מכבי חיפה - האתר הרשמי | הקבוצה | לוח משחקים | 21/04/2001 - הפועל פתח תקווה מול מכבי חיפה
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ליגת העל, מחזור 33 , 21/04/2001 , פתח תקווה
5,000 צופים |  שופט: אריק חיימוביץ'
הפועל פתח תקווה
3-2
מכבי חיפה
רפי כהן (4)
יוסי בניון (12)
יוסי בניון (23)

מהלך המשחק

5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
שער
שער
שער
מחצית חילוף - אנדריי אוסטרובסקי מחליף את ריימונדס ז'וטאוטאס
חילוף - יניב קטן מחליף את סרגיי קלשצ'נקו
חילוף - ראובן עטר מחליף את יוסי בניון
סיום
המשחק
82
חילוף - מכבי חיפה
ראובן עטר מחליף את יוסי בניון
71
חילוף - מכבי חיפה
יניב קטן מחליף את סרגיי קלשצ'נקו
45
חילוף - מכבי חיפה
אנדריי אוסטרובסקי מחליף את ריימונדס ז'וטאוטאס
23
שער - יוסי בניון
שער של יוסי בניון
12
שער - יוסי בניון
שער של יוסי בניון
4
שער - רפי כהן
שער של רפי כהן
0
כרטיס צהוב - אבישי ז'אנו
0
כרטיס צהוב - סרגיי קלשצ'נקו

הרכבים

הרכב פותח

4-4-2
ניר דוידוביץ
אלון חרזי
אריק בנדו
אדורם קייסי
אבישי ז'אנו
ריימונדס ז'וטאוטאס
וואליד באדיר
יוסי בניון
x2
ננאד פרלייה
רפי כהן
סרגיי קלשצ'נקו

מחליפים

אנדריי אוסטרובסקי (בלם)
45
ראובן עטר (קשר)
82
יניב קטן (קשר)
71

מאמן

מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 21/4/2001

שרב כבד הביא 3 נחשי צפע




הכותרת עלולה להחזיר מישהו לימי סאדאם הלא עליזים ב"מלחמת המפרץ" לפני 10 שנים. ויש לה קשר למשחק שהדרמטי שנערך היום באם המושבות.

בדיוק אחרי אותה מלחמה "משונה", כאשר הטילים עפו מעיראק לישראל, ניצחה הפועל פתח-תקווה את מכבי חיפה בפעם האחרונה במגרשה 1:2 . אברהם גרנט אימן אז את המנצחים. היום, גרנט שוב במנצחים, אבל מעברו השני של המתרס. הקודים של אזעקות האמת אז, "נחש צפע" שמשמעותו הייתה לרוץ ולתפוס מחסה במקלטים או "שרב כבד" שפירושו היה שזמן רגיעה הגיע, עבדו גם היום.

במגרש שרר מזג אוויר קשה, שרב של ממש וחיפה, כמו נחשי צפע בקיץ, זחלה והכישה את הפתח-תקוואים שהאמינו כבר בדקה השלישית שהנה הסתיים לו המשבר העמוק בו הם שרויים בחודש האחרון. באותה דקה חטף מיכאל זנדברג כדור מאבישי ז`אנו ( ספג היום כרטיס צהוב חמישי וייעדר ממשחק היוקרה בבלומפילד מול הפועל תל-אביב), דהר לתוך הרחבה ולפני שהכדור יצא לחוץ שלח למרכז.

אריק בנאדו ניסה להרחיק אך מעשה שטן, הכדור שבעט היווה "אסיסט" נפלא לחלוץ המקומי, אנש דמירוביץ שמטווח של מטר בעט פנימה - 0:1 מלבסי.

וכמו שכבר נכתב ונאמר כאן, פיגור של 1:0 לא מפחיד את ה"נחשים הירוקים". לא חלפה דקה ואלון חרזי שלח כדור ממרכז המגרש לקלשצ`נקו ( גם הוא ספג צהוב חמישי) שמיהר להעביר קדימה לרפי כהן וזה ללא היסוס שלח בחצי גובה לרשתו של רפי כהן, השוער שממולו ? 1:1 מדהים.


חלק שני


קצב המשחק היה מסחרר וכעבור 8 דקות התבצע מהלך ענק של כדורגל. רפי כהן מסר כדור ליוסי בניון, האחרון מסר לוואליד באדיר שהשאיר אותו מול השוער, ובניון סובב במקצת את הכדור שמצא את אלפי החיפנים עולזים ושמחים.
המוליכה לא הסתפקה ביתרון השער שהיה לה. בדקה ה ? 23 נשלח באדיר על ידי קייסי, שניהם אגב יוצאי הפועל פתח-תקווה, והראשון הגביה כדור מדוד לאגף ימין בו ניצב בודד יוסי בניון שמהאוויר שלח כדור נפלא ? 1:3 לחיפה וזה נראה גמור. נדמה לכם.

פתח-תקווה ה"שבורה" חידשה את המשחק ואלי אברבנאל שלה שלח נפלא את דמירוביץ, מבקיע השער הראשון , שלא נכשל גם הפעם ומול דוידוביץ צימק ל- 2:3 . חמישה שערים בפחות משליש משחק ? מי ציפה.

בהמשך התפתח דו-קרב החמצות משני הצדדים ורק מזג האוויר הצליח ל"קרר" את הלהט במשחק. בדקה האחרונה של תוספת הזמן הצלה גדולה של אדורם קייסי. מוטי קקון, קיבל כדור נוח, מרחק 20 מ` ושלח "טיל" שפגש את גופו של קייסי ממנו ניתז הכדור לקרן אחרונה ובלתי מנוצלת.


סופי


ואז התפנו שחקני מכבי חיפה לחזות בדרבי התל-אביבי המרתק שבסיומו (2:2) התברר שיתרון החיפנים שב וצמח שוב לתשע נקודות. משמעות הדבר, שחיפה זקוקה לשני ניצחונות כדי להבטיח את תואר האליפות השישי שלה. אפשר ו ? 180 הדקות "יצטמצמו", אבל אם בבלומפילד, אוהדי מכבי תל-אביב הקניטו את יריביהם האדומים ושאגו לעברם: "אין אליפות" , בעיר הכרמל יש זמן וסבלנות עד שהחגיגה תגיע. בשבוע הבא משחקים דומים, אם כי הביתיות הפוכה. שוב דרבי תל אביבי ופתח-תקווה תגיע לכאן.

יוסי בניון. יכול לשלוח הזמנות לדימונה. החגיגה בעיצומה
ז`וטאוטס. כולם יודעים שהליגה ירוקה