סופ"ש בנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש בנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 06/09/2021

סופ"ש בנוער

שבוע לפני הפתיחה הרשמית של משחקי הליגה בכל המחוזות והגילאים, התפנו קבוצות הכדורגל הירוקות לבדוק באיזה כושר הן נמצאות. ואין טוב מאשר מסגרת הגביע. למעט אחת, כל השאר עברו לשלב הבא. איציק הברמן מסכם. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

בשעה שקבוצות הנוער מכבי "הרדי" חיפה ונערים א' מכבי "עלמני" חיפה מושבתות עקב השתתפות הנבחרות בטורנירים, הזירה התפנתה עבור קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה מליגת העל. חניכיו של עודד ברנע לא עשו עניין ממושך מההפסד האכזרי לפני שבוע באשדוד, אספו עצמם וניצחו בקלות את בית"ר ירושלים 0:3. נועם שמש, אוראל אלקלעי ויהלי מלכה הבקיעו את השערים ושחזרו את הניצחון הביתי הקודם מול עירוני נשר. כרגע הפער מהפסגה צנח לנקודה אחת בלבד.
מכאן לגביע ולקבוצה הבכירה מבין כולן שהופיעה. קריסה בלתי מובנת של הגנת קבוצת מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל) גררה תבוסה קשה מול הכח מכבי עמידר רמת גן, 6:0. המחצית הראשונה עדיין התנהלה עם סימן שלא הכל אבוד, למרות שער חובה (דקה 9) אך בהמשך קבוצתו של לירן אהרון ספגה ארבעה שערים בתוך 17 דקות ועוד אחד לקראת הסיום שהשלים את ההפסד הכואב.
קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף", בהדרכת מאמנה החדש רועי גוזלן, ציפתה ליריבה קלה בסיבוב הראשון ואכן, קיבלה אותה בדמותה של מכבי עירוני ג'ת אל-אהלי. האורחים באו עם תקוות קטנות, המארחת בירוק התייחסה ברצינות והתוצאה ניצחון 0:13 (0:5 במחצית). בשלל השערים התחלקו רואד סייף (4), המחליף אלון ג'אנח (3), בר קורן (2), ניב וקנין, נועם שטיפמן, אראל שריקי ומוחמד סוואעד.
אחרונת המתחרות, קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה (נהלל) סיימה את תפקידה בגביע לעונה הנוכחית. קבוצתו של אריק מלכה נוצחה בביתה 3:0 בידי הפועל רעננה.


 
שתי קבוצות ילדים א' הבטיחו לעצמן כרטיס גם לשלב הבא. קל יותר היה למכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א' "קצף") אשר ארחה בשעת בוקר מוקדמת את ניר רמת השרון מרכז וגברה עליה ללא תנאי, 0:11. קבוצתו של יורם בסר, שועל ותיק במשחקי הגביע, לא אפשרה ליריבה אפילו לחלום על תוצאה מכובדת. יונתן בסר (שלושער), עילאי רואש (צמד), עידו סהר, ארד גייסט, עילאי בוגנים, ג'וני הוכטייל, יותם גולדשטיין ובר אליה מצאו את רשת הקבוצה השרונית.
קשה יותר הלך למכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א' מנהלל) שהתאמצה לנצח במגרשה את מכבי עירוני עמישב פתח תקווה. השער הראשון לזכות קבוצתו של משה עמרה נפל בדקה ה-19 מרגליו של איברהים סוועד. אלא שהאורחים השכילו לאזן (40) ותו לא. המחליף שיין ביסטריצקי (58) כבש את שער הניצחון בדרך לשלב הגביע הבא שייערך בסוף החודש.
כל משחק בין קבוצה של מכבי חיפה ומכבי פתח תקווה הופך לחגיגה יוקרתית ולא חשובים יחסי הכוחות. חניכיו של המאמן החדש אורי אזולאי בקבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה הגיעו חדורי מוטיבציה והכרה שלא עוזבים את אם המושבות ללא ניצחון וכרטיס ביד להמשך ההופעות בגביע וכך היה. ניצחון חלק 0:5 אחרי 0:2 במחצית.
המחלקה תשלח לשכבת הגיל הזאת קבוצה נוספת בשלב הבא, את זו של מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ב' מנהלל) שניצחה כבר ביום שישי את עירוני מודיעין 1:4. כמה סמלי ששמו של מאמן האורחים הוא אורי גלר, אמן הטלפתיה המפורסם שהפעם לא עזר וקבוצתו הניפה דגל לבן בפני חניכיו של מאמנה החדש של חיפה/נהלל, שון שיון.
גם בקבוצות ילדים ג' הצלחה מלאה. קבוצתו של מתן אלמליח, מכבי "עודד" חיפה נהנתה מניצחון ביתי על מכבי עמק חפר 0:10 ויממה קודם לכן, יצאה מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) לקריית ים, התאמצה מאוד ושער ניצחון במחצית השנייה מנע ממנה וממאמנה, לירן סבג, עוגמת נפש. 0:1 קטן שהעלה את המורל.
בגילאי טרום א' שתי קבוצות שבתו ממלאכה. מכבי "ישעיהו" חיפה נחה עקב ההגרלה שקבעה שתהיה חופשית, כך גם מכבי חיפה גולדשנפלד מנהלל שלא הוזמנה למפגש מול מ.ס. טירה. היחידה ששיחקה היא מכבי "יואל" חיפה (מאמן: אפי סבל) שניצחה ללא קושי את מ.כ. צעירי טמרה 2:10.