סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 10/05/2021

סופ"ש במחלקת הנוער

הליגות הצעירות מגיעות לישורת האחרונה והירוקים בכל הגילאים מנסים לשפר עמדות. איציק הברמן מסכם את סוף השבוע האחרון של קבוצות מחלקת הנוער. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

ערב הכניסה למשחקי הפלייאוף הספיקה קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה, לצבור שלוש נקודות נוספות ולהמשיך להיצמד למוליכה, הפועל תל אביב. נקודה מפרידה בין השתיים (41 לעומת 40) ושבעת המשחקים האחרונים יכריעו את סוגיית האלופה. במחצית הראשונה העניינים ב"קצף" נראו יגעים מעט. אמנם, עידו אלמישלי כבש ראשון (19) אך בחלוף שמונה דקות הפועל באר שבע הצליחה להשוות ולחלום שתחזור לדרום לפחות עם נקודה. אלא שהסתבר שהמחצית השנייה הפכה לסיוט עבורה. אלמישלי מיהר להבקיע מיד עם החזרה מההפסקה וחבריו זיו בן-שימול (57) וניב טבול עם צמד (81,70) הנחילו תבוסה לאורחים. השתיים, קבוצתו של גיא בוגנים ובאר שבע, תשובנה ותיפגשנה גם בפלייאוף.
פסטיבל שערים ממשיך בהופעותיו במשחקי קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה (נהלל). באמצע השבוע נוצחה קבוצתו של אריק מלכה על ידי המוליכה הפועל כפר סבא 3:1 (השער: מוחמד כנעאן, אחרי שהמארחת כבר הוליכה בפער שלושה שערים). לא הפריע לקבוצה הפורייה בליגה לחזור למגרשה ולנצח את מכבי עירוני קריית אתא 4:5. הצמד מוחמד סבאח את מוחמד כנעאן לא מתחשב מי ניצב מולם. כנעאן פתח במצוות השערים וכבש ראשון, השלים שמונה מחזורים רצופים בהם הבקיע, האורחים מהקריות לא התייאשו ובתוך שלוש דקות (23-20) הפכו את התוצאה. מוחמד סבאח סגר את המחצית עם שער משווה. הוא גם זה שהחזיר לקבוצתו את היתרון (51) וכנעאן ביסס אותו (59). קריית אתא השיבה מלחמה שערה (60) ורצתה עוד, לסבאח היו תוכניות אחרות: כבש מהנקודה הלבנה, השלים שלושער פרטי והגיע למכסת שערים של 30 הבקעות, ממוצע של שני שערים למשחק. קריית אתא הספיקה לצמק, לא יותר מכך.
תקר בלתי צפוי לנערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה. דווקא כאשר היא במומנטום חיובי, אחרי שהצליחה להעפיל לחצי גמר גביע המדינה (ניצחון 0:1 על הפועל חדרה באמצע השבוע משער של סאלי פחימה) ולהדביק את מספר נקודותיה לזה של מכבי פתח תקווה, דווקא אז קרסה הגנתה ולראשונה העונה ספגה שלושה שערים מקבוצה הנמצאת הרחק מאחוריה בטבלה. עירוני נשר לא נבהלה מקבוצתו של אלירן מזרחי וסחטה ממנה תיקו רב שערים 3:3. עמית ארזי לא כבש העונה, הפעם נפל בחלקו להבקיע פעמיים, עומר דהן הבקיע את השלישי. הפער ערב הכניסה לפלייאוף העליון שתי נקודות. הולך להיות שמייח.


