הנוער הדהים את ורדר ברמן 0:2 ועלה לרבע הגמר
EN threads facebook youtube instagram tiktok
הנוער הדהים את ורדר ברמן 0:2 ועלה לרבע הגמר
מאת: יצחק הברמן , |  רביעי , 02/02/2005

הנוער הדהים את ורדר ברמן 0:2 ועלה לרבע הגמר

האתר הרשמי של מכבי חיפה. באתר חדשות ועידכונים, מידע על מחלקות הנוער, מועדון האוהדים ורכישת כרטיסים.




ההיסטוריה חזרה ובגדול !!
קבוצת הנוער של מכבי "שמואל" חיפה שמעטים נתנו לה סיכוי לשחזר את הישגה הגדול מלפני שנתיים, עלייה לרבע גמר גביע "קופה קרנבלו" באיטליה, שבה והוכיחה כי לא במקרה היא מוזמנת מדי שנה לטורניר.
במשחק מצוין מול ורדר ברמן הגרמנית כבשה קבוצתו של צדוק מלכה שער בכל מחצית וניצחה 0:2 בתום מאבק קשה מול השחקנים החסונים של הקבוצה שזכתה בראשות בית מקביל.
הניצחון הזה מצטרף לשורה ארוכה של ניצחונות מפוארים שחיפה השיגה בטורניר הזה בשנתיים האחרונות. היא ניצחה לפני שנתיים כאשר רוני לוי היה המאמן את אינטר (1:2) ואת באיירן מינכן (1:3) ועלו לרבע הגמר. גם אשתקד, עם צדוק מלכה כמאמן הקבוצה ניצחה את לאציו (1:2) ובתיקו 2:2 מול מילאן, ורק הפסד בפנדלים מנע ממנה עלייה נוספת לרבע הגמר.



פתיחת המשחק מצאה את ה"ירוקים" במתקפה על השער הגרמני ובדקה החמישית הציל השוער הגרמני כשזינק לכדור מדויק שבעט שלומי חנוכה מ- 20 מ`. בדקה ה- 18 נכנסו הגרמנים למשחק וזעזעו את משקוף שערו של אמיר אדרי. שלוש דקות מאוחר יותר עוד הזדמנות חיפנית. ניצן בויירסקי מסר למאור בר-בוזגלו שהסיט לעדן בן-בסט וזה העביר ליוחאי אהרוני שחלף על פני שומרו ובעט בכדור שיצא לאיטו ליד הקורה.
בדקה ה- 27 שמחה גדולה במחנה החיפני. שלומי חנוכה חטף כדור במרכז המגרש לאורך 30 מ` ומסר לעדן בן-בסט שללא שהות סובב כדור אל בין חיבורי הקורות מעשרים מ`- 0:1 לחיפה.

בדקה ה- 32 חילוף מאולץ בחיפה. יוחאי אהרוני נפצע ובמקומו נכנס תומר חמד. על סף סיום המחצית כמעט שוויון גרמני אותו מנע באומץ רב השוער אמיר אדרי.
במחצית השניה היה ברור ששחקני ברמן יפעילו לחץ עלח שער חיפה, אך התכנון הטאקטי, רוח ההקרבה של כל השחקנים והרצון לשמור על השער היקר של בן-בסט, מנעו זאת מהם לממש את רצונם.
למרות זאת עמד מושיקו חלפון בפני שתי הזדמנויות טובות לבסס את הניצחון. בדקה ה- 72 עבד כעביה פרץ ומסר לעדן בן-בסט שהשאיר לחלפון, מרחק 20 מ` שבעט מצוין אבל מצא את השוער הגרמני מוכן ודרוך להדוף לקרן בלתי מנוצלת. כעבור דקה חלפון "חתך" ברחבה, תעתע במגן גרמני וממרחק 10 מ` מזווית קשה בעט מעל למשקוף.



את האות הסופי להישג הפנטסטי נתן מאור בר-בוזגלו (87). תומר חמד הכין כדור נוח לניצן בויירסקי שבעט בעוצמה מחוץ לרחבה והשוער המצוין של ברמן התעופף והדף מחיבורי הקורות לקרן. חלפון הגביה ומאור בר-בוזגלו, הכדורגלן הצעיר ביותר במגרש, נגח לרשת הגרמנית- 0:2 ירוק.
כרגע ממתינה חיפה להגרלת המשחק ברבע הגמר שתתקיים הערב (רביעי) וליריבה. המשחק ייערך מחר ובכל מקרה, הכרטיסים שהוזמנו לטיסה חזרה לישראל כבר אינם בתוקף ומועד החזרה נדחה, לשמחת כולם.

הרכב מכבי חיפה בניצחון היום: אמיר אדרי, עבדאללה ג`עאס, מור ממן, שי מיימון, עבד כעביה, שלומי חנוכה, ניצן בויירסקי, מושיקו חלפון, מאור בר-בוזגלו ( אורן עידו/ 89), עדן בן-בסט, יוחאי אהרוני ( תומר חמד/ 32 שהוחלף ע"י יוני אוחיון בדקה 86 )

עדן בן בסט לא נח גם באיטליה