סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 17/03/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

שמונה משחקים התקיימו למרות מזג האוויר, חמישה בוטלו. משחק אחד הופסק לקראת סיומו- זהו שלל השבת במחלקת הנוער שחוותה מספר אירועים מעניינים. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

 
 

קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה הוזמנה לשעת בוקר מוקדמת לטוברוק שבנתניה. המארחים כבר יודעים שאם ברצונם להפתיע את חיפה העדיפה, כדאי להעיר את שחקניה כמה שיותר מוקדם. לפי התוצאה, נראה שהצליחו, אולם המציאות עלתה על הדמיון. אחרי שתמיר עזה העלה את קבוצתו ליתרון מוצדק וחבריו המשיכו לתקוף ולהחמיץ ממצבים קורצים, טוברוק זכתה ל"משלוח מנות" בדמות שער עצמי, דקה לאחר שספגה. מגן חיפה החזיר כדור לשוערו שניסה לעצור ברגלו. שוד ושבר, המשטח הרטוב היתל בו והכדור חמק ממנו וחדר לרשת- 1:1. מי שמחפש דה-ז'וו, צריך ללכת 16 שנים לאחור ולהיזכר במשחק הקבוצה הבוגרת מול בית"ר ירושלים בקריית אליעזר. אלון חרזי החזיר כדור פשוט לשוערו, דודו אוואט וזה נכשל , הרים רגל וכמו בטוברוק, הכדור חדר וגרם להפסד ביתי 1:0. אובדן שתי הנקודות הזיק לקבוצתו של אברהם אבוקרט שלא ניצלה את מפגש הצמרת בין מ.ס. אשדוד למכבי תל אביב שלא הוכרע. אשדוד ממשיכה להוליך עם 52 נקודות לפני הפועל רעננה (49), מכבי תל אביב ומכבי חיפה (47). עבור חיפה זה תיקו חוץ רביעי ברציפות, אם לא לוקחים בחשבון את הניצחון הטכני על בני יהודה.

1:1 הייתה גם התוצאה במשחק בין נערים ב' של הפועל קריית שמונה למכבי חיפה גולדשנפלד. עד לדקה ה-20. אמנם, המארחת הצפונית הזדרזה לכבוש בדקת הפתיחה אלא שדילן גומז (שער 12) איזן את התוצאה ונתן תקווה לקראת ההמשך שממאבק בין השלישית לרביעית המשחק לא ייהפך לחד צדדי. התקווה נגוזה בתוך חמש דקות (25,20) שעה שהמקומיים כבשו צמד ששבר את רוחם של שחקני העמק . במחצית השנייה ההגנה הירוקה ספגה שלושה שערים נוספים והתבוסה 6:1 הפכה לתוצאה הגרועה ביותר עבור קבוצתו של אריק מלכה שירדה למקום החמישי. בתקווה שלמשחק זה לא תהיינה השלכות בשבת הקרובה עת חיפה/נהלל תארח בשמינית הגמר את הפועל תל אביב.

מי שמחפש קבוצה "משוגעת" חייב לבוא ולצפות במשחקיה של קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". קבוצה מצוינת בעלת קצב הבקעה פנטסטי (95 שערים) שלא מניחה ליריבותיה וכובשת מולן בצרורות אבל גם סופגת. הנה במשחק הביתי מול הפועל ראשון לציון נדמה היה שהסיפור גמור כבר אחרי שהוליכה 0:2 בפתיחת המשחק. האורחים לא התייאשו, ניצלו את התלהבות החיפאים לנסות להבקיע שערים נוספים והמחיר היה יקר. שחקני עיר היין הצליחו להשוות עד סיום המחצית ומיד אחרי ההפסקה עלו ליתרון 2:3 ואפילו החטיאו פנדל. משנדמה היה שתמונת ההפסד למכבי תל אביב מלפני שבועיים תשוחזר (גם אז חיפה הוליכה 0:2 ונוצחה 3:2), חלה התעוררות צונאמית שבסיומה קבוצתו של אמיר סופר הביסה את נציגת עיר היין 3:6 (!!). עידו אלמישלי הבקיע צמד והעלה את מאזן שעריו ל-20, בנימין צאגה, תום דריהם, נועם מרלי עם שער בכורה, וירין סויסה השלימו את הניצחון הגדול שמשאיר את המנצחת במקום החמישי. עיניה נשואות כעת לשבת הקרובה, לרבע גמר הגביע כאשר תארח ב"קצף" את הפועל פתח תקווה.