ארבע נקודות מתוך שש בארבעה ימים, לא רע עבור קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד המנהלת מאבק קשה כדי להיכנס לחבורת הפלייאוף העליון. כמעט שלושת רבעי ליגה נמצאת במלחמה דומה. באמצע השבוע שבה קבוצתו של לירן אהרון עם תיקו 2:2 מפרדס חנה/כרכור (שערים: עידו רונן ואייל קיבריק) וכדי לאזן את מספר הנקודות לא התקשתה לנצח בביתה את הקבוצה החלשה בליגה, מ.ס. רובי שפירא 1:4. אביה כהן שלא כבש השנה, עשה זאת הפעם כסיפתח, גיא בירגר, זיו שני ועלי חלף חגגו כיבושים. האורחת הצליחה להסתפק בשער כבוד אחרי השער השלישי.
לא כל חובבי הכדורגל התעניינו ב"משחק העונה" בבוגרים בין המכביות מחיפה ותל-אביב. הנה מנהלי קבוצת נערים ג' של א.ס. נורדיה ירושלים החליטו להזמין את מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" לשעה 20.20 ביום ראשון, מועד המשחק בבלומפילד. וזה לא הדבר המוזר היחיד שקרה. מוליכת טבלת המרכז לא הצליחה לפצח את ההגנה החלשה ביותר וסיימה בתיקו נטול שערים. 0:0 ראשון העונה. ולמרות זאת, קבוצתו של יורם בסר הצליחה להגדיל את יתרונה מהשנייה, בני יהודה לשבע נקודות, שמונה מחזורים לסיום. והשתיים תיפגשנה כבר ביום שלישי הקרוב בחיפה.
מכבי "מקס" חיפה (נהלל) ממחוז השרון אינה זקוקה לניצחונות בכדי לעלות למשחקי דרוג. היא מדורגת שלישית ואם לא מגזימים, פוזלת אפילו לעבר הפסגה בה נמצאת הפועל חיפה שספגה השבוע הפסד נוסף. בין שתי הקבוצות מפרידות שלוש נקודות כאשר נותרו שמונה מחזורים לסיום. מעתה ואילך ממתינים לקבוצתה של ענבל נמני-קנפו שלושה משחקים בשבוע. בינתיים המאמץ משתלם, כמו במשחק החוץ מול האחרונה בטבלה, בית"ר כפר סבא שהצליחה אפילו להביך את שחקני העמק ולהוליך פעמיים. אחרי השער הראשון הצליח חמודה עבד אל-האדי לאזן (27) ואחרי פיגור נוסף על סף סיום המחצית (39) היה זה עבדאללה עמד אלאדין (70) שהשווה וממש לפני שריקת הסיום אריאל נתיב הצליח לנצח 2:3 ולעלות צפונה עם מלוא שלוש הנקודות.
בכדורגל כמו בכדורגל, תופעות מוזרות קופצות משום מקום.
כך קרה לקבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) בעלת הגנה יציבה. גם היריבה, הפועל הרצליה לא נחשבת לקבוצה עוצמתית ומדורגת הרחק מקבוצתו של טל הנדלר. בסיום בלתי צפוי 0:6 למארחת מהשרון, ההפסד הכבד ביותר של הירוקים העונה. שליש מהשערים שספגה עד כה. קורה.


הפסד ביתי ראשון ומפתיע לקבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה חיסל סופית את סיכוייה לזכות בבכורה במחוז מרכז 1. על הנייר, קבוצתו של ירין איבגי הרבה יותר טובה מהפועל פתח תקווה, לה היו מחצית מנקודותיה של חיפה, במציאות ובמגרש האורחת ניצחה 0:1, הורידה את המנוצחים למקום השישי וסילקה אותה מחבורת הצמרת.
הרחק מעיני המוליכה, הצליחה קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד לנצח את הפועל רעננה 0:3 ולדלג מעליה בטבלה. קבוצתו של משה עמרה מדורגת במקום השלישי במחוז השרון.
ההכרעה בליגה לילדים ג', מחוז מרכז 1, הושגה זה מכבר. למכבי "עודד" חיפה של יניב לוגסי נותר רק לשפר עמדות בשני משחקי הסיום. צעד אחד נעשה בניצחון החוץ על מכבי פתח תקווה צפון 1:5 המציב את החיפאים במקום הרביעי.
אין חדש תחת שמי מחוז השרון לילדים ג'. מכבי חיפה גולדשנפלד ניצחה בביתה את בית"ר חיפה 0:2 וממשיכה להיצמד למוליכה הפועל רעננה. הראשונה עם 30 נקודות לעומת 29 של חיפה/נהלל וזה כאשר נותרו שני מחזורים לסיום. חניכיו של שמעון הרוש ישתדלו לא למעוד בשבת הקרובה מול הפועל פתח תקווה, כדי להשאיר לפינאלה את משחק ההכרעה נגד הפועל רעננה. בכל מקרה, את המקום השני איש לא יכול לקחת מהקבוצה בנהלל.
לא פעם המזל הולך עם הטובים. עד היום קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה (מחוז המרכז) לא נזקקה לו, השבת כן. שער ניצחון בתוספת הזמן הקנה ניצחון חשוב לקבוצתו של מתן אלמליח על הפועל פתח תקווה 0:1. חשיבותו של השער כרוכה באובדן נקודות של יריבתם, מכבי נתניה אשר הפסידה, כך שנפתח פער בן ארבע נקודות בין השתיים. אם חיפה תשכיל לנצח את הפועל ראשון לציון בחוץ, המשחק במחזור הסיום מול מכבי נתניה יוותר חסר ערך. זאת ועוד, החיפאים בלתי מנוצחים עד היום ובשלישי ממתין להם משחק חצי גמר הגביע מול מכבי פתח-תקווה. איש מהשחקנים אינו מוכן לוותר על אפשרות לדאבל.
הפסד ביתי להפועל רעננה 1:0 מדרג את קבוצתו של לירן סבג, מכבי חיפה גולדשנפלד (טרום א' במחוז השרון) במקום התשיעי. המנוצחים לא טעמו טעמו של ניצחון מזה חמישה משחקים.
חדשות בגזרת מכבי "יואל" חיפה (טרום א' במחוז חוף). תקוותיה של הקבוצה הצעירה בליגה לשמור על מאזן נקי מהפסדים, נגוזו אחרי שנוצחה לראשונה ועוד במשחק ביתי ב"קצף" על ידי מכבי צור שלום 2:0. ההפסד הנחית את קבוצתו של בני הרשקוביץ במקום הרביעי.