סיכום עונת 20/21 במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום עונת 20/21 במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שישי , 18/06/2021

סיכום עונת 20/21 במחלקת הנוער

כל האלופות. אחרי עונה לא נורמאלית, שכללה לא מעט הפסקות בעקבות הקורונה, מחלקת הנוער סוגרת עונה. איציק הברמן מסכם את עונת הקורונה של קבוצות המחלקה. צילום: ג'ו הירש האתר הרשמי


נוער – מכבי "הרדי" חיפה
91% הצלחה הכוללים 18 ניצחונות מכלל 20 משחקים ושיא מועדון בפרט וליגת העל בכלל - 14 ניצחונות רצופים. מי יכול על ה"צבא הירוק" שהשתלט ללא תנאי על ליגת העל לנוער.
קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה אותה אימן בני לם, השלימה שתי אליפויות רצופות בליגת העל בפעם השישית בתולדותיה. זה קרה בכינון הליגה (83/84 ו-84/5), פעם שניה (02/3 ו-03/04), בשלישית (08/09 ו-09/10), ברביעית (12/13 ו-13/14) ולפני ארבע שנים (15/16 ו-16/17). אלא שלשתי האליפויות האחרונות נוספה מלווה אכזרית בדמות הקורונה שהפכה את חיי כולם לסיוט, על אחת כמה וכמה לקבוצות כדורגל.
מתוך המסכות גילתה את פניה היפות קבוצה חזקה ומאוזנת שהשאירה פירורים ליריבותיה. ניצחונות החוץ על שלוש מיריבותיה העיקריות, מכבי פתח תקווה (1:2), מ.ס. אשדוד (3:5) ומכבי תל אביב (0:3) מהווים חותמת בלתי ניתנת לערעור שאלופת אשתקד המשיכה את המומנטום מהעונה שעברה.
מלך השערים: על אף שנעדר ממשחקי הקבוצה במספר משחקים, עקב צירופו לסגל הקבוצה הבוגרת שזכתה באליפות (עלה כמחליף בשבעה משחקים), סתיו נחמני הצליח לשמור על תוארו כ"מלך שערי הליגה" זו השנה השנייה ברציפות. אשתקד כבש 17 שערים, השנה הסתפק ב-14 והוא מסיים את שלוש שנות השרות בקבוצת הנוער עם מאזן נהדר של 37 שערי ליגה.
גם חברו, נהוראי יפרח זכה לקבל שתי צלחות אליפות, בעבור שתי הופעות ליגה בקבוצה הבוגרת ובנוער. הגדולה של אלופת השנה - האיזון המושלם בין כל חלקי הקבוצה.

 
נערים א'- מכבי "עלמני" חיפה
מאז עונת 2014/15 מנסה קבוצת הדגל של המועדון, מכבי "עלמני" חיפה להחזיר צפונה את כתר האליפות. כמעט והצליח לה. בפוטו-פיניש מסחרר שהסתיים על קו שריקת הסיום לליגה מקוצרת (20 משחקים במקום 24) נאלצו המאמנים גיא בוגנים ויוסי צרפתי לצאת לחופשה בהרגשה של החמצה.
הקבוצה פתחה את העונה בצליעה וככל שהליגה התקדמה, כך השתפרו המספרים שלה. רק 0:0 בודד (בבית מול מכבי פתח תקווה) מלמד שהקבוצה חשבה התקפה בגדול. החיפאים כבר היו מחוץ למאבק האליפות, חזרו בדהרה ואלמלא שני הפסדים לקבוצה אחת, מ.ס. אשדוד (4:2 ו-2:1) אפשר והיו שמחים יותר. מחזור הסיום בו הייתה חייבת לנצח את הפועל רעננה בבית ולצפות לבשורה מהדרבי התל אביבי השליך על העונה. חיפה סיימה בתיקו, הפועל תל אביב ניצחה בתוספת הזמן ולקחה את הקופה. מקום שני עם סימני השאלה הקבועים: האם שחקני הקבוצה שיעלו לקבוצת הנוער, ילכו בעקבות קודמיהם וישכילו לזכות דווקא בליגה הקשה יותר באליפות. עובדה: בלי אליפות בנערים א', ארבעה תארים בנוער. כמעט עם אותם שחקנים, מאז 2014.
מלך השערים: בנימין צאגה (11) ועידו אלמישלי (10) בלטו במלאכת ההוצאה לפועל ופגשו הכי הרבה את רשתות ביריבות.
 