ברד ירד ולא רק בדרום ספרד. גם בוולפסון. והשאלה הגדולה: האם הברד שם לאל את תקוותיה של קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה לזכות באליפות מחוז השרון. בדקה ה-62 במצב של 0:0 מול הפועל תל אביב צפון, ניתך גשם עז וברד והשופט נאלץ להפסיק את ההתמודדות ולשלוח את שחקני הקבוצות הביתה, ללא שערים וללא נקודות. מטבע הדברים, המאוכזבת היא חיפה שחלמה על שלוש נקודות וכעת לא תהיה לה אפילו נקודה. כי בהתאחדות לכדורגל לא מכירים בשכבת גיל ילדים א' כליגה בה מוכתרת אלופה ולכן אין משחקים חוזרים. דווקא בשבת בה המוליכה מ.כ. נווה-יוסף איבדה נקודות, היה סיכוי לצמצם את הפער לנקודה- בגלל הברד צמח לארבע. בפסגה נווה-יוסף (43), אחריה מכבי תל אביב (41), מכבי נתניה (39) ו"מיכאל" חיפה (39) ומשחק חסר. קבוצתו של צחי נהרדע תוכל להתנחם אם תנצח ברבע הגמר בשבוע הבא את ניר רמת השרון.

מינוס ופלוס כמה נותנים ? אם תשאלו את קבוצתו של יוסי צרפתי, מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') תקבלו תשובה: ככה-ככה. הפלוס, ניצחון מוחץ בשבת על הפועל מעגן מיכאל 0:5, מעין "נקמה קטנה" על תיקו מפתיע בסיבוב הראשון (0:0). המינוס מגיע בדמות תיקו מאכזב ביום שלישי החולף שעה שסיימו ללא הכרעה בבית מול הפועל רעננה (1:1) .  חיפה קפצה למקום השני במחוז השרון ולה 44 נקודות ומשחק עודף, לפניה מכבי נתניה (48) ואחריה בית"ר טוברוק (42). במחזור הבא חיפה תארח את המוליכה ואם תנצח, יתחיל להיות מעניין מחדש. בינתיים תקוות.

עכשיו הגענו לפרשת השבוע. ההתאחדות לכדורגל החליטה, ויש לומר מעט מאוחר, שבליגות השמיניות  (ילדים ג' וטרום א') יבוטלו כל המשחקים שנועדו להתחיל בשעה 10 וצפונה. בגלל מזג האוויר. כך נוצר מצב אבסורדי שחלק מהקבוצות שיחקו וחלק לא. מכבי "עודד" חיפה של יורם בסר, מוליכת מחוז השרון איבדה, תיאורטית, שלוש נקודות ולא שיחקה נגד מכבי פתח תקווה צפון (בראשון 2:13 לחיפה).

לעומתה, קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן לירן אהרן, גם נאלצה לקום מוקדם ולשחק נגד המוליכה מ.כ. נווה-יוסף שניצחה 7:9. המשחק החל בשעה 08.30 והמנצחת, עדיין ללא הפסד, נהנתה פעמיים, גברה פעמיים על ה"ירוקים מנהלל" ואיש לא נראה כמסכן את מעמדה. אפילו לא המנוצחת לה חסרים ארבעה משחקים שלא יושלמו.

שיא האבסורדים, ב"משחק העונה" בין מכבי "ישעיהו" חיפה לבית"ר טוברוק. טוברוק ללא אובדן נקודות, חיפה של בני הרשקוביץ עם הפסד אחד לטוברוק. שתי הקבוצות הגיעו למגרש הסינטטי ב"קצף" שהתאים למשחק, גם השופטים התייצבו ואז הגיעה ההוראה מההתאחדות לא לקיים את המשחק שנועד להתחיל בשעה 10.30. שם למעלה, רצו לשמור על הוראת ביטול אחידה מבלי להתחשב בילדים. המרוויחה הגדולה, בית"ר טוברוק שלא תפגוש יותר את "ישעיהו" חיפה (אין משחק חוזר). אפילו לא בגביע כי רק חיפה תשחק ברבע הגמר.

ואל תזלזלו בחצי שעה. כי קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן טל הנדלר הקדימה לשחק מול מ.ס. רובי שפירא בקריית חיים וניצחה ללא בעיות 0:26. חסרים למנצחים שני משחקים המונעים ממנה להיצמד למוליכה מ.כ. נווה-יוסף (שתי הקבוצות לא הפסידו עד כה). שש פעמים הקבוצה כבשה יותר מ-20 שערים למשחק.
מי שלא נתקלה בבעיות גשם וברד, קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה אותה מאמן מתן אלמליח. יצאה ביום שישי לקריית אתא וניצחה את מכבי עירוני המקומית 1:15 המשאיר אותה במקום השני.