סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 04/04/2021

סופ"ש במחלקת הנוער

הירוקים הצעירים שיחקו במספר גזרות וקצרו כמה ניצחונות לצד מספר אכזבות. איציק הברמן מסכם את סוף השבוע של קבוצות המחלקה. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

שעה שקבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה ממשיכה בדהירתה וקוצרת ניצחון שביעי ברציפות (ידיעה נפרדת) בדרך לשבירת רצף הניצחונות ולתואר אליפות נוסף, ממשיכות גם שאר הקבוצות לאגור ניצחונות ונקודות, למעט תקר כאן ושם.
בליגת העל לקבוצות נערים א' סטטוס-קוו. אין חדש תחת השמש. מכבי "עלמני" חיפה ממשיכה לדלוק בעקבות הפועל תל אביב ופער שתי הנקודות נשמר גם לאחר המחזור ה-11. קבוצתו של גיא בוגנים זכתה בניצחון שלישי ברציפות ושבה מטיול לא קל בפארק הצפוני ברעננה (כך מכונה המגרש) עם ניצחון 1:2 על הפועל המקומי. עשו "העתק הדבק" ותקבלו את צמד הכובשים מהמשחק הקודם מול הפועל חדרה. בנימין צאגה קבע 0:1 בדקה ה-28 והיתרון נמחק בדקה ה-70. חמש דקות מאוחר יותר עידו אלמישלי לא רצה שקבוצתו תפסיד שתי נקודות נוספות וכבש את שער הניצחון. כאמור הפועל תל אביב ראשונה (27) ואחריה הפועל באר שבע ומכבי "עלמני" חיפה עם מספר נקודות זהה (25).
שבעה ניצחונות לעומת הפסד בודד ויכולת הבקעה מרשימה, בכל שמונת המשחקים לפחות שער אחד, זהו מאזנה המעולה של קבוצת נערים א' מהשלוחה בנהלל, מכבי "שמעון" חיפה מהליגה הארצית הצפונית. בשבת יצאה קבוצתו של אריק מלכה לשרון וניצחה את הפועל הרצליה 2:3. בגזרת הכובשים, מתחרה רציני לניקיטה רוקאביצה מהקבוצה הבוגרת, בכל הקשור לרצף הבקעות. מוחמד סבאח מבקיע זה המשחק השמיני ברציפות (!!) ובסך הכול 21 שערים. הפעם הוסיף צמד למאזנו האישי וחברו מוחמד כנעאן השלים את הניצחון. כידוע, גם אם הקבוצה תהיה ראשונה בסיום העונה, לא תוכל להעפיל לליגת העל מאחר ותקנון ההתאחדות אינו מאפשר לשתי קבוצות מאותו מועדון לשחק בה. לא נראה שמפריע לשחקנים לנסות לאיים על הפסגה בה מחזיקים הפועל כפר סבא ובני סכנין אשר עדיין לא איבדו נקודות (24). ל"שמעונים" שלוש נקודות פחות.



פנצ'ר רציני לקבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה שהפסידה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים לקבוצת מכבי "אלי פוקס" תל אביב. פיקנטריה בשולי המשחק הקשורה לשמות הקבוצות. בשנות החמישים כיהן בהנהלת חיפה יואכים לופט ז"ל ויחד עם חבריו החתימו כמאמן הקבוצה הבוגרת את אלי פוקס ז"ל כמאמן-שחקן והוא שהפך את הקבוצה לשם דבר בכדורגל שלנו. המארחת מתל אביב, כמו בבוגרים, ראתה במוליכה אתגר , כבשה ראשונה (18) והכפילה בפתיחת המחצית השנייה. המאמן החיפאי אלירן מזרחי הכניס במחצית את ינאי דיסטלפלד וזה גמל לו כעבור שמונה דקות בשער מצמק שלא שינה את התוצאה. ההפסד שינה את פני הפסגה. אחרי שבוע בלבד מכבי פתח תקווה שבה למקום הראשון (24 נקודות) והיא מקדימה בשתי נקודות את מכבי חיפה ובית"ר ירושלים (22).
בשקט בשקט ממשיכה קבוצתו של לירן אהרון לצבור נקודות. אחרי פתיחה לא טובה, ניצחון שלישי ברציפות לקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד מהליגה הארצית הצפונית. הפעם ניצחון ביתי על מכבי עמק חפר 1:2. מי שהתכבד בצמד המנצח, איאס כעביה (36,14) לו אלה שערים ראשונים העונה. האורחים הסתפקו בניצול בעיטת עונשין (55) שלא שינתה והשאירה את מלוא הנקודות בבית.
בקבוצת נערים ג' ממחוז המרכז מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" אותה מאמן יורם בסר ציפו לקבלת שבת משמחת יותר. ביום שישי יצאו לרמת השקמה למפגש מול הפועל רמת גן ממרכז הטבלה ושבו לעיר הכרמל ברגשות מעורבים. מצד אחד המוליכה נותרה בלתי מנוצחת אחרי תשעה מחזורים, מאידך איבדו שתי נקודות יקרות ואפשרו להפועל תל אביב לצמצם את פער הנקודות משלוש לאחת (23 לעומת 22). על פי אירועי המשחק חיפה יכולה להיות מרוצה מאחר ואת שער השוויון כבשה בתוספת הזמן מרגלי פאדל אל-טואפשי, לו זה כיבוש ראשון. המארחת עלתה ליתרון לפני שריקת הסיום למחצית.
אחרי שהביסה לפני מספר ימים קבוצה מהשרון 1:4 נאלצה קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה ממחוז השרון לבלוע גלולה מרה עם הפסד לקבוצה שרונית אחרת, הפועל כפר סבא בתוצאה זהה. המארחים כבר הוליכו בהפרש ארבעה שערים ולעידו אוחנה (72) נותר רק לכבוש שער ניחומים ויחד עם חבריו לספוג הפסד חוץ ראשון העונה בליגה. קבוצתה של ענבל נמני-קנפו מדורגת לפי שעה במקום השלישי.
בקבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה התאהבו בתוצאה הדרמטית 0:1 וזה השבוע השלישי שבו מסתיימים משחקי הקבוצה על חודו של שער. פעמיים בליגה ופעם בגביע. הפעם היה זה יומו של סהר סבן (שער רביעי) להכריע את המשחק הביתי מול הפועל חדרה ולהמשיך לפזול לעבר הפסגה במחוז השרון. קבוצתו של בר כהן ניצבת במקום השלישי (16 נקודות) ולפניה בית"ר טוברוק (18) ומכבי נתניה (19).


