ארבע על האפס?
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ארבע על האפס?
מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 27/06/2020

ארבע על האפס?

אחרי שלושה ניצחונות העונה על הפועל באר שבע מבלי לספוג, מכבי יכולה לקבוע שיא היסטורי אם תצליח גם לנצח בפעם הרביעית וגם לא לספוג. ההיסטוריון של המועדון, איציק הברמן, לוקח אותנו למסע בזמן

קיימת אפשרות שהשבת, תיכנס לספרי ההיסטוריה של מכבי חיפה, אם תשכיל לנצח בביתה את הפועל באר שבע. ולא בגלל ששת הניצחונות הרצופים על "שועלי הנגב" בשנתיים האחרונות. לולא שער היתרון מרגלי חנן ממן בסמי עופר במאי 2019, למכבי היו היום שבעה משחקים בהם לא ספגה שער חובה. זה שבתוך חמש דקות שון וייסמן (צמד) וניקיטה רוקאביצה חוללו מהפך, סיפור שונה.
כעת הגיעה השעה ההיסטורית: בפעם הראשונה הירוקים יכולים לנצח את אותה קבוצה ארבע פעמים בעונה ועל האפס. רק פעם אחת בעבר חיפה הצליחה לנצח קבוצה אחת ארבע פעמים באותה עונה. בהדרכתו של אברהם גרנט, בעונת 2000/01 ודווקא מול קבוצת האם שלו, הפועל פתח תקווה חיפה, ניצחה פעמיים בחוץ ופעמיים בבית. 1:3 בחוץ מצמד של רפי כהן ואבישי ז'אנו, 2:3 בבית מצמד של יוסי בניון ושער מרגלי יעקובו איגביני, אחר כך בקריית אליעזר ניצחון זהה ושוב רפי כהן הבקיע פעמיים ובניון השלים ובמשחק הרביעי כבר הלך קל יותר, 0:4 כאשר רפי כהן משלים שישה שערים מול אותה קבוצה (צמד שלישי), בניון וסרגיי קלשצ'נקו הצטרפו אליו. זאת הייתה עונת הקריירה האחרונה של המאמן מרקו בלבול, לפני שהפך לעוזרו של גרנט.


הפועל פתח תקווה, יחד עם בני יהודה מובילות את טבלת המנוצחות שלוש פעמים בעונה מול מכבי חיפה (5 עונות) לפני מכבי פתח תקווה (4), הפועל חיפה ואשדוד (3). מלבדן, למעט הפועל חדרה וס.כ. נס ציונה, כל קבוצות ליגת העל נוצחו בשלושה מפגשים בעונה מול מכבי. ארבע קבוצות הפסידו מבלי לכבוש ולו שער כבוד לרפואה.
בני יהודה של 2005/06 הפסידה שלוש פעמים (0:4, 0:1, 0:1) וגם בעונת האליפות עם מאמנה הנוכחי, אלישע לוי בשעה שזה אימן בעיר הכרמל (08/09). ה"זהובים" נוצחו שלוש פעמים בתוצאה מינימאלית (1:0). גם מכבי פתח תקווה (06/07) לא נכנעה בקלות בשלושת משחקיה ואף היא הקשתה על חיי חיפה (טריו 1:0). והייתה גם הכח עמידר רמת גן שהפסידה באותה עונה לחיפה (0:2, 0:2, 0:3). הקבוצה הרביעית, מכבי תל אביב של עונת 2010/11, היא עונת האליפות הירוקה האחרונה, שהפסידה בכל משחקיה לאלופה (0:2, 0:3, 0:1).
החיפאים עדיין מחפשים את ניצחונם ה-50 בסמי עופר. אחרי 108 משחקים, כולל משחקי הדרבי שנחשבו למשחקי חוץ, חסר לחיפה את ניצחון היובל. לעומת 34 הפסדים ו-24 תוצאות תיקו. רק לשם השוואה: המצב באצטדיון קריית אליעזר אחרי אותה כמות משחקים היה טוב במעט. 55 ניצחונות לחיפה, 29 הפסדים ו-24 משחקים ללא הכרעה. במשחק ה-109 ניצחה את הפועל תל אביב 0:1.


אם הזכרנו את גרנט ובלבול כצוות מנצח בתחילת המילניום, אז בבלומפילד בלבול חלף מעל פניו של מורו ורבו. המאמן הנוכחי קפץ למקום השביעי בדרוג המאמנים במכבי חיפה לדורותיה כשניהל 72 ממשחקיה לעומת 71 של גרנט.
שלושת הכובשים מול הפועל תל אביב, סינטאיהו סלליך, צ'ירון שרי ומוחמד עוואד כבשו שערים ראשונים באצטדיון היפואי ואם מסתכלים על מצבת הכובשים בירוק, העונה השתתפו 15 שחקנים במלאכת ההבקעה. רק לפני שמונה שנים (11/12) כבשו יותר שחקנים (16). נותרו ארבעה משחקים לסיום, התקווה להשוות קיימת.
משחקי הפלייאוף הפכו לקרקע פורייה עבור שחקנים שנכנסו כמחליפים וכבשו. מקסים פלקושצ'נקו הבקיע שער נגד הפועל תל אביב (2:1), מוחמד עוואד עשה זאת בדרבי (2:2), סינטאיהו סלליך הבקיע את שער הניצחון ב-י"א מול באר שבע (0:1) ועוואד נכנס בבלומפילד והבקיע את השער השלישי.
ב-102 מפגשי ליגה בין הירוקים לאדומים מהדרום המאזן עומד על 46 ניצחונות למכבי, 27 לב"ש ו-29 משחקים הסתיימו ללא הכרעה.
אחרי שהבטיחה לעצמה את המקום השני, חיפה תרצה כאמור לקבוע שיא חדש - ניצחון רביעי על אותה קבוצה באותה עונה, מבלי לספוג. משימה לא פשוטה.