סיכום סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 18/03/2018

סיכום סופ"ש במחלקת הנוער

סטטוס קוו בכל הליגות. מי שהוליכה ערב המחזור, נותרה במקומה גם לאחריו. תוצאות אסטרונומיות ממשיכות ליפול בליגות של ה"קטנים" ששומרים על מאזנים מושלמים. צילומים: ג'ו הירש האתר הרשמי

קבוצת הנוער אוהבת, בלשון ציורית, את משחקי החוץ מול מכבי תל אביב. עובדה: מאז כוננה ליגת העל לקבוצות נוער ב-1983 נערכו בין מכבי "שמואל" חיפה ו"אחותה הקטנה" 62 מפגשי ליגה ורק פעמיים הושגה התוצאה 0:0. בשני המקרים כאשר מכבי התארחה אצל ה"צהובים". אתמול הושג תיקו שביעי ביניהן, 1:1, כאשר תל אביב מארחת, החיפנים עם עשרה ניצחונות חוץ והמארחים עם 14. מלמד שלא נורא לשחק מחוץ ל"קצף". מיותר לציין שתוצאת התיקו לא שרתה אף אחת מהקבוצות במאבקן בצמרת.
בהגרלת הגביע נקבע שמכבי צור-שלום, הסינדרלה שהעיפה את מכבי והפועל תל אביב תארח את מכבי "שמואל" חיפה ברבע הגמר.
 
אחרי 13 מחזורי ליגה, הפסד ביתי לקבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה. קבוצתו של ערן ססי שמתיימרת להיאבק על המקום השני, עלתה ליתרון ראשון ואחרון מרגלי רועי מרדכי (שערו ה-19)  בדקה ה- 21. אך בהמשך נכנעה לקבוצה פחות טובה ממנה, מ.ס.אשדוד, שהצליחה להשוות (30) ולנצל בהמשך בעיטת עונשין שנפסקה לזכותה (62) כדי לנצח 1:2 ולגרוף מהחיפנים את מלוא שש הנקודות המלאות, אחרי שגם בסיבוב הראשון ניצחו.
 
אלאך בוחן מקרוב את משחקי המחלקה
 
תוצאה פחות צפויה המתינה לקבוצת מכבי "שמעון" חיפה, ששיחקה כבר ביום רביעי מול קבוצת התחתית מ.כ.נווה-יוסף ולא יכלה לה. קבוצתו של אוהד רוזלס סיימה בתיקו 1:1 כאשר את השער היחיד לזכותה, שער השוויון, כובש ינאל עראידה בתוספת הזמן, לו זה שער הבכורה במדי נערים א' כי הוא בכלל שייך לקבוצת נערים ב' לזכותה הבקיע תשעה שערים. תוצאת התיקו לא הרעידה את המקום הרביעי הבטוח של ה"שמעונים" ועזרה למארחים לא לנחות מתחת לקוו האדום.
 
פצצות לגבות בנערים ב'. תצוגת כדורגל מרשימה של מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" מוטטה את הגנת מ.ס.אשדוד. המשחק הסתיים בתוצאה 1:6 לקבוצתו של אברהם אבוקרט, הממשיכה לתעתע בתחזיות המוקדמות. ההפתעה אינה בניצחון אלא בהפרש. כי אשדוד עדיין נאבקת עם ה"ירוקים" על מקום צמוד יותר למוליכה בית"ר ירושלים והנה "בום" ולא גמרנו. חיפה עדיין נשאה בזיכרונה את ההפסד בסיבוב הראשון (1:3), הפעם החזירה בריבית דריבית. אם בשבוע שעבר היה זה סתיו נחמני שכבש רביעייה במשחק הגביע מול הפועל קריית שמונה, הפעם הזרקורים מופנים לעבר לירוי גבאי שהתכבד במנה דומה, שלושה מהם תוך חמש דקות (54,52,49,9) והעלה את מאזן שעריו ל-26. גם סתיו נחמני כבש (34) ולראשונה מצטרף חבר חדש למועדון הכובשים, סתיו בנקין בתוספת הזמן.
בהגרלת הגביע נקבע שיהיה על מכבי חיפה גולדשנפלד להתארח ברבע הגמר אצל הפועל ניר רמת השרון.
 