 
מבול בנהלל. לא שבר ענן, ים של שערים שנחתו ברשתה של בית"ר תל אביב/בת-ים שהפסידה לבעלת הבית, מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') בתוצאה לא שגרתית 3:6. יהלי הראל, עם שער אחד העונה, הגדיל את מאזנו בצורה משמעותית עת הבקיע ארבעה שערים, אור בן-זקן ובר איתן השלימו. ולדעת שהמשחק הראשון בין השתיים הסתיים ללא שערים. קבוצתו של טל הנדלר עוקבת מקרוב אחרי המקדימות אותה, מכבי תל אביב (18) ומכבי פתח תקווה (16), מאריות ליגת מחוז מרכז 1. לקבוצה הצנועה מנהלל 14 נקודות.
העונה, ילדי מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב' ממחוז מרכז 1) כבר לא יצליחו לכבוש שערים מול מכבי תל אביב. אם במשחק הראשון לפני פגרת הקורונה ההתמודדות הסתיימה ללא שערים, במשחק הגומלין רגלם של הצהובים הייתה על העליונה והם ניצלו את ביתם וניצחו את חניכיו של ירין איבגי 0:2. ההפסד הפחית עד מאוד את סיכויי הירוקים להתמודד על הבכורה מאחר והם מפגרים בארבע נקודות אחרי המוליכות עירוני קריית-גת ומכבי נתניה כאשר נותרו שבעה משחקים בלבד לסיום העונה.
600 ק"מ הלוך וחזור. את הדרך הארוכה הזאת עשו בחופשת הפסח המאמן יניב לוגסי וחניכיו לקבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה. הדרך חזרה הייתה קצרה יותר מאחר והחיפאים ניצחו את מוליכת מחוז מרכז 1 מכבי באר-שבע 0:1. בכך גמלו על הפסדם בסיבוב הראשון (3:2).
גם קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד (מחוז השרון) חזרה מחויכת ממשחק החוץ בנתניה שם גברה על מכבי נתניה 2 בתוצאה 1:4. קבוצתו של שמעון הרוש מדורגת שלישית , אחרי הפועל רעננה ובית"ר חיפה המקדימות אותה בשלוש וארבע נקודות.
שבוע קסום לקבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה. באמצע השבוע זכתה בטורניר "סוקרסטאפ" שנערך במגרשי אתו"ס בחיפה והוסיפו פרס לארון הגביעים העמוס לעייפה במועדון. חיפה השתתפה בבית המוקדם עם מ.כ. נווה-יוסף עליו גברה 0:2 (אריאל דורה כבש צמד), הפועל הרצליה 0:1 (עמית ניוטון) ומכבי פתח תקווה 0:1 (אריאל דורה). בחצי הגמר החיפאים ניצחו את הפועל רמת גן 1:4 (מוחמד שעבאן, יהלי דהן, לירוי רמלר ודור מוסקוביץ) ובגמר ניצחון חלק על מכבי נתניה 0:3 מצמד שערים מרגלי דור מוסקוביץ' ותוספת של אריאל דורה. שלושת הקפטנים, דור מוסקוביץ', עמית ניוטון ולירוי רמלר קיבלו את הגביע לידיהם ושיתפו את חבריהם בחגיגה. מה הפלא שקבוצתו של מתן אלמליח הופיעה למשחק הביתי מול בני-יהודה ולא התקשו לנצח 1:5 את האחרונה בטבלה. אמנם למכבי נתניה 18 נקודות במקום הראשון, בשתיים יותר מאשר למכבי "ישעיהו" חיפה לה חסר משחק מול הפועל קטמון.


קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) ממחוז השרון הקדימה לשחק וכבר ביום שלישי גברה במשחק ביתי על בית"ר טוברוק 1:2. לקבוצתו של לירן סבג שלושה ניצחונות והיא מדורגת במקום השביעי.
עדיין ללא הפסד ממשיכה קבוצת  טרום א' מכבי "יואל" חיפה להפליא במסע ניצחונותיה, למרות ששחקניה צעירים בשנה משאר הקבוצות במחוז חוף. ביום חמישי השלימה ניצחון כפול על הפועל קריית שמונה והפעם 1:2. לחניכיו של בני הרשקוביץ יהיה קשה להדביק את הפער מהמוליכה מ.כ. קריית-חיים מאחר והאחרונה דאגה להשלים תשעה משחקים לעומת השישה של חיפה.