"אבא היה אוהד בלב ובנשמה"
EN threads facebook youtube instagram tiktok
"אבא היה אוהד בלב ובנשמה"
מאת: האתר הרשמי , |  ראשון , 21/10/2018

"אבא היה אוהד בלב ובנשמה"

השבוע מלאו 14 שנה למותו של הזמר והיוצר, עוזי חיטמן ז"ל. בנו, עידו חיטמן, מספר בראיון לאתר הרשמי על החיבור של אביו עם המועדון, החיבור לשירים ואיזה חלום הוא הגשים? הכל בכתבה


עידו חיטמן: "השיר הזה היה היסטרי, אבא היה גאה בו מאוד"

17 באוקטובר 2004. מכבי חיפה מארחת בקריית אליעזר את בני יהודה. רגע לפני שמתחיל המשחק, הקהל הירוק ביציעים שובר דקת דומייה ופוצח בשירה. לרוב, אירועים כאלה מעוררים כעס, רק שהפעם זה שונה. דקת הדומייה היתה לזכרו של הזמר והיוצר עוזי חיטמן, שנפטר כמה שעות קודם לכן. אלפי האוהדים הירוקים, במהלך דקת הדומייה, פצחו בשיר האליפות, אותו כתב חיטמן ז"ל "אני רואה ירוק בעיניים" והצמרמורת שאחזה בכל באי האצטדיון היתה אדירה. 
השבוע מלאו 14 שנים למותו של חיטמן, שהלך לעולמו בגיל 52 בלבד. ישראל איבדה את אחד היוצרים הבולטים בזמר העברי. מכבי חיפה איבדה אוהד, חבר ואת האיש שאחראי לשני שירי אליפות מהזכורים ביותר. 
השבוע שוחחנו עם הבן, עידו חיטמן, על הקשר בין עוזי למכבי: "מאז שאני זוכר את אבא הוא היה אוהד מכבי חיפה. במשפחה היינו מעלים ספקולציות שהסיבה לכך היא שאימא שלי חיפאית, אבל כמובן שזה היה בצחוק. אבא, במגבלות שעות העבודה הרבות בסופ"ש, היה הולך למשחקים של מכבי. במידה ולא היה הולך למשחקים, היה אצלנו טקס קבוע בבית בזמן משחקים של הקבוצה, שאבא היה מזמין חברים מפצחים גרעינים וצופים במשחק. הוא היה אוהד בלב ובנשמה וגם מיודד מאוד עם נשיא המועדון, יענקל'ה שחר".
חיטמן מספר על הערצה של אביו לאייל ברקוביץ': "הוא העריץ את אייל כשחקן. הם היו בקשר כשאייל שיחק בלונדון ופעם אחת שיתוף הפעולה ביניהם הוביל לכך שבמסגרת התוכנית 'חלום עליכם', שני ילדים הגיעו לאימון מכבי חיפה והגשימו מבחינתם חלום. מה שהם לא ידעו זה שאבא אמר לאחר המפגש: 'אמנם זה חלום של ילדים שהוגשם, אבל מבחינתי זה גם היה חלום'".
עוזי חיטמן ז"ל כתב והלחין את שיר האליפות לעונת 93/94 "ירוק בעיניים", אותו ביצע חיים משה. בשנת 2001, זכתה הקבוצה באליפות נוספת. הפעם חיטמן הודיע: "אני אכתוב, אלחין וגם אשיר". חיטמן חיבר את "הנה היא עולה". שיר שנפתח בצליל דרבוקה, בלחן פופ מזרחי, כמו שחיטמן עשה טוב יותר מכל מלחין אחר: "השיר הראשון בביצוע של חיים היה היסטרי. לא היה אוהד כדורגל שלא הכיר אותו. אבא אהב גם את השיר השני, הוא גם היה הצלחה אבל ללא ספק השיר הראשון מושמע יותר. הוא היה מחובר מאוד לשירים והפרגון האדיר מהקבוצה היה שווה מבחינתו הכל. מבחינת המשפחה, ראוי לציין שהפרגון המשיך גם לאחר מותו של אבי בפעולות של המועדון ובציון יום פטירתו".
גיא פלג ששימש באותה תקופה כדובר המועדון, מספר על השירים של חיטמן מנקודת מבטו: "עוזי היה בטוח ש'הנה היא עולה' יהיה טוב יותר מ'ירוק בעיניים'. הוא אמר לי שזה יהיה שיר אצטדיונים מיוחד שיתפוס חזק מאוד. על אף ש'הנה היא עולה' היה שיר מצוין, שעד היום מושמע באצטדיון בכל משחק בית, 'ירוק בעיניים' הוא עדיין הטוב מבין שירי האליפות בישראל".