הו-הא, בנערים ב' בליגה הארצית צפון אנו מתקרבים לנקודת רתיחה משמעותית. שחקני מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' מנהלל) הבינו מהר מאוד שאין להם זמן וחשק להתאבל על ההדחה האכזרית בגביע, שינסו מותניים ויצאו למשחק חוץ קשה ביותר מול בני סכנין שסחטה מהם תיקו במגרש הביתי. אלא שהפעם חניכיה של ענבל נמני-קנפו לא אפשרו למארחים לפנטז וגברו עליהם 0:3 חלק. תומס אתשמוז פתח במצווה וכבש ראשון (34), ינאל עראידה שכבש באמצע השבוע לזכות נערים א' לא נח גם בשבת והבקיע את שערו העשירי (62), הצטרף אליהם באסם זערורה (73). כמו תאומי סיאם, מכבי "יהויכים" ומכבי נתניה צועדות זו לצד זו עם 56 נקודות לכל אחת והפרש שערים מזערי (פלוס 46 לחיפה/נהלל לעומת +44 של נתניה), משאיר את הפסגה בידי קבוצת העמק. שבעה מחזורים לסיום: מי תחצה ראשונה את קו הסיום והאם אנו עדים לפוטו-פיניש בהפרש שערים? סבלנות.
 
"תאומים" גם בנערים ג'. לפחות לפי שעה. מכבי "מקס" חיפה שהודחה בצורה דרמטית בשבוע שעבר מהמשך משחקי הגביע על ידי מכבי "אלדד" תל אביב, המתינה בסבלנות וכעבור שבוע כילתה זעמה באחותה מכבי "אילן" תל אביב והביסה אותה ללא תנאי 0:4. קבוצתו של יוסי ג'אנח לא השאירה מקום לספק ומתחילת המשחק הסתערה על שער האורחים, שלא נהנו לראות את ספיר רזון מבקיע צמד ואת תמיר עזה ועדן אוטאצ'י משלימים את התבוסה. רק ביום רביעי הקרוב, כשתשלים את משחק החוץ מול בית"ר טוברוק ומספר משחקיה ישתוו לאלה של מכבי פתח תקווה נוכל לדעת מי ראשונה, לפחות עד השבוע הבא. שמונה מחזורים לסיום, גם כאן המתח גואה ועולה.
 

אחת שאינה במתח ועושה לפי שעה ככל העולה על רוחה היא קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד המוליכה את טבלת מחוז חוף בבטחה. קבוצתו של אריק מלכה קבעה שיא שערים עונתי עבורה כשגברה בחוץ על מכבי צור-שלום 1:11 ו"שברה" את שיא ה-0:10 מול בית"ר חיפה, אף הוא במשחק חוץ. יום גדול למועתסם עיסאווי, עד היום עם 5 שערים, הוסיף למאזנו 4 שערים. אריאל בוהארון ושאדי חמודה כבשו צמדים, טל שוורץ, אורי פורת ומוחמד אבו-עייאש השלימו ניצחון רב שערים שמבריח את ה"ירוקים" מהעמק מרחק 12 נקודות מבני סכנין (51 לעומת 39) כאשר באמתחת הראשונה טרם נרשם הפסד ליגה(!). ובשבוע הבא עימות ראש בראש ב"קצף" בין שתי הראשונות. ניצחון של חיפה/נהלל יקדם מאוד את מטרתה לזכות באליפות.
 
מאוכזבת שלישית שלא תמשיך בגביע, מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') מנסה לפחות לזכות במקום הראשון במחוז חוף. מחלקת ההתאוששות לחניכיו של יורם בסר הגיעה בדמות ניצחון ביתי קליל על מ.ס.קדימה/צורן 0:4. עילאי ביטון (2), עידן ברנס ועידו אלמישלי ביטאו היטב את פער הרמות והצעידו את קבוצתם לעבר 42 נקודות, כאשר בית"ר טוברוק דולקת בעקבותיהם (37). היתרון של חיפה, לזכותה משחק חסר מול הלפני אחרונה, ניר רמת השרון ואם תעבור אותו בהצלחה, יהיה לה קל יותר בתשעת המשחקים הנותרים.
 

לקבלת שבת צוננת זכתה קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד, שהגיעה ביום שישי למגרש בקיבוץ עין המפרץ ונוצחה בידי הפועל מטה-אשר 3:1. המארחים כבשו ראשונים, קבוצתו של ליעד לבנסולד הצליחה לאזן עד למחצית אך בהמשך ספגה פעמיים והשאירה את הנקודות בקיבוץ. רק את המקום השביעי השאירה בידיה.
 
