אבי נמני במכבי חיפה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
אבי נמני במכבי חיפה
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 28/09/2003

אבי נמני במכבי חיפה

האתר הרשמי של מכבי חיפה. באתר חדשות ועידכונים, מידע על מחלקות הנוער, מועדון האוהדים ורכישת כרטיסים.




התמונות באדיבות אתר האינטרנט sportline

אחרי מספר שבועות בהם עלה וירד שמו של אבי נמני, קשרה הבינלאומי של מכבי תל-אביב, כמי שמועמד להצטרף למכבי "הונדה" חיפה, הושלמה העברתו והחל מהשבוע הקרוב, נמני ילבש את המדים הירוקים.
הכדורגלן היצירתי שלזכותו 67 הופעות בינלאומיות ( ביניהן הניצחון המפואר 2:3 על נבחרת צרפת בפריז בשנת 1993) בהן הבקיע 14 שערים, מצטרף לשורה ארוכה של כדורגלני העילית בישראל ששיחקו בשורות הקבוצה מספר 1 בכדורגל הישראלי מזה 30 שנה. הוא מצטרף לפנתיאון בו "מוצבים" ראובן עטר, איל ברקוביץ, טל בנין, חיים רביבו, אלון חזן, יוסי בניון, אריק בנאדו ושורה ארוכה של שחקנים מצוינים ובכלל זה זרים ברמה גבוהה.
רק אלון חרזי, חברו מהנבחרת, וסתיו אלימלך, הכדורגלן הותיק של הפועל באר-שבע, משחקים יותר זמן ממנו בקבוצה אחת. נמני, על פי רישום של העיתונאי רון עמיקם מ"מעריב" שיחק ב- 323 משחקי ליגה וכבש 152 שערים, כמות המבטיחה לו נכון לשעה זו, את המקום השביעי בדרוג הכובשים של כל הזמנים. רק לשם השוואה, זאהי ארמלי, גדול חלוצי מכבי חיפה בכל הזמנים הבקיע 90 שערים ב- 179 הופעות בליגה.
במכבי תל-אביב מדורג נמני במקום הראשון בכל הזמנים. גם מכבי חיפה חשה את נחת רגלו. הוא הרשית מולה במשחקי הליגה 7 פעמים, ועוד שלוש פעמים בגביע. למי שהספיק לשכוח, נמני הוא זה שכבש האחרון בדו-קרה הפנדלים בגמר האחרון בין שתי הגדולות של הכדורגל הישראלי (2002) והעניק לקבוצתו את הגביע.



כאמור, נמני לא טמן רגלו בצלחת במשחקים מושכי הקהל מול מכבי חיפה. כבר בהופעה הראשונה שלו נגד ה"ירוקים" ( 17 בנובמבר 1990) כבש שער נהדר בדקה ה- 38 אחרי שהערים על שני מגינים ובעט לחיבורי הקורות של גיורא אנטמן, היום מאמן השוערים במכבי חיפה.
עונת השיא שלו מול חיפה הייתה ב- 1991/92 כאשר החיפנים התמוטטו מקצועית, תחת הדרכתו של המאמן הלאומי לשעבר, שלמה שרף. אחרי שבעונת ה"דאבל", שנה קודם לכן, החיפנים ניצחו את נמני ( וקבוצתו) שלוש פעמים בעונה אחת ( 1:5 בחיפה, 2:3 בחיפה ו- 1:4 ברמת גן) הוליך נמני את מכבי תל אביב לאליפות ראשונה אחרי 13 שנות בצורת. במשחק הראשון ברמת גן ת"א ניצחה 1:2 תוך שנמצני מחטיא פנדל וכובש את שער הניצחון, בגומלין בקריית אליעזר תיקו 0:0 שעצר מירוץ מטורף של ת"א שדהרה עם 13 ניצחונות רצופים. במשחק השלישי בחיפה ספגה חיפה תבוסה קשה (5:1) וגם הפעם נמני כבש שער והחטיא פנדל. במשחק הרביעי והאחרון שנערך באשדוד נמני "בישל" 3 שערים ושוב נולד 1:5 משפיל. אם לא די באלה, חיפה הודחה בשלב חצי הגמר בגביע באותה שנה. היא הוליכה פעמיים אבל נמני הלהיב, לא כבש אבל ת"א ניצחה 2:4 ועלתה לגמר בו הפסידה להפועל פתח תקווה עם רפי כהן ואלון חזן שעברו באותו קיץ ל... מכבי חיפה.



