המועדון מרכין ראשו עם לכתו של ג'וני הרדי ז"ל
EN threads facebook youtube instagram tiktok
המועדון מרכין ראשו עם לכתו של ג'וני הרדי ז"ל
שני , 06/11/2017

המועדון מרכין ראשו עם לכתו של ג'וני הרדי ז"ל

שחקן ומאמן העבר האגדי, הלך הערב לעולמו בגיל 83. חינך דורות שלמים במחלקת הנוער של מכבי חיפה. הנשיא, יעקב שחר: "לא נשכח אף פעם את ג'וני השחקן, את ג'וני המאמן ואת ג'וני שתרם כל כך הרבה למועדון כדורגל מכבי חיפה". צילום: ארכיון אתר מכבי חיפה.

מועדון כדורגל מכבי חיפה מרכין ראש על לכתו הערב של שחקן ומאמן העבר האגדי, ג'וני הרדי והוא בן 83. 
 
נשיא המועדון, יעקב שחר, אמר הערב: "מאוד מצער לשמוע את הידיעה על מותו של ג'וני. אנחנו לא נשכח אף פעם את ג'וני השחקן, את ג'וני המאמן ואת ג'וני שתרם כל כך הרבה למועדון כדורגל מכבי חיפה. כולנו מצטערים על לכתו, המועדון מרכין ראשו בערב זה ואנו מוסרים את תנחומינו למשפחה".
 
הרדי הגיע למכבי חיפה בשנת 1948, בגיל 14. הוא שיחק בשורות קבוצת הנוער מכבי "שלמה" עד גיל 16 ומשם קפץ לקבוצה הראשונה. הוא ערך 193 הופעות ליגה ועוד 28 משחקים בגביע וכבש בסך הכל במדי מכבי חיפה 91 שערים. 
הוא שיחק בהמשך בבית"ר ובמכבי זיכרון יעקב ובגיל 34 תלה את נעליו. עבר לשדה האימון ובמסגרת זו אימן את קבוצת הנוער של מכבי חיפה. אחר כך מונה למנהל הקבוצה. ב-1971 הגיע למשרת המאמן בקבוצה הבוגרת ואימן אותה במספר קדנציות. הרדי היה למאמן שהעלה את מכבי חיפה ליגה ב-1981 וכיהן כמאמן הקבוצה הבוגרת במעמד חצי הגמר הבלתי נשכח בשנת 1983 (4:4 נגד מכבי ת"א).
 
לאחר מכן, החליט להתמסר כולו לטיפוח שחקני הנוער.
ג'וני תמיד האמין שההישגים יגיעו בזכות אלה שיצמחו מתוך המועדון ואמונתו קיבלה משנה תוקף עם בניית דורות של שחקני בית שזכה עם קבוצות הבוגרים באליפויות. 
עבור ג`וני היו אלה תקופות נפלאות שהחזירו אותו 30 שנים לאחור כשחיפה הפכה לאטרקציה בליגה. 
באותן שנים בהן זכו בוגרי חיפה באליפות, זכו גם שחקני הנוער באליפות הארצית ומאמנם היה הרדי. אחד מרגעי השיא של ג`וני הרדי היה בעונת 1988/89 כששימש כמאמן לצדו של אמציה לבקוביץ. מכבי חיפה זכתה באליפות השלישית והרדי היה שותף בכיר. 
 
הרדי היה לדמות המשמעותית ביותר בהיסטוריה של מחלקות הנוער של המועדון והוא המשיך את השליחות שלו עד אשר חלה.

על מועד הלוויתו של ג'וני הרדי תודיע המשפחה בהמשך.
יהי זכרו ברוך.
 

הארדי בימיו כשחקן מכבי חיפה. יהי זכרו ברוך. צילום: ארכיון אתר מכבי חיפה.