סוף השבוע במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סוף השבוע במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 29/11/2020

סוף השבוע במחלקת הנוער

אחרי פגרה כה ארוכה, ליגות הנוער והילדים שבו לפעילות. איציק הברמן עושה לנו סדר בשבת ירוקה במחלקה. צילום: ג'ו הירש האתר הרשמי

לא כך תכנן גיא בוגנים, מאמנה החדש של מכבי "עלמני" חיפה (נערים א') להגיע למשחק הבכורה שלו. לפני המשחק הביתי מול מכבי תל אביב הוענק גביע למאמן הקודם, אמיר סופר, אלא שלתל אביב היו תוכניות אחרות. עד כה, הגנת חיפה לא הרשימה וספגה בכל משחק, דווקא במשחק החשוב והיוקרתי קרסה ונכנעה ללא תנאי בתוצאה 6:1 (4:1 במחצית), שהרחיק אותה ארבע נקודות מצמרת הטבלה. אפשר והפנדל המוקדם (דקה שלישית) שתל אביב קיבלה וניצלה, כרסם בתוכניות החיפאיות המוקדמות. עד לדקה העשרים האורחת השלימה כיבוש ארבעה שערים, ענאן חלאילי צימק, אולם במחצית השנייה התמונה לא השתנתה.
בקבוצת נערים א' משלוחת נהלל, מכבי "שמעון" חיפה אותה מאמן השנה אריק מלכה, מתגעגעים לחג החנוכה. אחרת, איך תסבירו שכבר במשחק פתיחת העונה הדליקו חניכיו את כל החנוכיה והביסו את עירוני טבריה 1:8. מוחמד סבאח (רביעייה), שריף רעד, מוחמד סרחאן, מוחמד כנעאן ואריאל יוסף לא הותירו שביב של תקווה לאורחיהם.


כמה טוב לחזור הביתה. תשאלו את שחקני מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' בליגת העל) שעבדו השבוע שעות נוספות. ביום שלישי, בתוספת הזמן, ספגה קבוצתו של אלירן מזרחי שער הפסד מפתיע במשחק השלמה מול ניר רמת השרון 1:0. לחיפאים עדיין אין שער זכות מחוץ למגרשם. כמו שליריבות אין שער זכות ב"קצף". הפעם נאלצה מ.ס. אשדוד להניף דגל לבן, אחרי שירדן חי (60) הבקיע את השער היחיד במשחק.
פתיחה ברגל ימין למאמן לירן אהרון שקפץ מספר כיתות ומאמן כיום את קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד, מהליגה הארצית הצפונית. קבוצתו השכימה קום, יצאה לקריית אתא והביסה את בעלת הבית מכבי עירוני 0:4. שבת מאושרת לעילי אושר שכבש שלושה מארבעת השערים, עידן רונן התכבד אף הוא בשער ויחד ניצחון בכורה עם שלוש נקודות ראשונות בליגה, בה ישחקו סיבוב אחד בלבד ואחר כך פלייאוף, שיקבע את העולה לליגת העל והיורדות.
חתיכת משחק במשחק שהבטיח רבות וכל דקה הצדיקה את הציפיות. מה יכול להיות רע במשחק בו נפגשות מכבי חיפה "קצף" והפועל תל אביב. אפילו במחוז המרכז בנערים ג'. ואכן, קבוצתו של יורם בסר הסתערה על שער יריבתה וכבשה שלושה שערים בתוך 28 דקות. בדקה השנייה שחקן הגנה אדום השלים מהלך התקפה מצד חיפה וכבש את שערו הוא, נועם שמש הכפיל (16) ואוראל אלקלעי ביסס 0:3 שנראה בלתי שביר. לא כך חשבו האורחים שרוחם לא נשברה והשיבו בתוך שבע דקות (37,30) צמד שאיים על התוצאה. גם חיפה התאוששה ושמש (59) כבש את שערו השני, הרביעי של חיפה, ורק בתוספת הזמן נקבעה התוצאה הסופית 3:4 לזכות חיפה. שלוש נקודות ראשונות.


