דמעות גיל באופק האיטלקי
EN threads facebook youtube instagram tiktok
דמעות גיל באופק האיטלקי
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 07/02/2005

דמעות גיל באופק האיטלקי

דרמה מורטת עצבים בטורניר הנוער באיטליה. השוער גיל אופק עצר שלושה פנדלים וחיפה סיימה שלישית עם הישג פנטסטי




מקום שלישי ב"קופה קרנבלו", מהטורנירים היותר איכותיים באירופה- בכך מסתכמת השתתפותה של קבוצת הנוער של מכבי "שמואל" חיפה.
מי שחשב שהזכיות ב" קיד פוקס" בצרפת (ילדים) או ב"גביע החלב" בצפון אירלנד ( נערים) הן מקריות, קיבל היום הוכחה נוספת שמחלקת הנוער של המועדון הירוק מובילה גם בשטח הזה, למרות שהיא מפגרת בטבלה ואולי גם תשלם מחיר כבד בהמשך משחקי הליגה בארץ.

היום, מול קבוצת הנוער של אינטר, גם היא מאוכזבת מהדחתה בחצי הגמר, הפגינה חיפה את משחקה הטוב ביותר בטורניר.
שחקניה שטפו את המגרש, לחמו בהקרבה ראויה לציון וידעו שרק ניצחון "יכפר" על אכזבתם הגדולה מההפסד לגנואה שמנע מהם את הכרטיס לגמר.
אלמלא החטאות מסמרות שיער, חיפה יכלה להימנע מדו-קרב הפנדלים שהמתין לה בסיום 90 הדקות ( התקנון מוותר על ההארכה).
בדקה העשירית בחן תומר חמד לראשונה את יכולתו של השוער האיטלקי המצוין וזה בלם את בעיטתו מ- 17 מ`. בדקה ה- 29 שוב מזל ביש לחיפה. בתום מבצע משולב מסר מאור בוזגלו לשלומי חנוכה שהרעיד את המשקוף העליון.
חמש דקות מאוחר יותר ניצב תומר חמד על סף הבקעה, בעט היטב אל בין חיבורי הקורות והשוער התעופף והדף.
החיפנים שהצליחו לבלום את יריביהם הרחק משערם, לא הניחו לאינטר לפתח משחק ראוי לשמו, אך גם הבינו שאלת המזל מסייעת לצד האיטלקי.זה קרה בדקה ה- 57 בה התפתחה התקפה מאגף ימין. המגן עבדאללה ג`עאס מסר לשלומי חנוכה ששלח את מושיקו חלפון סמוך לדגל הקרן, זה הגביה לראשו של תומר חמד שנגח מחמישה מ`, השוער הציל והדף, חמד ניצב במקום וקיבל את הריבאונד ובעט בשנית ושוב השוער הציל שער של מאה אחוזים.

ההזדמנות האחרונה של חיפה לא מומשה. בוזגלו (84) מסר ליוחאי אהרוני שבעט, השוער ( כן, שוב הוא) הדף והכדור התגלגל לאיטו והורחק מקו השער מרגל איטלקית.
פנדלים. יוחאי אהרוני ניגש ראשון ובעט פנימה. הקפטן האיטלקי איזן. מושיקו חלפון כובש ללא בעיות וגיל אופק מתחיל בהצגה הפרטית. הוא עוצר את בעיטתו של הבלם היריב בזינוק לפינה הימנית. מאור בוזגלו מחטיא ואינטר מנצלת זאת בכדור שאופק נגע בו אך לא מנע ממנו לחדור- 2:2 אחרי שלוש בעיטות.
הבלם שי מימון כובש בשלישית ומספר 10 של אינטר מקפיץ את גיל אופק והמשלחת החיפנית. עצירה מספר שתיים. עדן בן-בסט יכול היה להכריע בבעיטה החמישית אבל החטיא וגיל אופק עצר עוד פנדל וכולם קפצו למגרש כדי לחבקו ולחגוג את ההישג הכי גדול של קבוצת נוער ישראלית באירופה.

המשלחת החיפנית תשוב ארצה מחר בצהריים עם מטען עודף. היא זכתה בגביע ההגינות של הטורניר, בגביע המקום השלישי, בגביע מיוחד על ניצחונה על צ`יטאדלה ברבע הגמר ומאור בוזגלו זכה לגביע השחקן הצעיר ביותר במשחקי חצי הגמר.

הרכב הקבוצה שעשתה היסטוריה: גיל אופק, עבדאללה ג`עאס, מור ממן, שי מימון, עבד כעביה, ניצן בויירסקי, שלומי חנוכה, מושיקו חלפון,מאור בר-בוזגלו, תומר חמד ( עדן בן-בסט/ 67) , יוחאי אהרוני.