בקרוב בקולנוע: מכבי חיפה - מאה שנים ראשונות
EN threads facebook youtube instagram tiktok
בקרוב בקולנוע: מכבי חיפה - מאה שנים ראשונות
שלישי , 19/06/2018

בקרוב בקולנוע: מכבי חיפה - מאה שנים ראשונות

החל בחודש יולי יעלה לאקרנים סרט באורך מלא, המגולל את דרכו של המועדון שהחל את דרכו אי שם בשנת 1913 והפך לאימפריה של הכדורגל הישראלי. במשך חמש שנים עמלו יוצרי הסרט על האנשים, המקומות וקטעי הארכיון המדהימים ששזורים בהיסטוריה הירוקה



הסרט הדוקומנטרי "מכבי חיפה- מאה שנים ראשונות" עולה לאקרנים ביולי הקרוב.
"אנחנו הבאנו את מכבי חיפה לפסגת הכדורגל הישראלי...". המשפט הזה מתוך הסרט, אותו אומר חלוץ העבר זאהי ארמלי, מסמל אולי יותר מכל את ההיסטוריה של המועדון הירוק שחווה הכול: דמעות של אושר ועצב כאחד, הצלחות וסנסציות לצד טרגדיות.
החל משנת 2013 (שנת המאה של המועדון), עמל צוות ההפקה הנרחב על מאות שעות של חומרי ארכיון ובעיקר האנשים שיצרו את ההיסטוריה המפוארת של מועדון כדורגל מכבי חיפה. ראיונות של מיטב השחקנים, המאמנים והאנשים החזקים במועדון, החל מאגדות הכדור ג'וני הרדי ז"ל, אשר עלמני ז"ל ואברהם מנצ'ל יבדל"א, דרך גיבורי האליפות הראשונה סלקטר, מרילי, אמד, אוסמו אהרוני ועוד, עובר בין קוסמי המגרש אייל ברקוביץ' וראובן עטר, עד אלה שביססו את מעמדה של האימפריה הירוקה - שלמה שרף, עוזי מור ויעקב שחר.
הסרט, בהפקה משותפת של צ'רלטון-ספורט 1 ומועדון הכדורגל מכבי חיפה, מספר את הסיפור של מכבי חיפה, מהקמתה ועד המאה ה-21.
מכבי חיפה שהוקמה ב-1913 עוד בתקופת העות'מנים, עברה עליות ומורדות ושוב עליות לפני שביססה את מעמדה כמועדון הכדורגל החזק ביותר במדינת ישראל.
לאורך מאה השנים הראשונות רשם המועדון אליפויות, גביעים, הצלחות באירופה וזאת לצד טרגדיות לאומיות ושברונות לב ספורטיביים.
 
בימים הקרובים יעלה הטריילר המיוחד לסרט שיוקרן בתחילת יולי באולמות הקולנוע של יס פלאנט בחיפה ובמרכז הארץ לטובת אוהדי הקבוצה.
פרטים על מכירת הכרטיסים בהמשך.