סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 11/11/2018

סיכום משחקי מחלקת הנוער

קבוצת הנוער של המועדון אמנם יצאה לפגרה, אך לא מעט משחקים היו במחלקת הנוער השבת שבמוקד אריק מלכה שממשיך לשבור שיאים בקבוצת נערים ב', וחניכיו של אברהם אבוקרט שלא מוותרים על הצמרת הגבוהה. צילומים: ג'ו הירש האתר הרשמי

אכזבה מסוימת בקרב שחקני נערים א' מכבי "עלמני" חיפה בסיום משחק החוץ אמש מול הפועל באר שבע. עד שהמוליכה מכבי תל-אביב הפסידה לראשונה וניתן היה לצמק את הפער לחמש נקודות, שוב משחק חוץ ללא ניצחון לקבוצתו של יוסי ג'אנח. העונה, משחקים מחוץ ל"קצף" אינם בסיס למחשבות על כיבוש המקום הראשון: חמישה משחקים, ניצחון בודד, שני הפסדים ושני משחקים ללא הכרעה. בכולם חיפה ספגה לפחות שער. הפעם, 300 ק"מ מהבית, לירוי גבאי כבש את שערו השני בנערים א' (יש לו גם שלושה בקבוצת הנוער) וזה הספיק ל- 1:1. החיפאים במקום השלישי (18 נקודות) ולפניהם מכבי נתניה (19) והמוליכה מתל אביב (25).

במכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל) כבר לא מביטים למטה ומקבלים סחרחורת. המאמנת ענבל נמני-קנפו הצליחה לייצב את קבוצתה המעורבת במשחקים בהם נכבשים שערים רבים. אפילו לא 0:0 אחד לרפואה. מי צריך אותו כשאפשר לסיים בתיקו ביתי 2:2 מול עירוני טבריה שפיגרה בתוצאה והצליחה ל"גנוב" נקודה. באסם זערורה ואחמד מחאמיד כבשו לזכות נציגת חיפה בעמק. הפער מלמטה מספיק כדי להמשיך ולשחק כדורגל מהנה ולהתקדם מקצועית.








אחרי ההפסד המרגיז בשבוע שעבר במשחק הצמרת מול מ.ס. אשדוד, נזקקה מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') ליריבה שתחזיר אותה למסלול הניצחונות בליגת העל. זו נמצאה בדמות הפועל ניר רמת השרון שנכנעה בביתה ליריבה עדיפה 3:1. קבוצתו של אברהם אבוקרט אינה מוותרת על השיבה לצמרת הגבוהה ומדובר בסך הכול בהפרש חמש נקודות. תמיר עזה, יפרח נהוראי ומתנה מקומית (עצמי) חרצו את גורל המשחק. צמרת הטבלה: מ.ס. אשדוד (28), הפועל רעננה (24), מכבי פתח תקווה (23) ומכבי "יהויכים" חיפה (23).
עד תחילת חודש דצמבר, סיום פגרת השזרוע, ימשיך אריק מלכה, מאמן נערים ב' במכבי חיפה גולדשנפלד להתענג על שיאו הנדיר (63 משחקי ליגה ללא הפסד). עד שבת הבאה, עת תשלים הפועל כפר סבא את משחקה החסר, תמשיך קבוצתו ליהנות מכורסת הפסגה. כל זה מתאפשר אחרי ניצחון חוץ מוחץ על מ.ס. פרדס-חנה/כרכור 0:7. האחרונה ספגה בשבת שליש ממנת שעריה עד כה והאחראים לכך שאדי חמודה עם שלושער שהעלה את מאזן שעריו ל-13, דילן גומז, מועתסם עיסאווי, מייקי גרופר ואיילי עמר. 24 נקודות בעשרה מחזורים, הספק מצוין ל"ירוקים" מנהלל.



לכאורה, הפתעה ולא בגלל הניצחון כמו עקב הפרש השערים הפנטסטי בין שתי קבוצות מרכז טבלה. שחקני הפועל רמת גן הגיעו למגרש ע"ש אבי רן, אליו הועתק המשחק עקב השזרוע ב"קצף", כשהם נהנים ממעמד עדיף בטבלה. מקום שביעי לעומת התשיעי של מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (נערים ג', מחוז המרכז). בסיום, כשנשרקה השריקה האחרונה, גם חיפה של אמיר סופר וגם האורחים שפשפו את העיניים נוכח 0:7 מדהים שיהיה עליהם ל'סחוב' דרומה. לשם המחשה, ה"אורדונים" ספגו עד למשחק זה 13 שערים בשמונה משחקים והפעם, למעלה ממחצית כמות הספיגה במשחק אחד (!). על התבוסה והמשחק המצוין ניצחו בעיקר כובשי השערים, בנימין צאגה (2), ענאן חלאיילי (2), אורי עזו, הבלם טום דריהם עם שער בכורה וזיו לי. בטבלה כמעט ואין חדש, החיפאים מרוחקים מאוד מהצמרת הגבוהה, מרחק תריסר נקודות.

ביום א' יצאה קבוצתו של אוהד רוזלס, מאמן מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' מנהלל) למשחק חוץ נגד מכבי עמק חפר ושבו עם ניצחון 2:4 שהעלה אותם למקום השישי בטבלת מחוז השרון. ניב טובול, גואד קדח, חמזה שיבלי ושריף רעד כבשו את השערים לרשת האחרונה בטבלה אשר טרם ניצחה העונה וצברה נקודה אחת בלבד.









