סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 14/01/2018

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

אכזבות לנערים שאיבדו גביע ונקודות, הילדים מנצחים בתוצאות גבוהות והקטקטים מורידים גשם גם ללא תחזיות. צילומים: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

אכזבה גדולה לקבוצת הנוער מכבי "שמואל" חיפה שנאלצה לספוג הפסד בית שני, הפעם למ.ס.אשדוד (1:0) ולסגת לאחור, עד למקום החמישי בפער שש נקודות מהמוליכה מכבי נתניה שכבר חשה את הנשיפות בעורפה. עבור האשדודים זה ניצחון חוץ שלישי על מכבי ב"קצף".

לא פחות מאוכזבת, אפילו יותר, קבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה שחוותה שבוע קשה ואכזרי. אחרי שברור היה למאמן ערן ססי וחניכיו שהמאבק על התואר כמעט סגור עקב עליונות מכבי תל אביב ואובדן נקודות חיפני, הגיע משחק השלמה בגביע מול מכבי נתניה שרק לפני שלושה שבועות הובסה בידי החיפנים בביתה 5:0 וביקשה נקמה. נתניה הבינה שתוכל לבלום את חיפה רק במגרש קטן וסחבה אותם למגרש סינטטי צר מידות. משימתם הוכתרה בהצלחה חלקית והמשחק לא הוכרע, גם לא אחרי הארכה. הגיעו הפנדלים וכאן כבר אין משמעות למי שטוב יותר. נתניה לא כבשה בבעיטה הראשונה, גם סוף פודגוראנו לא דייק ואז שתי הקבוצות כבשו לסירוגין ארבעה פנדלים ובמצב 4:4 ניגשו לסבב שני. צחוק הגורל, דווקא לירוי גבאי שהגיע מנתניה החטיא ומנגד, אביב ביטון המושאל מחיפה חרץ את גורל ההתמודדות- 4:5 ששלח את חיפה לחמישה חודשים בלי תקווה לתואר כלשהו, מלבד כמובן המטרה החשובה של הכנת שחקני הקבוצה לקראת שילובם בקבוצת הנוער בעונה הבאה.

אמצע שבוע פורה לקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה (השלוחה מנהלל) שיצאה ברכוש גדול ממשחק החוץ נגד איחוד בני בקה, האחרונה בטבלה. קבוצתו של אוהד רוזלס שלא ניצחה בשלושה משחקים רצופים, שפכה חמתה על המארחים וקבעה רף שערים פרטי חדש- 0:10. תמיר שגב (19), יצחק כהן (29) ומוחמד רביע (35) מנערים ב', קבעו את תוצאת המחצית. אחרי ההפסקה הגיע ה"גשם". עאלם עאדל עם צמד (70,42), כמוהו אביתר ברק (76,53) עם שערים ראשונים העונה, ובהמשך אלעזר יאיר (55) וטל אפרתי (73) עם הבקעות ראשונות. הכובש השמיני, דניאל צבטקוב (75) השלים ניצחון חוץ מוחץ. היום (ראשון) רוזלס הוליך את קבוצתו לניצחון חוץ רצוף שני. הפועל אסי גלבוע מתחתית הטבלה בנתה על הפתעה מסוימת, לשחקני "שמעון" היו תכניות שונות. אייל פארס (צמד), דניאל צבטקוב, תומס אשתמוז וטום סרויה כבשו "חצי מנה" וניצחו ללא בעיות 0:5.