 
דרמה בעמק. קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה של המאמנת הוותיקה ענבל נמני-קנפו, לא הצליחה להחזיק מעמד מעט יותר מדקה לסיום ההתמודדות שלה נגד הפועל חיפה וספגה שער משווה אכזרי (79). בכלל, עשר הדקות האחרונות העמידו בצל את שאר חלקי המשחק כי בדקה ה-70 העלה אוהד פרטוק המקומי את הירוקים מנהלל ליתרון שלא נשמר.
ניצחון חוץ דחוק במגרש שנחשב תמיד לבור לקבוצתו של בר כהן מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א'), 0:1 על הפועל כפר סבא משער של אלון ג'אנח. בתום שני מחזורים החיפאים צברו שש נקודות במחוז השרון.
מי שטעמה ניצחון ראשון במחוז חדש לה, קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד. המאמן טל הנדלר התרגש יחד עם חניכיו לעבור למחוז מרכז 1 ולנצח את מכבי רחובות 0:3. ירדן רמות הבקיע צמד שערים וחברו איתי שריקי השלים את הניצחון ההיסטורי באכסניה החדשה.
מי שצפה במשחקה הביתי של קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה אותה מאמן ירין איבגי, עשוי היה לקבל רושם שהאורחת, מכבי עמק חפר חוללה סנסציה. כבר בדקה השנייה הפתיעה וכבשה שער יתרון. מאמנה חגג עם ריצה עולצת לעבר חניכיו והמכבים הבינו שחובה להשיל מעליהם את הפיג'מות (המשחק נערך בשמונה וחצי בבוקר) ולעלות על מדי המשחק. עשו זאת ובגדול תוך שהם כובשים תשעה שערים ללא מענה ומנצחים 1:8.
יום שישי ללא מסיבה לקבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה אותה מאמן יניב לוגסי. בתחילת המשחק מצבה נראה ורוד עת כבשה ראשונה והוליכה 0:1, אולם בהמשך האורחת, מ.ס. אשדוד גילתה עדיפות וחוסן גופני וניצחה 1:4. לפני השער השני שלה, הצליח שוער חיפה להדוף בעיטת עונשין ובבעיטה החוזרת נכנע. אגב, שתי הקבוצות תשובנה ותיפגשנה פעם נוספת בתוך שבוע, הפעם במסגרת הגביע. יצוין שהשנה תשחק מכבי במחוז המרכז בניגוד לעשרות שנים בהן הופיעה במחוז השרון.


קל יותר היה לקבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') בהדרכתו של שמעון הרוש. משכנה החדש, מחוז השרון, סיפק לה הזדמנות ראשונה לצבור ניצחון על חשבונה של המארחת מכבי עמק חפר 2:8.
מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') שהתאכזבה מביטול משחקה הביתי לפני שבוע עקב גשמים, חיפשה ניצחון בכורה בליגת המרכז אליו עברה לשחק ונאלצה להדרים למעלה ממאתיים קילומטרים כדי לנצח במגרש במעלה אדומים את הפועל קטמון ירושלים 1:11. קבוצתו של מתן אלמליח שלטה במשחק מתחילת המשחק ועד סופו.
כבר ביום שישי, על המגרש הסינטטי בנשר, ליקטה מכבי חיפה גולדשנפלד (טרום א' מנהלל) את שלוש הנקודות הראשונות שלה העונה. נקודות ראשונות למאמן הטרי לירן סבג ושערים ראשונים למנצחת- 1:2 מול עירוני נשר 2.
שני משחקים- שש נקודות מלאות והפרש שערים מרשים (2:28) מציבים את קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה אותה מאמן בני הרשקוביץ, בעמדה מצוינת. בשבת גברה במשחק ביתי שני ברציפות על הפועל חדרה 2:8. גם קבוצה זו החליפה מחוזות ובמקום מפרץ 1 עברה למחוז השרון.
 
בשבת הקרובה הליגה יוצאת לפגרת גביע ולקבוצות ה"ירוקות" ממתינות מספר יריבות אטרקטיביות וקשות.
נערים א': הפועל עכו "צו פיוס"- מכבי "עלמני" חיפה
              מכבי "שמעון" חיפה- הפועל באר שבע
נערים ב': מכבי "יהויכים" חיפה- הפועל רמת אליהו
              מכבי חיפה גולדשנפלד- הפועל תל אביב
נערים ג':  מכבי פתח תקווה- מכבי חיפה "קצף"
              הפועל קריית אונו 2- מכבי "מקס" חיפה
ילדים א':  מכבי "מיכאל" חיפה- הפועל חיפה
              מכבי נתניה- מכבי חיפה גולדשנפלד
ילדים ב':  מכבי "שמואל" חיפה- הפועל חוף הכרמל
              מכבי תל אביב - מכבי חיפה גולדשנפלד
ילדים ג':  מכבי "עודד" חיפה- מ.ס. אשדוד "צו פיוס"
טרום א':  מכבי "ישעיהו"- גדנ"ע יהודה
             מכבי "יואל" חיפה- מכבי תל אביב ב'