נערים ב'- מכבי "יהויכים" חיפה
למרות האכזבה מההחמצה לזכות ב"דאבל" (הפסד בגמר למ.ס. אשדוד 1:0), בקבוצת מכבי "יהויכים" רשאים להרים ראש בגאווה. זאת הפעם הראשונה שזכתה באליפות ליגת העל מאז יצאה לדרך לפני שלוש שנים. עד היום, וזה קרה בפעם האחרונה בעונת 2015/16, הקבוצה זכתה באליפויות בליגה הארצית ולאחר מכן ב"אלוף האלופים". המכנה המשותף לתואר המשולש לפני חמש שנים (כן, היה גם גביע בתום ניצחון חלק על מכבי תל אביב 0:3) והקבוצה הנוכחית שעשתה היסטוריה, מנהל הקבוצה הוותיק והמסור, גדי איצקוביץ.
אבל לפני הקלעים התפתחה לה עונה משוגעת. איש מאנשי חיפה לא האמין, אפשר ובסתר ליבו, שאחרי הפסדים מפתיעים לרמת השרון ולהפועל פתח תקווה ותיקו בנשר, ניתן יהיה להכניע את המועמדת הוודאית לתואר, מכבי פתח תקווה, שזכתה לחיזוק מ...חיפה, כאשר במהלך העונה עבר אליה אורי עזו. המאמן אלירן מזרחי ועוזרו, רפי כהן לא אמרו נואש. בין תוצאת תיקו פה ושם, ניצחו וניצחו והגיעו לפלייאוף העליון עם חוש ריח מפותח להפתיע את כולם. ניצחון המפתח באם המושבות, 0:1 על מכבי פתח תקווה חולל מהפך בצמרת והניצחון הביתי על אשדוד (0:2) גרר שמחה בקבוצה ששמרה כל הדרך על טווח קריצה לתואר.
מלך השערים: שם המשחק בקבוצה הזאת - היעדר מלך שערים דומיננטי. לא פחות מ-17 שחקנים כבשו שערים לזכותה, המוליך את החבורה סאלי פחימה עם 9 כיבושים, המכריעים שבהם בשלושת משחקי ההכרעה של השלב הסופי. שער בכל משחק. לסגנו, עומר דהן 5 שערים ומאחוריהם שובל ארוך של חברים שכל הבקעה שלהם תרמה לתואר הנכסף.
 


 
נערים ג'- מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף"
האליפות בנערים ב' פיצתה במשהו את מאמנה, אלירן מזרחי. בגלל שאשתקד התואר "הגיע" לו כמאמן קבוצת נערים ג'. החלטת ההתאחדות לכדורגל לקטוע את מהלך המשחקים בכלל ואת אלו בליגת נערים ג' בפרט, גרמה שהאלופים הנוכחים בנערים ב' הסתובבו מאוכזבים לפני כשנה. אז הפועל תל אביב הקדימה אותם בשתי נקודות אבל לחיפה חסר משחק.
גם השנה ליגת המרכז הופסקה אחרי 14 מחזורים בלבד. אלא שהפעם חיפה לא השאירה סיכוי ליריבותיה. עם מאמן זולל תארים כיורם בסר, הקבוצה הצליחה לסיים עונה ללא הפסד בליגה, פתחה פער בן שבע נקודות מהדולקת אחריה והוכתרה כאלופה ללא תנאי. סביר להניח שבשמונת המחזורים שקוזזו הייתה מגדילה את ההפרש.
מלך השערים: 14 שחקנים נטלו חלק בהבקעת 44 שערי הזכות של הקבוצה ובכלל זה שער עצמי אחד, מתנת היריבות. לא פלא שמלך השערים אוראל אלקלעי, הסתפק בעשרה שערים בלבד (אסור לשכוח את הפסקת הליגה). סגנו נועם שמש עם 9 והשלישי בחבורה הגיע באמצע העונה, ג'אד שיבלי מהשלוחה בנהלל (5).
 
