מחלקת הנוער: מחזור גביע ותיקו דרמטי לנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחלקת הנוער: מחזור גביע ותיקו דרמטי לנוער
מאת: יצחק הברמן , |  חמישי , 06/12/2018

מחלקת הנוער: מחזור גביע ותיקו דרמטי לנוער

חג החנוכה נוצל השבוע במחלקת הנוער לקיום מחזור גביע. 10 קבוצות עברו לשלב הבא ורק שתיים נפרדו מהמפעל. בתוך כך, קבוצת הנוער סיימה במסגרת הליגה בתיקו דרמטי בב"ש. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


נתחיל מקבוצת הנוער שהתארחה אמש בב"ש במשחק שהוקדם מהמחזור ה-13 בליגת העל לנוער. הדרומיים הוליכו לאחר 20 דק' כבר 2:0 . במחצית השנייה, חניכיו של אריק בנדו גילו אופי רב ובדקה ה-65 גיא דהן צימק את התוצאה ל-2:1. לחץ של מכבי על שער ב"ש הניב שיווין בדקה ה-80 ששוב זה היה גיא דהן שעם צמד קבע את תוצאת המשחק. מכבי תטוס כעת לטורניר בארה"ב וכשהיא עם 10 נק' מעל הקו האדום.

ולמשחקי גביע המדינה: קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה ארחה במגרשה את מכבי צור-שלום מהליגה הארצית הצפונית ויחסי הכוחות נכרו לא רק בתוצאה הסופית 0:6. אלמלא הצטיינותו של שוער האורחים, קבוצתו הייתה סופגת הרבה יותר. עד כדי כך הפערים היו גדולים. לסתיו נחמני (צמד), שניר ביטון, נבו שדו, תמיר עזה ויונתן כהן נותר רק לתרגם את עליונותם ולהוכיח למאמנם , יוסי ג'אנח, שאם לא בליגה, אולי אפשר להשיג משהו בגביע.
יש כזה שיר: "מדוע לא יבוא פעמיים בשבוע ?"- ניחשתם נכון, הוא קשור לחג הפורים. אבל אנחנו בחנוכה וכאן החוקים שונים. בשבת האחרונה הפסידה מכבי "שמעון" חיפה (נערים א') להפועל עכו בליגה (4:3), מיני-הפתעה. חלפו ארבעה ימים וקבוצתה של ענבל נמני-קנפו שבה לאותו מקום, הפעם בגביע, ויצאה עם כרטיס ההעפלה לשלב הבא. ומי שמאמין בניסים, איך תסבירו שלאורך 11 מחזורי ליגה שני שחקנים לא כבשו ולו שער אחד, היום הופיעו תמיר בניאשווילי (2) ומוחמד רביע וניצחו את המשחק 2:3.



ואיפה לדעתכם התגוררו מתתיהו הכהן וחמשת בניו ? שוב ניחשתם, במודיעין הקדומה. קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" יצאה לסיור במגרש החדש במודיעין, לא התפתתה להקשיב לסיפורים הנפלאים שחלשים מסוגלים לנצח חזקים וגברה בקלות על בעלת הבית 1:9. קבוצתו של אמיר סופר הציבה סוללת כובשים מיומנת שכללה את בנימין צאגה (2), אמיר דאהר, עילאי ביטון, עידו אלמישלי, ליאם חרזי, ענאן חלאילי, אורי עזו ושער עצמי שהמקומיים נידבו.
חוסר מזל לקבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה מנהלל שאירחה במגרש הסינטטי ב"קצף" את הפועל ראשון לציון (מקום עשירי במחוז המרכז) וסיימה את דרכה בהפסד 2:1 שהשאיר את המאמן, אוהד רוזלס, וחניכיו מאוכזבים.
את מסלול הגביע הנוכחי פתחה כבר ביום שלישי קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה, אחת ממושלמות הליגה במחוז השרון. המאמן, צחי נהרדע, וחבורתו קורצים גם לעבר הגביע ואחרי שיצאו בשן ועין מהסיבוב הראשון עם שער בדקת הסיום, הפעם מול הפועל כפר סבא (מקום שלישי במחוז דן) לא השאירו מקום לספק- 0:6 מוחץ משערים של עדן בן-סימון, עינן לק, נועם בן-הרוש, ליסב אעיסאת, שראל כהן ויובל כהן.



