סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 17/02/2019

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

שבת מוצפת, בשלוליות ושערים. בשעה שכל משחקי הילדים והטרום בוטלו מבעוד מועד, הנערים שיחקו ובששת משחקיהם נכבשו 27 שערים, חמישה לזכות האורחים והשאר נשארו בבית. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


שחקני קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה לא השכילו להבין אם בתיקו הביתי מול מ.ס. אשדוד (2:2) הם ניצחו או הפסידו. בטוח ששתי נקודות ירדו לטמיון אולם מאידך, לחזור מפיגור בן שני שערים, להשוות וכמעט לנצח, חצי ניצחון. לא היה מקום לרגשות מעורבים כאשר האורחים מעיר הנמל האחות כבשה פעמיים, אחד מהשערים בבעיטת עונשין. לפני המחצית הספיק מוחמד רביע לצמק את הפיגור ואחריה חברו באסם זערורה איזן והשאיר ליוסי ג'אנח וקבוצתו לפחות נקודה בבית. זה המשחק הראשון מאז שהגיעו מקבוצת נערים א' של נהלל ששני המבקיעים המצטיינים מרשיתים יחד.

מתח רב ליווה את משחקה של מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל) שארחה במגרש הסינטטי ב"קצף" את מכבי צור-שלום שמעליה בטבלה. בכדורגל מסוכן ומיותר להשתמש במונח כמו "חיים ומוות" או "סכין על הצוואר", אבל לחניכיה של ענבל נמני-קנפו היה ברור שאם לא יצליחו לצבור נקודות בריחה, הם עלולים להיקלע לצרות בתחתית. שבעת המשחקים הרצופים ללא ניצחון שיגרו למגרש אחד עשר "קמיקזות" שלמזלם גם עלו ליתרון מהיר בדקה השלישית משער של שריף זיוד. עד למחצית "נולד" לשחקני העמק שער שני, שער ראשון לישראל וובה. ועם 0:2 מרגיע, משנותרו שמונה מחזורים לסיום ועם יתרון של 10 נקודות מה"קו האדום", ניתן לנשום מעט אוויר.

איך הפסדנו בסיבוב הראשון למכבי הרצליה ? שחקני מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' בליגת העל) יכולים להכות על חטא שבסיבוב הראשון נוצחו לראשונה על ידי מכבי הרצליה (1:0). בחלוף סיבוב, ההפסד ההוא חסר ל"ירוקים" כדי להתקדם משמעותית ולתפוס את המקום הראשון אחרי שכבר נדמה היה שסיכוייהם להתמודד על האליפות אפסיים. הרצליה (מקום 13) מצאה הפעם קבוצה נחושה שבאה ללכוד שלוש נקודות ולשפר את הפרש שעריה. עדן אוטאצ'י (27), מיכאל בן-עמי (38) וספיר רזון (57) כבשו את השערים . קבוצתו של אברהם אבוקרט התקרבה מרחק שלוש נקודות למוליכה מ.ס. אשדוד לה 45 נקודות. גם הפועל רעננה ומכבי תל אביב חזק בתמונה.

הבטיחו גשם ביום שישי, ירד מבול. ללא קשר לחזאי דני רופ. עם קשר גדול למאמן אריק מלכה, מאמן קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד. הפועל יוקנעם שהובסה בסיבוב הראשון 8:0 ולא צברה עד היום ולו נקודה, קיוותה אולי לנצל את העובדה שחיפה/נהלל תגיע רגועה עקב מצבה הרגוע בטבלה. עד לסיום המחצית נראה היה שהיה למארחת על מה לסמוך. אחריה, שיטפון. שאדי חמודה הבקיע שלישייה (67,46,23), דילן גומז כבש לראשונה העונה שלושער (59,51,47), אורי פורת הוסיף צמד (80,35) ובשאר התחלקו עידן עוז (57) ומועתסם עיסאווי (69).

14 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד, כמעט סיבוב שלם, ממשיכים לאתגר את קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" ממחוז המרכז. גם כשהם רחוקים עדיין מרום הטבלה, לבחוריו של אמיר סופר לא נמאס להרשים ולנצח. אמנם, היריבה ס.כ. נס ציונה ניסתה להתמקד בהגנה וליצור מעין "קו מז'ינו" בלתי עביר, אולם מהרגע ששחר צפריר כבש את השער הראשון (35), הממטרה החיפאית המשיכה להסתובב. במחצית השנייה היו אלה נור עותמאן (52), קורן בן-אליהו עם שער בכורה (68) ובנימין צאגה (78) שסללו את הדרך לניצחון רב שערים נוסף.

הקבוצה הלא יציבה מנהלל, מכבי "מקס" חיפה (נערים ג') ספגה הפסד ליגה תשיעי משנכנעה בביתה ב..."קצף" 3:1 על ידי הפועל פתח תקווה. ניב טובול הבקיע את שער הכבוד שהעלה את מאזנו האישי ל-15 שערים. קבוצתו של אוהד רוזלס תמשיך מן הסתם לספק לנו תוצאות עם שערים. את ה-0:0 שחקניה לא מכירים בעשרים המחזורים שחלפו.