סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 24/03/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

ארבע קבוצות סיימו דרכן בגביע, ארבע ממשיכות לחצי הגמר. הנוער הוביל אבל הפסיד בפנדלים. בליגה הלך מצוין. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי

חמש שנים, המון זמן במונחים של מחלקת הנוער במכבי חיפה, קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה מנסה לחזור למעמד הגמר וגם השנה תצפה בו מהצד. בניגוד לקבוצה הבוגרת שניצחה פעמיים את הפועל חדרה בליגת העל, הנוער של חדרה הפך ל"כבשה השחורה" ואחרי שלא הפסיד בשני משחקי הליגה, הצליח להדיח את החיפאים בדו-קרב בעיטות מהנקודה הלבנה. אחרי 1:1 בסיום הזמן החוקי וההארכה (לחיפה כבש ירין דדו) , ניגשו שתי הקבוצות לבעיטות ההכרעה ובסיום 2:4 לחדרה אחרי שאדר אזוראל ואיברהים ג'ואברה החטיאו. גם הדיוק מרגלי סתיו נחמני וחן ביטון לא הועיל. זאת הפעם השלישית בחמש השנים האחרונות שה"ירוקים" מודחים בפנדלים. לפני ארבע שנים קריית שמונה עשתה זאת, לפני שלוש שנים הפועל פתח תקווה.


יום לא טוב של מכבי חיפה גולדשנפלד בגביע לנערים ב' גרם לסיום דרכה במעגל משחקי הגביע. קבוצתו של אריק מלכה מהמקום החמישי בליגה הארצית הצפונית נכנעה לקבוצה עדיפה ממנה הממוקמת שביעית בליגת העל, הפועל תל אביב 4:1. גם המגרש הביתי בנהלל לא שיחק תפקיד מרכזי בשמינית הגמר. הפעם הספרה 4 עמדה לרועץ, אחרי ניצחונות חלקים על בית"ר רמת גן ומ.ס. רובי שפירא (0:4).


בנערים ג' הייתה ל"ירוקים" אורה ושמחה. קבוצתו של אמיר סופר הנמצאת ב"אטרף הבקעות" בחודשים האחרונים המתינה בביתה להפועל פתח תקווה, מקום שביעי בליגת השרון, ומחצה אותה 0:4 בדרך לחצי הגמר. הקבוצה שכבשה 113 שערים בליגה ובגביע נפגשה לראשונה עם הרשת המלאבסית בדקה ה-20 משער של עידו אלמישלי, מלך שערי הקבוצה. תום דריהם, בעונת השיא שלו הוסיף לתשעת שעריו בליגה את שער הגביע הראשון שלו (38) ואלמישלי השלים שלושער עם צמד בתוך דקה (71-70) שקבע שהבחור הבקיע בכל אחד משלבי הגביע עד כה.

בדקה ה-21 הביטו שחקני מכבי "מיכאל" חיפה זה על זה ולא האמינו למראה עיניהם. האורחת, ניר רמת השרון, שנוצחה על ידם פעמיים בליגת השרון  בתוצאה זהה (3:0), האחרונה שבהן לפני שבועיים, דייקה מהנקודה הלבנה וכבר בדקה השלישית הוליכה 0:1. אלא שקבוצתו של צחי נהרדע טובה מספיק כדי לחולל מהפכות. עשתה זאת בגדול כשניצחה ללא קושי 1:5 כשבכיסה הכרטיס לחצי הגמר. ינאי דיסטנפלד (צמד ), ירין דוידוביץ, יהונתן כהן ושר דויב לא השאירו מקום להפתעה מיותרת.


יותר לחוצה, יצאה קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה למגרש האימונים בכפר סבא כדי לפגוש ברבע הגמר את הפועל המקומית, אחת הקבוצות המאיימות על ההגמוניה של חיפה בליגת השרון. לחיפה של יורם בסר היה יתרון מוראלי : היא הקבוצה היחידה שניצחה בכפר סבא בליגה. המארחים ביקשו ל"הרוג שתי צפרים במכה אחת"- גם לנקום על הפסד הליגה וגם לעבור שלב, אבל החיפאים הגיעו נחושים ומפוקסים ובסיום ניצחו 2:8 ועברו לחצי הגמר. את המעמד הזה, המאמן בסר מכיר היטב מתקופות אחרות. לחניכיו, שחלקם זכה בגביע אשתקד כששיחקו בטרום א', מזומנת חוויה נוספת.

