מחזור פורים במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחזור פורים במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  חמישי , 12/03/2020

מחזור פורים במחלקת הנוער

משחקי אמצע השבוע של הקבוצות הצעירות הניבו תוצאות מעניינות. קבלו סקירה של התוצאות, כובשי השערים והמאזן בטבלאות הליגה השונות. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

לא בטוח שמה שהבטיחו לנו "משנכנס אדר מרבים בשמחה" מתאים לקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה. גם בסיבוב הראשון ב"קצף", הפועל באר שבע הקשתה על חייה ובקושי הפסידה לחניכיו של אברהם אבוקרט (3:2), על אחת כמה וכמה כאשר המשחק נערך בבירת הנגב. גם הפעם הלך קשה, מיכאל בן-עמי המשיך להבקיע (שער בר-מצווה) אבל בסיום החיפאים השאירו את הנקודות לבעלת הבית בהפסד 2:1. לאובדן הנקודות משמעות חדה: הפער בין חיפה למכבי תל-אביב האוחזת במקום הראשון צמח לשלוש נקודות ובתשעת המשחקים עד לסיום העונה יהיה קשה להדביק.

שמח מאוד היה במשכנה של קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד מהליגה הארצית הצפונית. ביום שני ניצחה את מ.ס. פרדס-חנה/כרכור בתוצאה 0:4 כאשר גיבור המשחק היה מוחמד סבאח עם שלושער פרטי. הוא השני בקבוצה המבקיע כמות שערים מכובדת כזאת ורק שי אובניש הצליח. השניים לא עצרו ברשת פרדס-חנה, הם שבו כעבור יומיים לאותו מקום (המגרש המשודרג בנהלל) ובאותה שעה כדי להביס את הפועל בני-אעיבלין 1:8. מוחמד כנעאן הבקיע צמד ואחריו שובל של כובשים כניב טובול, עמית מועלם, רותם ביטון, מוחמד סבאח, שי אובניש ובשאר עודה. קבוצתו של אריק מלכה מדורגת שביעית בטבלה. לפחות שברה את שיא ההבקעות העונתי שלה.


ניצחון נאה וחשוב לקבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה ממחוז השרון. אחרי ניצחונה הביתי על מכבי "שלמה" תל אביב 2:4 אין ספק שרק השתיים הראשונות תתמודדנה על הבכורה. מכבי נתניה ולה 43 נקודות מול 40 של המאמן הוותיק יוסי צרפתי. את השערים ל"ירוקים" הבקיעו נהוראי מסלה (2), מייקל שקורי ונועם שמש. ניצחון חמישי בסדרה.

אכזבה גדולה במחנה הילדים של מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א' מחוז חוף). אחרי שקבוצתו של משה אמארה סילקה את מכבי צור-שלום ממעגל משחקי הגביע בפתיחת העונה, ולא הצליחה לנצחה במשחק הליגה הראשון עת ספגה שער שוויון בסיום (3:3), הקבוצה הגיעה למגרש בצור-שלום ויצאה בשן ועין. שחקני נהלל נותרו בדקה ה-20 בעשרה שחקנים אחרי שאחד משחקניהם התעצבן וראה כרטיס אדום, עשר דקות מאוחר יותר אף ספגו שער מרהיב שהפך לשער ניצחון למקומיים. ל"ירוקים" מהעמק לא הייתה תשובה לחומת ההגנה הגבוהה של צור שלום, לא הגיעו להזדמנויות, למעט בעיטה אחת שזעזעה את משקוף המארחת.


לא רק ילדים א' כשלו במגרש החולי בצור-שלום. גם ילדים ב' של מכבי חיפה גולדשנפלד, מוליכת מחוז מפרץ 1, לא הצליחה לנצח, סיימה לראשונה מבלי לכבוש ולו שער אחד לרפואה ויצאה עם 0:0 שלא הועיל לה. תוצאת התיקו הרביעית העונה הקפיצה את הפועל עפולה לראש הטבלה (40 נקודות) לפני עירוני קריית שמונה (37 ומשחק חסר). שלישית מכבי חיפה גולדשנפלד של המאמן לירן אהרן עם 37 (ושני משחקים חסרים) .


ולשאר הילדים הייתה אורה ושמחה. בקבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה חניכיו של המאמן ירין איבגי והוא עצמו, שהו בבידוד בגלל נגיף הקורונה. הקבוצה חזרה מטורניר בספרד, ומי שהגיע משם נכנס ישר לבידוד. איך שמרו על הכושר במהלך שבועיים איש לא יודע, את היעדר הפעילות לא חשו שחקני מ.כ. עירוני אור-יהודה שהגיעו לחיפה וחזרו עם הפסד 26:1. הניצחון אינו מקנה לפי שעה לחיפאים את המקום הראשון, התנחלו בו "ירוקים" אחרים, הפועל כפר סבא הממשיכה לנצח ושומרת על מאזן נקי ומושלם: 42 נקודות לעומת מכבי "עודד" עם 36 נקודות ומשחק חסר. אם וכאשר חיפה תשכיל לנצח במשחק ההשלמה, עשוי המשחק בין הראשונות לקבוע את גורל הראשונה במחוז השרון.

ניצחון גדול לקבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') במחוז חוף. מיני-דרבי. הפועל חיפה הגיעה לנהלל עם המאזן ההגנתי הטוב ביותר במחוז חוף ושבה עם מצב רוח שפוף אחרי שהובסה 5:1 על ידי קבוצתו של טל הנדלר הסופרת ניצחון שלישי ברציפות.


שלוש קבוצות טרום א' במחלקת הנוער חילקו "משלוחי מנות" ליריבותיהן. מכבי "ישעיהו" חיפה ממחוז השרון ממשיכה לברוח ליריבותיה, היום ניצחה קבוצתו של מתן אלמליח את הפועל הרצליה במגרשו 1:6 ושמרה על מאזן ההבקעה וההגנה הטובים ביותר.

מאבק דו-ראשי ממשיך להתנהל במחוז חוף בין מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) למכבי צור שלום. חניכיו של שמעון הרוש ניצחו בשושן פורים את הפועל מ.א. משגב 1:29 וצברו 39 נקודות. הרודפת העלתה את רף נקודותיה ל-34 וחסר לה משחק.

את ניצחונות החג לקטקטים פתחה קבוצת טרום א' (למעשה ב' בליה של א') מכבי "יואל" חיפה תחת הדרכתו של המאמן בני הרשקוביץ. כבר בתשע בבוקר התייצבו בעכו וגברו על הפועל המקומי 6:15. במקרה דנן הטבלה "משקרת". כי במקום הראשון תמצאו את הפועל מעיינות בית-שאן (39 נקודות) ולמכבי "יואל" 36 בלבד. בהסתייגות רצינית. הראשונה שיחקה שלושה משחקים יותר ולחיפה מאזן מושלם- 12 ניצחונות.