיפה עם הפסד בודד (33) ובית"ר טוברוק (33 ומשחק עודף).

שיא שערים לקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד. ניצחה את הפועל יוקנעם החלשה 0:39 ו"שברה" את שיא השערים במשחק הגביע מול הפועל עפולה (25). קבוצתו של טל הנדלר הצליחה זאת הפעם השנייה לשמור על שער נקי.


 
קבוצה נוספת ששברה את שיא הכיבושים שלה, מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') ממחוז השרון. גם קבוצתו של מתן אלמליח עשתה זאת במסלול הגביע (22 נגד ביר-מכסור) ואחרי שהודחה ממשחקי הגביע לפני שבוע, התבקשה סוכריה בדמות ניצחון אסטרונומי . היריבה, מכבי הרצליה לא כבשה במגרשה בסיבוב הראשון וגם הפעם 0:14 לזכות חיפה שנותרה ראשונה בטבלה, במרחק גדול מהרודפות אחריה.

אוהבת את המספר 18 (ח"י). קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד "נתקעה" על מספר המזל הזה, בכל פעם שהיא מבקרת בעיר הקייט. לפני חודש ניצחה את מכבי נהריה 0:18 וביום שישי שבה לאצטדיון בנהריה וניצחה את בית"ר המקומית 3:18. לניצחון הזה ישנה משמעות בטבלת הליגה במחוז חוף מאחר והמוליכה, מכבי צור-שלום הפסידה ונסוגה למקום השני. שחקני חיפה/נהלל עם 33 נקודות לפני צור-שלום 31 ובתוספת להפרש שערים מצוין (+136), קבוצתו של שמעון הרוש אהבה את סוף השבוע החולף.

אחרי שהתמודדה מול קבוצות "מבוגרות" ממנה בשנה וניצחה את כולן, בליגה ובגביע, ביקשו שחקני טרום א' מכבי "יואל" חיפה לבחון את יכולתם מול בני גילם. התוצאה: ניצחון על מכבי צור-שלום/ קריית ביאליק 2:33 שקבע שקבוצתו של בני הרשקוביץ חלפה מעל רף 200 שערי הזכות (204) וממשיכה להוביל את טבלת מחוז המפרץ. לחיפאים 33 נקודות (11 משחקים) לפני הפועל מעיינות בית-שאן עם אותו מספר נקודות אך עם שני משחקים עודפים.