שבת גדולה לקבוצת מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') שיצאה למגרש האוניברסיטה בתל אביב ושבה צפונה עם ציון 10 בעקבות ניצחון החוץ על מכבי "שלמה" תל אביב שציפתה לגרום לקבוצתו של צחי נהרדע למעידה ראשונה. אלא שהחיפאים להם היה זה ניצחון ליגה חמישי ברציפות היה רצון משלהם וצמד של עדן בן-סימון קבע 1:2. איש בשורות המנצחים לא לקח ללב ששער הכבוד הצהוב סיים את משחקי ה"על האפס" ולראשונה חיפה ספגה. בפעם הקודמת ששערה נכבש, בגביע מול מכבי צור-שלום, וגם אז עדן בן-סימון כבש פעמיים. בטבלה, כפר סבא ראשונה עם מלוא 18 הנקודות לעומת 15 לחיפה לה חסר משחק.

ללא תכנון מוקדם, בשני משחקיה מול קבוצותיה של מ.ס. פרדס חנה/ כרכור, הצליחה קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד מנהלל ל"אזן" את לוח התוצאות ולהרשית פעמיים שתי שישיות זהות. לפני כחודש קבוצתו של אביב קנפו ניצחה 0:6 את יריבתה, היום (ראשון) יצאה נסעה למשחק חוץ וניצחה את "צו פיוס" המקומית 0:6 מצמד שערים של תומר פרץ, שעריו הראשונים העונה, עידן גורן, דן ספרנוביץ, עדי אוסמי וזיו שני גם להם היו אלה הבקעות בכורה.

שני מצבי רוח שונים, מרחק שבעים קילומטרים בליגות לילדים ב'. מכבי "שמואל" חיפה אותה מאמן יוסי צרפתי, עושה מאמצים לסגור פערים מאז שני הפסדיה. השבוע ניצבה בפניה משוכה גבוהה בדמות הפועל רעננה מהמקום החמישי, אחד נמוך מזה של החיפאים. במגרש נראו יחסי כוחות גדולים יותר וה"ירוקים" ניצחו 2:6 וממשיכים להביט מעלה-מעלה נותרו במקום הרביעי), למרות שפער הנקודות מהמקום הראשון נותר על שש. ראשונה בית"ר טוברוק, שנייה מכבי נתניה עם 15 נקודות כמו למכבי תל אביב ב'. חיפה כבר עם שלושה ניצחונות רצופים ותוכניות אחרי הפגרה.

אובדן הביתיות ה"רשמית" בנהלל והמעבר למגרש הסינטטי ב"קצף", הקל במשהו על ילדי הפועל מטה-אשר (ילדים ב' במחוז מפרץ 1) שנפגשו למאבק הבלתי מנוצחות מול קבוצתו של שמעון הרוש, מכבי חיפה גולדשנפלד. צמד שערים, אחד בתחילת ההתמודדות והשני בסיומה, קבעו ניצחון 0:2 לאורחים שהנחילו הפסד בכורה לחיפה/נהלל. מעניין לציין שאשתקד, בגילאי ילדים ג', קבוצת עמק יזרעאל ניצחה פעמיים את מטה-אשר. פעם נוספת עובדה שככל שמתבגרים, יחסי הכוחות עשויים להשתנות, לפחות לפי שעה.



ניצחון חשוב השיגה קבוצת מכבי "עודד" חיפה בליגת השרון לילדים ג'. משחק החוץ מול הפועל רעננה מהמקום הרביעי הבטיח משחק צמוד, שחקניו של יורם בסר הפכו אותו לקל יותר וניצחו 3:11 כדי לשמור על המקום הראשון (15 נקודות) בהפרש שערים עדיף (+77) על זה של שתי קבוצות נוספות, בית"ר טוברוק והפועל כפר סבא שגם להן מאזן מושלם.
מאזן מקסימלי גם לקבוצת האחות, מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) שמפגרת אמנם בשלוש נקודות מהמוליכה, מ.כ. נווה-יוסף, אך ורק בגלל שחסר לה משחק. ושימו לב להפרש השערים שלה, כמעט זהה לזה של אחותה הבכירה מכבי "עודד" חיפה (+78). ההיא במחוז השרון, זו של לירן אהרן במחוז חוף והשבת ניצחון ביתי קל על מכבי אחי נצרת 3:26. הפרש השערים הקפיץ את שחקני חיפה/נהלל אל המקום השני עם 12 נקודות לעומת 15 למוליכה.
ההפסד הדחוק בתחילת השבוע ל"צו פיוס" קריית חיים (14:13) לא השפיע במיוחד על "ילדיו" של מתן אלמליח. הוסבר להם שייתכן שבמהלך העונה, בגלל גילם הצעיר בשנה משחקני רוב הקבוצות, ייתכנו הפסדים. ל"ירוקים" הקטנים במכבי "יואל" חיפה (טרום א' מחוז המפרץ) לא הייתה סבלנות להמתין והשבת לא ריחמו על קרייתית אחרת, מכבי עירוני קריית אתא, וגברו עליה 2:22. ההפסד היחיד מונע מהם ללכוד את הפסגה, כרגע הם מפגרים בנקודה (13 לעומת 12) מהפועל עמק המעיינות. בתקווה שאחרי הפגרה, התמונה תשתנה.

שתי קבוצות הטרום האחרות, מכבי "ישעיהו" חיפה ( מול ניר רמת השרון) ומכבי חיפה גולדשנפלד (נגד הפועל גבעת אולגה) לא שיחקו ומשחקיהן נדחו לעוד שבועיים.