סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 07/05/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

הנוער ניצח בפעם ה- 599, נערי "שמעון" חצו את רף 100 הכיבושים, שבת טובה גם לילדים והמתח מרקיע בטרום א' (האתר הרשמי, ג'ו הירש)

לקבוצת הנוער של מכבי "שמואל" חיפה, למי שהספיק לשכוח, האלופה החדשה-ישנה, אין סנטימנטים או אופי מיוחד לעשות דווקא לקבוצה כלשהי. נכון לעונה זאת היא מורמת מעל שאר קבוצות הליגה וגם לא בדיוק מעניינה מה קבוצות אחרות מבקשות לראות ממנה. ב-  DNA שלה מכירים רק בניצחונות. המחזור ה-28 בליגת העל הצעירה הפך קריטי עבור מספר קבוצות תחתית. החיפנים של איתי מרדכי נקלעו בלית ברירה לקלחת במרתף הטבלה ויצאו למשחק חוץ קשה ביותר מול המועמדת לירידה/ מבחנים, בית"ר טוברוק. מי שלטש עיניו למשחק זה היו בראש וראשונה היריבה העירונית שציפתה לעזרה כפי שהקבוצה הבוגרת עשתה בכפר סבא לפני 13 שנים. גם הפעם מכבי מילאה את חלקה ב"הסכם הספורטיביות" וניצחה 1:2 משערים של גל קתבי וגיא דהן. המארחת מעיר היהלומים הצליחה לצמק רק בדקת הסיום ולא מנעה מחניכיו של איתי מרדכי את ניצחון הליגה ה- 599 בליגת העל שהוקמה לפני 34 שנים. בפעם הבאה שהאלופים יצברו שלוש ניצחון נקבל מספר עגול של ניצחונות. טוברוק לא נענשה בגלל ההפסד כי הפועל חיפה נשרה לליגה הארצית והפועל אשקלון סיימה בתיקו. יותר אין למכבי עניינים עם התחתית. נותרו לה משחק בית מול בני יהודה ומשחק חוץ בסכנין שהבטיחו מקומם לעונה הבאה.

די נדיר למצוא במחלקת הנוער רק קבוצה אחת מתוך שמונה במחלקה ב"קצף" על תקן של מארחת. כל השאר שיחקו בחוץ. המעמד חייב את שחקניו של אברהם אבוקרט לשמור על הבית והם עשו זאת בסטייל, כרקע וכהכנה לקראת משחק גמר הגביע הקשה מול מכבי תל אביב (17 במאי). מכבי "יואל" חיפה (נערים א') לא התקשתה להביס את הפועל תל אביב 1:4 ושמרה על מקומה השני. למרות  שהליגה סגורה כי שלושה מחזורים לסיום מכבי תל אביב נהנית מפער בן שבע נקודות ולחיפנים רצון לשמור לפחות על הסגנות. שאדי מסארווה שנעדר השנה תקופה ארוכה עקב פציעה מנסה ומצליח לצמצם "חובות". כבר בדקה החמישית מיהר להבקיע ובדקה ה- מוחמד כנעאן 34 הכפיל את התוצאה. מסארווה שב לכבוש (58) וביסס את ניצחון חיפה למרות שארבע דקות מאוחר יותר האורחים הבקיעו שער שלא ניחמם. מסארווה נהנה לפגוש את רשתם ושתי דקות לסיום (78) השלים שלושער שני אישי העונה.

שמח היה השבוע גם בנהלל, אחרי חגיגות יום העצמאות. ביום רביעי המוליכה מכבי "שמעון" חיפה (נערים א') ארחה את הפועל עכו וגברה עליה 0:2 מצמד של מג'די אבו-טפלא (60,29). כדי להמשיך ולשמור על הפסגה, שלושה מחזורים לסיום העונה קבוצתו של אריק מלכה רצתה לנצח גם את הפועל עפולה ושכפלה את הניצחון מאמצע השבוע. ירמוק חמאיסי ומור סוברנו כבשו למנצחים. פרט מעניין: לאורך כל העונה שחקני העמק לא ניצחו בתוצאה 0:2 וראו זה פלא, את שלושת משחקי הליגה האחרונים סיימה בניצחון 0:2 שעזרו להם לחצות ראשונים את רף 100 שערי הזכות . על מכבי צור-שלום, עכו ועפולה, כולם במגרש בנהלל. כאמור, ל"שמעון" והפועל חיפה 72 נקודות ובעוד שבועיים השתיים תיפגשנה ראש בראש בקריית חיים כאשר כבר ברור שגם אם המארחת, הפועל חיפה תפסיד, תעלה לליגת העל לנערים כי למכבי חיפה יש כבר קבוצה בליגה הבכירה ואסור שתיים. מזרח תיכון הזוי.

"הפצצה" בירושלים. אל דאגה, אין צורך לרוץ לתפוס מחסה. בסך הכול קבוצתו של ערן ססי מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף"הגיעה לבית וגן ויצאה ברכוש גדול – ניצחון 0:6 על בית"ר ירושלים. שלושה מטובי הכובשים החיפנים הטביעו חותמם על התוצאה. ליאור טימוטי עם שלושער ראשון העונה (בסך הכול 18 ), רועי מרדכי עם צמד שהעלה את מאזן שעריו ל- 23 וסוף פודגוראנו השלים וגם לו מנת שערים מכובדת (19) . לקראת משחקי ה"פלייאוף" בהם תיטולנה חלק שלוש קבוצות מכל ליגה (דרומית וצפונית), השלוש מסתדרות כאשר מכבי פתח תקווה עם 77 נקודות לפני מכבי חיפה (69) ומכבי תל אביב (68).