משחק פנטסטי לקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" שיצאה לסופרלנד בראשון לציון ושבה ממנו עמוסת חוויות. כמובן שהמשחק נערך במגרש ולא במתקני השעשועים הסמוכים ובכל מקרה, חניכיו של אברהם אבוקרט והוא עצמו נהנו מעוצמת הניצחון- 1:7. צמד המוציאים לפועל בדרך כלל, לירוי גבאי וסתיו נחמני לא נחו גם הפעם. נחמני פתח במצווה וכבש כבר בדקה הרביעית. נהוראי יפרח סגר את המחצית הראשונה (30) ואז הגיע הקונצרט. גבאי עם שלושער (72,59,50) ונחמני עם שער נוסף (56) הקדימו את נבו שדו (76) שביקש להשתתף בחגיגה. אל תרחמו עליו. באמצע השבוע עוד חגיגת שערים במשחק השלמה. ה"ירוקים" הרחיקו עד מעלה אדומים והביסו ללא תנאי את בית"ר המקומית 0:9 משערים של סתיו נחמני (4), לירוי גבאי (3) ונבו שדו (2). 16 שערים בתוך חמישה ימים, יבול מבורך שמשאיר את תקוות חיפה בחיים. כעת היא מדורגת במקום השלישי (32 נקודות) ולפניה בית"ר ירושלים (35) ומ.ס.אשדוד, אף לה 32 נקודות.

תודו, בשם נתי (אנמוט) גביהו טרם נתקלתם העונה במשחקי מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') המופיעה בליגה הארצית הצפונית. השחקן הצעיר טרם כבש שער, בשבת פרץ קדימה והבקיע את השער היחיד לזכות קבוצתו שגברה במשחק חוץ על הפועל יוקנעם (0:1). איזו משמעות אדירה לשער ולניצחון, כי המוליכה מכבי נתניה איבדה צמד נקודות בנצרת וקבוצת העמק של ענבל נמני-קנפו עטה על המציאה והקטינה את פער הנקודות לשתיים בלבד. לנתניה 38 נקודות, ל"יהויכים" 36 ושוב הפסגה קורצת.

נתניה הפכה השבוע לאבן שואבת לנקודות וכמו אחותה הגדולה, נערים א' שסיימה את דרכה בגביע, גם קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה שבה מעיר היהלומים בידיים ריקות. הקבוצה מהמקום השמיני מכבי נתניה גברה על קבוצתו של יוסי ג'אנח 0:1 וגרמה לזעזוע בצמרת הטבלה. ההפסד הרחיק את חיפה מהפסגה בה מחזיקה מכבי פתח תקווה (34), לפניה גם מכבי תל אביב (31) והפועל כפר סבא (30) וגם אם מכבי תנצח במשחק השלמה ביום שלישי את בית"ר רמת גן, יחסרו לה שלוש נקודות לחזור ולהתייצב עקב בצד אגודל ליד המוליכה. וההזדמנות תינתן לה כבר בשבת עת תארח את המלאבסים ב"קצף".

30 נקודות למכבי חיפה גולדשנפלד, כמספר הזה לעירוני נשר (נערים ג') במקום השני והכול מוכן לקראת "משחק העונה" בין השתיים בעוד כחודש. כדי להמשיך ולהיות היחידה ללא הפסד במחוז חוף הגיעה קבוצתו של אריק מלכה לקריית חיים, לא נתקלה במשוכה גבוהה והביסה את בעלת הבית, הפועל חיפה 1:4. שחקני נהלל/חיפה סיימו את סיפור המשחק כבר בדקה ה-21 לאחריה הוליכו 0:4 והורידו את הרגל מדוושת הגז. אחרת התוצאה הייתה מוכפלת. שאדי חמודה (4), אורי פורת (7) וצמד של אריאל בוהארון (21,14) לא השאירו מקום להפתעה. המקומיים זכו לעדנה רגעית עם שער ניחומין, שלוש דקות לסיום.

המרדף נמשך בילדים א' מחוז השרון. מכבי "מיכאל" חיפה של יורם בסר ניצחה בביתה את בית"ר טוברוק 0:3 וממשיכה לעקוב אחרי הפועל חדרה (26 נקודות) ממרחק שתי נקודות. ל"מיכאל" שכבשה מרגלי עידן ברנס, אורי עזו ושלו ולרשטיין 24 נקודות, כמו למכבי נתניה ובעוד שלושה שבועות החדרתים יגיעו ל"קצף" למשחק בו חיפה תרצה לנצח ולחולל מהפך, בתנאי שהשתיים תצבורנה את מירב הנקודות.










