image/jpeg

נאבקים בגזענות

חדשות מחלקת הנוער
נאבקים בגזענות

המועדון, בשיתוף היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים, אירחו את עמותת "מצמיחים" באקדמיה בקצף, למפגש בנושא חינוך למניעת גזענות. ילדי האקדמיה, יחד עם גדי קינדה ועלי מוחמד, לקחו חלק באירוע המרגש. צילום: מכבי חיפה, עמרי שטיין

04/09/2024 09:00

נאבקים בגזענות!

מחלקת הנוער של המועדון אירחה השבוע במתחם קצף, סדנה למיגור תופעת האלימות והגזענות במגרשים. הפרויקט בשיתוף משרד המשפטים ובהנחיית עמותת "מצמיחים", ומי שלקחו בו חלק היו ילדי האקדמיה הירוקה ושחקני הקבוצה הבוגרת, גדי קינדה ועלי מוחמד. השניים שוחחו על הדרכים להילחם בתופעה ובמקביל שיתפו את החוויות האישיות שלהם בנושא הגזענות.

 

פרויקט "מצמיחים" בו משתתף המועדון, עובד עם אלפי ילדים בכל רחבי הארץ, אך זו הפעם הראשונה שמשתתף בו מועדון כדורגל. מטרתו העיקרית היא הפחתת תוקפנות והגברת תחושת השייכות בתוך הקבוצה. זה היה המפגש השלישי והמסכם של ילדי האקדמיה עם מנחי העמותה.

 

קינדה, סיפר לאתר הרשמי: "היה מאוד מרגש ומעניין ושמחנו להיות פה. נושא הגזענות הוא דבר שנוגע מאוד לעדה שלי. הרצון שלי בעיקר שהחברה הצעירים האלה לא יחוו קריאות גזעניות במגרשים, במיוחד לא במקום שאנחנו כל כך אוהבים. היה כיף לנהל שיחות על דברים עמוקים כל כך, זה מבורך מאוד וחשוב".

 

מנחה ומרצה במרכז מצמיחים, אגם שוסטר, סיפרה לנו: "אנחנו מאמינים ששינוי נורמות, מגיע מתוך הקבוצה. בפעילות עסקנו ב-למה יש גזענות? מה זה נותן? מאיפה זה מגיע? מה מרוויחים מזה? ואיך אפשר לשנות את זה. שחקני הקבוצה הבוגרת שיתפו מהחוויות שלהם וגם בני הנוער סיפרו כל אחד חוויה אישית שלו. התחלנו תהליך של שינוי תודעה קולקטיבית ואנחנו בדרך הנכונה. אנחנו מבינים ש'לפני שאני ספורטאי, אני בנאדם' ומכבי חיפה היא חלוצה בנושא הזה".

 

סגנית יו"ר היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים, עו"ד ציקי שטרסברג-דיל, אמרה לאתר הרשמי:" אנו יזמנו את פרויקט חינוך למניעת גזענות, בהנחיית עמותת 'מצמיחים'. מכבי חיפה היא השותפה הראשונה לקחת חלק בפיילוט הזה. אנו מודים למועדון ומברכים על כך. כל המטרה היתה להראות לכל מי שהשתתף במפגשים הללו, איך אלימות וגזענות אינה תורמת ועוזרת לדחוף את הקבוצה, אלא בדיוק להיפך. התפקיד שלנו ביחידה למאבק בגזענות, זה בדיוק לייצור את החיבורים הללו, כדי למגר את תופעת הגזענות מהמגרשים".

מנכ"ל המועדון, איציק עובדיה, אמר לאתר: "מכבי חיפה כמועדון מוביל, רואה חשיבות עליונה במיגור האלימות והגזענות בכדורגל. המועדון שלנו מאז ומעולם מהווה דוגמא לדו קיום במגרש ומחוצה לו".

36115
Preview
36115
Preview
36115
Preview
36115
Preview
36115
Preview
36115
Preview
36115
Preview
36115
Preview
36115
Preview
36115
Preview
השותפים שלנו
VOLVO
ADIDAS.CO.IL
עמרם אברהםhertzauto centervariety
image cover