מכבי "יואל" חיפה. ניצחון משכנע על האדומים מתל אביב (האתר הרשמי, ג'ו הירש)

משחק הכנה ראוי ציפה לקבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה המתכוננת לגמר הגביע מול הפועל תל אביב (יום רביעי, 10 במאי, אצטדיון רמת גן, 17.00). חיפה של יורם בסר חזרה מבירת ישראל עם ניצחון 1:3 על הפועל ירושלים משער בזק של אדר אזוראל (2), סתיו בנקין (29), סולימן בריה (70) ורק אחרי שהירוקים שבעו הצליחו המקומיים לכבוש שער כבוד (78). המנצחים התבססו במקום החמישי, מרחק אחת עשרה נקודות מהמוליכה הפועל תל אביב והשתיים תיפגשנה בגמר הגביע. תואר אחד לחיפה או "דאבל" אפשרי להפועל ? תשובות ברביעי בשבע בערב. אם לא תהיה הארכה.

פער ארבע הנקודות בין מכבי נתניה למכבי חיפה גולדשנפלד בליגה לנערים ג', מחוז השרון, נותר בעינו גם אחרי המחזור ה- 24. השתיים ניצחו ולניצחון של שחקני נהלל אותה מאמנת ענבל נמני-קנפו ניתן בהחלט להדביק את שאלת שלישיית הגשש החיוור: זה שיוצא או זה שנכנס ? (במקור: זה שעולה או זה שיורד). אחרי מחצית מאופסת מול הפועל בני סכנין במגרשו הוכנס למגרש תומס אשתמוז שהצדיק את הכנסתו וכבש את הראשון (53) . חברו תמיר בניאשווילי הבקיע את השני (78) ומיד הוחלף. בכל מקרה טעם מעולה יישאר מהעונה הנוכחית.

קבוצות ילדים א' מ"קצף" ונהלל אמורות היו לשחק גם באמצע השבוע אלא שסכסוך בין ההתאחדות לכדורגל ואיגוד השופטים ביטל את המשחקים. מה נשאר ? להתאמן היטב, להגיע לקריית שלום ולהביס את בעלת הבית, מכבי תל אביב 0:3. מה שלא הלך בקלות בחיפה (2:2) הושג על ידי בחוריו של אופיר מסיקה בתל אביב. שלוש הנקודות בהן זכתה מכבי "מיכאל" חיפה לא הרימו את החיפנים מעבר למקומה הנוכחי (4) אם כי ראוי לציין שהמקומות הראשונים מושפעים מביטולי משחקים רבים עקב מזג אוויר ועיצומי שופטים שיוצרים אי-שוויון. משחקי השלמה- אאוט.

תיקו רב שערים בקריית חיים בין הפועל חיפה לקבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד 2:2. בסיבוב הראשון נהלל של גולן פרל הדהימה עם 0:5, הפעם השאירו למארחים הצמודים להם בטבלה נקודה.

עוד קבוצה שתמשוך השבוע תשומת לב מיוחדת היא מכבי "אפרים" חיפה (ילדים ב') שתופיע בגמר הגביע לשכבת גילה מול מכבי פתח תקווה ( יום שלישי, אצטדיון רמת גן, 17.00). כהכנה לקראת רגע האמת ואחרי שהיא מדורגת רק רביעית, שש נקודות מהמקום הראשון, יצאה לנס ציונה וניצחה בהפרש מהסיבוב הראשון. בחיפה נגמר 0:4 והפעם 1:5. קבוצתו של עופר קולטון רביעית (47 נקודות), לפניה הפועל תל אביב והפועל באר שבע (49) ובראש מכבי תל אביב (53).

מישהו צריך להסביר לשחקני מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ב') שבליגה מקובל לשחק פעמיים מול אותה קבוצה, בבית ובחוץ. לא ברור ? מסתבר שבחודשיים האחרונים בוטלו לא פחות מחמישה משחקים לקבוצתו של ליעד לבנסולד ונוצר מצב שאת שמונת המשחקים בהם שיחקו, קיימו במגרש הביתי בנהלל. הילדים הוכיחו שהכי טוב בבית וניצחו את מכבי הרצליה 0:5. אם היו משחקי השלמה, לקבוצה היה סיכוי להסתער על המקום השלישי. בגלל שאין, גם מקום רביעי טוב.

ניצחון כפול ובהפרש דומה בילדים ג'. אין כוח בעולם , רק כוח עליון, שמסוגל למנוע ממכבי "עודד" חיפה לזכות בבכורה במחוז השרון. היא מוליכה בפער 11 נקודות על פני מ.כ.נווה-יוסף ונותרו מעט משחקים עד סיום העונה. לא הפריע לקבוצתו של בני הרשקוביץ לנצח בחוץ את הפועל רעננה 4:7.

מי שעדיין מקווה ללכוד את הסגנות לקראת הסיום היא מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') של שמעון הרוש. היא במרחק נקודה מהשנייה וניצחונה הביתי על מכבי נתניה 1:4 רק מחזק את ההנחה שתוכל לעמוד במשימה המכובדת.

כמעט כל הקבוצות "סגורות" במקום כזה או אחר. המתח עובר למחוז השרון בטרום א'. מכבי "ישעיהו" חיפה ומכבי נתניה צועדות כתף ליד כתף עם 52 נקודות לכל אחת ורק הפרש שערים לא משמעותי מטה את הכף לזכות קבוצתו של משה שושן. כל זאת שבועיים לפני "משחק העונה" בין השתיים שייערך ב"קצף". בינתיים נתניה התארחה בנהלל וגברה על קבוצתו של לירן אהרן מכבי חיפה גולדשנפלד 4:16. האחות הקטנה של "ישעיהו" לא יכלה לסייע לה במקרה זה.

(האתר הרשמי, ג'ו הירש)