נמני אף היה בהרכב מכבי תל אביב שספגה בחיפה "בומבה" ממכבי חיפה (5:0) בעונת 1993/94 במשחק המוגדר עד היום כאחד המשחקים המלהיבים שנראו בישראל. כמו אברהם גרנט, מאמן ת"א, חסר היה רק שימחא כפיים לשערים נפלאים שכבשו אלון מזרחי, ראובן עטר, איבן גצקו, משה גלאם ואיל ברקוביץ. אחד השערים הזכורים לרעה, מההיבט החיפני, הוא משחק העונה בחיפה בעונת 1995/96 אחרי שחיפה הוליכה 0:1 משער של רוני לוי, מאמנו החדש של הקשר הכשרוני. האורחת חוללה מהפך ובמצב של 1:2 קיבל נמני כדור (דקה 81) ו"הקפיץ" את היציעים בצהוב אחרי שחלף על פני ניר דוידוביץ, אז שוער צעיר, מוכשר אך בלתי מנוסה. בכך שם לאל את סיכויי החיפנים לזכות באליפות.
בסך הכל נמני שיחק מול מכבי חיפה ב- 31 משחקי ליגה, ב- 10 ניצחונות חיפה זכתה, ת"א ב- 7 ו- 14 משחקים הסתיימו בתיקו. הוא מופיע ברשימת הכובשים מול חיפה במקום השלישי ( יחד עם אלי דריקס שכבש אף הוא 7 שערים) ואחרי יהושע גלזר (23) ואבי כהן ה"ירושלמי" (8).
במסגרת הגביע שיחק מול חיפה 6 פעמים ולכל קבוצה 3 ניצחונות.
איצטדיון קריית אליעזר אינו זר לנושא הסיפרה 8 צהוב. מתוך 14 המשחקים, נמני נמנה 3 פעמים על ההרכב המנצח, ארבע פעמים הפסיד לחיפה ו- 7 פעמים סיים בתיקו.
על חריפות המפגשים בין שני המועדונים, מהזווית של נמני, תעיד העובדה, שפעמיים בעונה אחת ראה לנגד עיניו את הכרטיס האדום. זה קרה בפעם הראשונה לקראת סיום המשחק בעונת 94/95 כשלפת את פניו של אולג קוזניצוב, הבלם הרוסי (0:0) ושניהם הורחקו בידי השופט יצחק בן-יצחק ( שהרחיק בהמשך צמד נוסף, את אלון חזן מחיפה ואמיר שלח מת"א) ובגומלין שלח אותו דאוד סוהיל החוצה אחרי שפגע בגסות באיל ברקוביץ, ספג צהוב שני וסיים את המשחק 6 דקות לפני כולם. במשחק זה חיפה ניצחה 0:3 במשחק ברמת גן.



עם הצטרפותו למכבי חיפה הופך אבי נמני לשחקן הרכש המבוגר ביותר שהגיע לנציגה הבכירה של עיר הכרמל. מעולם לא הוחתם שחקן בן 31.5 והיחיד שהוחזר היה מרקו בלבול ששב מגלות ב... מכבי תל אביב כשהוא בן 33 . אלא שבלבול שימש יותר כעוזר מאמן לאברהם גרנט, בעוד נמני הובא ל"מישרה" של כדורגלן בפעילות מלאה.

אבי נימני.
תמונת כתבה של מכבי חיפה