אחרונה חביבה שסיימה דרכה בגביע, מכבי "אפרים" חיפה (ילדים ב') ערכה השבוע "תיקון" וזכתה בשני ניצחונות ליגה כדי להירגע. באמצע השבוע זכתה בניצחון חוץ על עירוני נשר 3:5 ובשבת חזרה הביתה והמטירה שמינייה לרשתה של הפועל חדרה. הגנתה של האחרונה אינה קוטלת קנים ולראיה, ספגה עד משחק זה רק 23 שערים ב-16 משחקים, באה קבוצתו של יוסי צרפתי וקבעה 0:8 מוחץ. לחיפה 49 נקודות והיא מקדימה בעשר נקודות את הפועל רעננה. אם מכבי תל אביב ב' תנצח בשני משחקי ההשלמה הצפויים לה, עדיין חיפה תיהנה מחמש נקודות יתרון, בתנאי שתעבור בשלום את המשחק מול סגניתה, הפועל רעננה בשבת הבאה. וגם - רף 100 שערי הזכות נפרץ, הפרש השערים 14:101.
 
אחת שלא מסובבת ראשה לאחור, ולא בגלל שהיא סנובית, קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד. בפעם השנייה העונה כבשה 12 שערים (רק בגביע מול אסי גלבוע הבקיעה 13) וראה זה פלא, הרשת הסופגת היא שוב של בית"ר חיפה. בסיבוב הראשון 1:12 ובשבת 0:12 שמשאיר את קבוצתו של אביב קנפו נקייה וחפה מהפסדים או מאובדן נקודות- 39 נקודות מ-13 משחקים. בעורפה של המוליכה נושפת מכבי צור-שלום, בהפרש חמש נקודות וגם מכבי נהריה עדיין חולמת להשיג את קטר העמק. בחודש הקרוב צפויים לחיפה/נהלל שני משחקי בית נגד נהריה וצור-שלום, בסיומם נקבל תמונה בהירה יותר.
 

מזל טוב לקבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה שניצחונה במעגן מיכאל 2:16 אפשר לה להביט לאחור ולראות את מחסום 300 השערים מנותץ (ליתר דיוק 314). עבור חניכיו של גיא בוגנים מדובר במשוכה נוספת בדרך לסיום המוצלח. עם 39 נקודות ושני "משחקים ביד", שוויון הנקודות מול מ.כ.נווה-יוסף עשוי להיות זמני. ההפרש תלוי ברגלי ה"ירוקים".
בשלב הגביע הבא (חצי גמר) מכבי "עודד" חיפה הוגרלה לשחק נגד מכבי פתח תקווה.
 
שבת חסרת מתח גם למכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') של שמעון הרוש. אמנם לא הצליחה לשבור את שיא הכיבושים מול מ.ס.רובי שפירא וניצחה "רק" 4:28 ולא כמו בסיבוב הראשון (2:31), אבל הבדלי הכוחות כבר מאחור והמנצחים ינסו להסתער על המקום השלישי הנמצא בהישג יד.
 
לא רק קבוצת ילדים ג' עברה את תחום 300 שערי הזכות. גם מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') ניצחה בגדול, 3:29 את עירוני נשר והגיעה ל-327 שערים. אחרי דרמת הניצחון בגביע מול הפועל רמת גן, קבוצתו של מתן אלמליח ביקשה מעט שקט וקיבלה אותו בדמות הניצחון על נשר. ומדובר לכאורה במשחק צמרת בין הראשונה לשלישית. כל הנקודות האפשריות במאזן החיפני - 42 מ-14 עשר משחקים.
מכבי "ישעיהו" חיפה תשחק בחצי גמר הגביע מול הפועל פתח תקווה.
 
הנהנית מהפסד נשר, מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן לירן אהרן. אמנם המתין לה משחק צמוד ומותח מול מ.כ נווה-יוסף, בסיומו ניצחה 11:12 אבל שש נקודות מ"ישעיהו" חיפה, עקב שני הפסדיה מולה, מבססים את מקום הקבוצה מנהלל שבכל מקרה תסכם עונה מצוינת מבחינתה.