עם מאזן נקי מהסיבוב הקודם (0:10) ביקשה קבוצתו של אביב קנפו להמשיך יותר גבוה בגביע. בדרכה נקרתה בית"ר חיפה (מקום שביעי במחוז המפרץ) וגם היא נפלה שדודה במגרש ב"קצף" 7:0. יואב קלוזנר, שלא ירצה לשכוח את ארבעת הימים האחרונים (בשבת הבקיע שישייה בליגה), הסתפק הפעם בחצי כמות. חברו, גלעד לב הלך בעקבותיו עם שלושער אישי וליעד ניסני השלים.



תמונה כמעט דומה בילדים ב'. מכבי "שמואל" חיפה תחת הדרכתו של הוותיק, יוסי צרפתי, שועל גביעים, לא השאירה מקום להפתעות. שליטה מוחלטת ללא מצרים, הבקעה סיטונית מול א.ס. רמת-אליהו 0:10 ועכשיו אולי ניתן להבין מדוע היריבה בסיבוב הקודם, העדיפה לא להופיע.

גורל אכזר, וכאן חסר פך השמן, המתין לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד מנהלל. בסיבוב הראשון הייתה שותפה לדרמה וניצחה 3:4 את הפועל רמות מנשה/ מגידו, הפעם המזל שיחק לרעתה. קבוצתו של שמעון הרוש הוליכה עד עשר דקות לסיום מול ס.כ. נס-ציונה (האחרונה במחוז המרכז, ללא ניצחון) אבל אז חל מהפך במגרש והאורחים כבשו שער ניצחון בדקת הסיום וניצחו בתוצאה מוכרת 3:4. איך שגלגל מסתובב לו.




בילדים ג' אין בעיות. מכבי "עודד" חיפה של יורם בסר הדרימה לקריית גת וניצחה את עירוני מכבי המקומית 2:19 ועם ניצחון חוץ חזרה גם מכבי חיפה גולדשנפלד משלוחת העמק שגברה ברמת השרון על הפועל 0:8. לירן אהרן וקבוצתו יופיעו גם בסיבוב השלישי.

יורדים לטרום א'. לפני ארבע שנים (עונת 2014/15), במפגש בין קבוצות נערים א' של מכבי חיפה למכבי עירוני בת-ים התחוללה ב"קצף" אחת הסנסציות הגדולות בגביע. האורחת הדהימה וניצחה 1:3 ולא חשוב שבסיום העונה החיפאים זכו באליפות ליגת העל. היום בצהריים נדמה היה לרגע שהאורחים חולמים על "שחזור". רק לרגע התוצאה הייתה 1:1 ואחרי עוד רגע כבר לא. בסיום תוצאה אסטרונומית 2:30. מאמן חיפה, בני הרשקוביץ רשם במדויק את התוצאה, השופטים נעצרו על 25 אבל מי סופר פער כזה.


משחק קשה יותר המתין לקבוצת טרום א' של טל הנדלר ממכבי חיפה גולדשנפלד. קבוצתו מהעמק חרקה שיניים וניצחה בחוץ את מכבי עמק חפר 7:8. עוד כרטיס לשלב הבא.



ולסיום סופגנייה בליגה. קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה שכבר הבטיחה לעצמה כרטיס בגביע קיימה משחק ליגה וניצחה בבית את הפועל מ.א. צו פיוס משגב 6:9. לקבוצה אותה מאמן מתן אלמליח זה הניצחון החמישי בששת המחזורים.