הקבוצה היחידה מבין קבוצות הילדים במחלקת הנוער, מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א'), ירדה מאוכזבת ממשחק החוץ מול מ.כ.נווה-יוסף. קבוצתו של ליעד לבנסולד נוצחה 4:3 וירדה מקום אחד בטבלה (שמיני). לקבוצה ארבעה ניצחונות וכמספר הזה הפסדים.

מכאן ומטה, רק ניצחונות נוספים. יוסי צרפתי, מאמנה של קבוצת ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה רצה אולי לראות את קבוצתו מנצחת "על האפס" את הפועל חיפה, באחד ממשחקי הדרבי שנותרו לנו באזור. האדומים היו מרוצים מהשער שכבשו אך אל תטעו: בסיום 1:11 מוחץ למכבי שהרחיק את המנצחים עד מרחק חמש נקודות ממ.כ.נווה-יוסף ומכבי תל אביב ב'. המוליכה טרם שמטה נקודות ולזכותה 30 נקודות וזה עדיין כאשר משחק אחד, מול הפועל מעגן מיכאל, בוטל. יש גם הפרש שערים פנטסטי (4:66) שמצדיק מדוע המאמן צרפתי רצה לא לספוג.










ים של שערים גם בקבוצתו של אביב קנפו, מאמן ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד. בקופת קבוצתו 24 נקודות "בלבד" ולא בגלל שהפסיד נקודות. פשוט, הקבוצה ניצחה בשמונת משחקיה, האחרון שבם ביום שישי נגד הפועל עכו "צו פיוס" 2:12. האחרונים דווקא עם הגנה משובחת שספגה תריסר שערים בשמונה משחקים, באו קנפו וחבורתו והכפילו להם את המכסה. כאמור, נהלל ראשונה עם מקסימום הנקודות, במקום השני מכבי צור-שלום (22) ותצטרף גם מ.כ.מכבי נהריה. לרוע מזלן של המוליכה ונהריה, המשחק המסקרן בין שתי המנוצחות בליגת מחוז מפרץ 1 בוטל עקב מזג האוויר וההחלטה אם לקיימו נתונה בידי הקבוצות כי ההתאחדות לא קובעת משחקים חוזרים מליגות ילדים א' ומטה.










בילדים ג' אין חדש תחת השמש. במשחק בו הרוח שיחקה תפקיד ראשי לא התקשתה קבוצתו של גיא בוגנים מכבי "עודד" חיפה לכבוש בפעם הרביעית העונה 22 שערים ולנצח את אורחתה, מכבי צור שלום 2:22. שתי קבוצות, חיפה ומ.כ.נווה-יוסף מוליכות את הטבלה עם מספר נקודות זהה (24) אלא של"עודד" משחק חסר ומי שחושב שהכוחות שקולים, כדאי שיביט בתוצאת המשחק ביניהן (1:22).










ניצחון שישי למכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') שגברה על הפועל מטה-אשר 2:9. קבוצתו של שמעון הרוש מדורגת חמישית עם 18 נקודות. גם לעירוני נשר מספר זהה.

בדד- ולא מדובר בשירו האלמותי של זוהר ארגוב. שתי קבוצות טרום א' של המחלקה ניצבות בבדידות מזהירה בראש מחוז חוף. מכבי "ישעיהו" חיפה אותה מאמן מתן אלמליח ניערה מהצמרת את מ.כ.נווה-יוסף 2 וניצחה אותה בבית 4:19, בכך פינתה את הסגנות לקבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד בהדרכתו של לירן אהרן שגם היא לא טמנה רגלה בצלחת וניצחה את בני סכנין 8:11. ל"ישעיהו" 27 נקודות, לנהלל/חיפה 24 והרחק מהן נווה-יוסף (18).