ילדים א'- מכבי "מיכאל" חיפה
איך אפשר לסכם עונה של קבוצה ששיחקה בסך הכול 11 משחקי ליגה?
גם המאמן בר כהן (ייחוס משפחתי מכובד. אביו יניב גדל במחלקת הנוער ושיחק בבוגרים, כולל בעונת ה"דאבל" ואחיו, ים עשה דרך דומה עד לשיא בקבוצת הנוער) לו זאת העונה הראשונה במועדון, שואל שאלה זהה. לכן אין התרגשות מה"אין ליגה" וכמעט הייתה בסיום העונה. הקבוצה עשתה דרך קשה ביותר עד לגמר הגביע (פעמיים העפילה בזכות בעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה) ושם, לאכזבתה הניפה דגל לבן בפני האדומים של הפועל תל אביב 2:0.
מלך השערים: לא רציני לספור בליגה סופר-מקוצרת שערים. רק למען הפרוטוקול לריאד סייף 6 שערים, לאלון ג'אנח 5 ולסהר סבן 4. עוד שבעה שחקנים נכללים ברשימה. ודאי תשמעו על כולם בעונה הבאה.
 
ילדים ב'- מכבי "שמואל" חיפה
ליגה משונה. אין מונח אחר הבא לסכם את הליגה השוויונית במחוז מרכז 1 אליה משתייכת קבוצתו של ירין איבגי. מבט על טבלת המשחקים הלא קיימת באמת (ההתאחדות אינה מכירה באליפויות מילדים א' ומטה) מלמד שהחיפאים מדורגים רק במקום השישי. מבט נוסף, עמוק יותר, מראה שהמרחק ביניהם לבין המוליכה, מכבי תל אביב, עומד על חמש נקודות בלבד.
מה היה קורה לו נערכו כל 22 במחזורים ולא תריסר בלבד? לאלוהים הפתרונים.
 
ילדים ג'- מכבי "עודד" חיפה
כל מה שנכון לגבי קבוצת ילדים ב' נכון גם לגבי שכבת הגיל הצעירה יותר בשנה. אמנם, רק מקום חמישי וירטואלי במחוז מרכז 1 ולמרות זאת המאמן יניב לוגסי רואה אור בקצה המנהרה, מאחר וחניכיו עברו השנה למחוז קשה בו משחקות "אריות הליגה" ובחלק הארי של ההתמודדויות לא נרשמו אכזבות קשות.
 

 

טרום א'- מכבי "ישעיהו" חיפה
אל תתעסקו עם ילדים קטנים. תשתדלו ליהנות מהם. נפל בחלקו של המאמן מתן אלמליח להוליך את קבוצתו לעונה מושלמת. מילת הקסם דאבל, שאיפת כדורגלנים ללא קשר לגיל, התגשמה העונה בקבוצה הזאת.
מחוז המרכז לא הרתיע את הכדורגלנים הצעירים שסיימו עונה מקוצרת בת 12 מחזורים עם 10 ניצחונות, תיקו אחד ואפס הפסדים (ישעיהו שיחקו רק 11 משחקים ועדיין סיימו ראשונים). הפרש השערים מרשים (6:45) ואסור לשכוח שתם עידן השמיניות שהניבו אוקיאנוס של שערים וכעת התוצאות שקולות יותר. לא אליפות רשמית - כן עליונות ומאזן מעולה.
והדובדבן שבקצפת: גביע המדינה בידינו. היריבה בגמר, עירוני מודיעין, הקשתה ולא נכנעה לעדיפות חיפאית ברורה שהגיעה לשיאה בבעיטות ההכרעה (1:3 לחיפה) שהניפה את הגביע בפעם החמישית בעשור האחרון.
 
טרום א'- מכבי "יואל" חיפה
אילו היה חי כיום, יוליוס (יואל) יגר היה מתמוגג מנחת. מדובר במזכיר המועדון בשנת 1939 שהיה ממקימי מכבי חיפה החדשה, אחרי שהקודמת קרסה ונעלמה למספר שנים מועט.
בימיו, הצליח להקים קבוצת נוער וקבוצת נערים א' ותו לא. מוחו הקודח לא העלה בדעתו שיגיע יום ושחקנים בגיל טרום א' מינוס שנה, יצליחו להתמודד בכוחות שווים בין גדולים מהם. וקבוצתו של בני הרשקוביץ חיפשה הצלחה והפכה לסיפור הצלחה זו השנה השנייה ברציפות.
מתוך 11 משחקים ניצחה בתשעה, סיימה פעם אחת בתיקו ודווקא במשחק האחרון לפני הפסקת הליגה, שני מחזורים לסיום, נוצחה לראשונה ודורגה רביעית במחוז המפרץ. אילו ניתן לה להשלים את מכסת משחקיה, בדומה למקדימות אותה, הייתם מוצאים אותה סגנית למוליכה. סיפור הצלחה.