שמונה פעמים בליגה פלוס פעמיים במשחקי הגביע הצליחה קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד לכבוש 20 שערים ומעלה לרשת יריבותיה. ציפתה לתוצאה טובה גם ברבע הגמר מול מכבי "עוז" תל אביב מהמקום הרביעי במחוז המרכז. תקוות לחוד ומציאות לחוד. ה"צהובים" היו טובים בהרבה וניצלו את עדיפותם לניצחון  0:21.


המשחק האחרון בגביע קבע עוד לפני שריקת הפתיחה שקבוצה אחת של מכבי חיפה בטרום א' תופיע בחצי הגמר. מחזיקת הגביע מכבי "ישעיהו" חיפה שזכתה ארבע פעמים בחמש השנים האחרונות, הגיעה לנהלל לפגישה מול קבוצתו של טל הנדלר שלא טעמה טעם הפסד העונה. מקום שני במחוז חוף. אלא שקבוצתו של בני הרשקוביץ לא רצתה ליפול דווקא מול ה"אחות הקטנה" וניצחה 2:12.

הייתה גם ליגה ובה לא הודחו  
לצד האכזבות והשמחות בגביע, נערכו השבוע גם מספר מצומצם של משחקי ליגה. כששואלים מדי שנה, מדוע פורים לא יגיע פעמיים בשבוע, תשאלו את המאמנת מנהלל, ענבל נמני-קנפו והיא תאשר שאצלה השמחה הגיעה בצמד ניצחונות ליגה. כמאמנת בשתי קבוצות, ביום שישי נהנתה מהצד בניצחון קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד על פרדס-חנה/כרכור 0:4 מצמד של יואב קלוזנר שנעזר בחבריו, דן ספרנוביץ ונהוראי.


חלפה יממה וגם הקבוצה השנייה של ענבל שמחה וצהלה. קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מהמקום העשירי גברה במגרשה על השישית מ.כ. כפר-יאסיף  0:1 משער של באסל בסול לו זה שער בכורה העונה. אם ניתן לסכם את החודש האחרון, מדובר בחודש מצוין עבור ה"ירוקים" מהעמק שניצחו בשלושה משחקים וסיימו אחד בתיקו. אמנם ניצחונות במאמץ ענק, אבל כשיבואו לסכם את העונה הנוכחית אי אפשר להתעלם מהמהפכים שהקבוצה הספציפית הזאת עברה תוך כדי תנועה. היום ניתן לקבוע בוודאות שגם בעונה הבאה נראה את מכבי "שמעון" בליגה הארצית הצפונית. הניצחון עח כפר-יאסיף הקפיץ את המנצחת אל המקום התשיעי, תריסר נקודות מה"קו האדום" אליו התקרבה לפני כחודש.
ארבעה ימים לפני שהודחה מהגביע, קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד שבהדרכתו של אריק מלכה, ניצלה את משחק אמצע השבוע לניצחון 1:4 על פרדס-חנה/כרכור. שליטה מוחלטת אפשרה לשאדי חמודה (10), דילן גומז (12), אילי עמר (26) ואורי פורת (75) לכבוש ולצבור שלוש נקודות נוספות ולהיצמד עוד יותר לשולי הצמרת.

ואם אנו נהנים משטף הניצחונות והכיבושים של קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף", הניצחון בגביע בשבת היה המשך ליכולת הטובה שהפגינה ביום רביעי בליגה, במחזור אמצע השבוע. אמיר סופר הוליך את חניכיו לניצחון חוץ על הפועל רמת גן 0:2 משערים של ענאן חלאילי (37) ונור עותמאן שנכנס מחליף (59). במוצ"ש ניתן לקבוע שהניצחון במגרש הסמוך ל"ספארי" הווה הכנה יוצאת מהכלל בדרך לחצי הגמר.

במשחק השלמה בליגת מפרץ 1 בילדים ב' נפרדו בקריית שמונה הפועל המקומית ומכבי חיפה גולדשנפלד בתוצאה 1:1. את השער לזכות קבוצתו של שמעון הרוש מנהלל הבקיע עמאד גדיר.