סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 14/04/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

נערים א' עסקו בשחזור בהרצליה, המתח בנערים ב' נשמר, נערים ג' מנהלל השיגו תוצאה יפה מול טוברוק. העיניים נשואות לארבעה חצאי גמר. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי

 
למה באתם שוב ? ובאמת, מדוע היו צריכים שחקני מכבי "עלמני" חיפה (נערים א') להתייצב למשחק הגומלין בהרצליה, מול מכבי המקומית. הסבר פשוט: תוצאת המשחק שהושגה השבת (0:4) זהה לתוצאת הסיבוב הראשון ב"קצף" חיפה. אלא שבניגוד למשחק ההוא, הפעם חיפה "ירקה דם" ואפילו לא כבשה שערים במחצית הראשונה. רק בדקה ה-46 נפתח הסכר ושניר ביטון הבקיע . לירוי גבאי הוסיף (67) וכשהרצליה כבר הניפה דגל לבן, הגיחו טום ברקוביץ (87) ושוב לירוי גבאי (90) וסגרו עניין. הניצחון שולח לחצי גמר הגביע ביום חמישי הקרוב (רמת גן, 12.00) קבוצה בטוחה יותר שתפגוש את ניר רמת השרון, הראשונה בליגה הארצית , דרום. אם חפצי גביע שחקניו של יוסי ג'אנח, יהיה עליהם להתייחס ברצינות ליריבה כפי שעשו בחודש האחרון עת ניצחו בזה אחר זה את בית"ר ירושלים, בני סכנין, הפועל באר-שבע ומכבי הרצליה. בשלושת האחרונים ניצחו "על האפס".


יום עמוס במיוחד המתין למאמנת ענבל נמני-קנפו ביום שישי האחרון. התחילה אותו במגרש בשכונת שפירא בחיפה במשחק חד-צדדי בו גברה מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל) על האחרונה בטבלה, מכבי השרון נתניה בשיעור 0:3. לפחות בעונה הבאה השתיים לא תיפגשנה בליגה הארצית הצפונית. גם ללא ההפסד הזה בו כבשו באסל בסול (צמד) ועידו באום, הנתנייתים נשרו ומכבי "שמעון" שהצליחה בשבועות האחרונים לקושש נקודות (אפילו שהפסידה פעמיים לפני שבוע) תמשיך לגדל שחקנים שאולי יגיעו לקבוצת הנוער הייצוגית מכבי "הרדי" חיפה. 180 דקות לסיום העונה, מותר לשחקנים לחשוב על שפת הים. בתנאי שיסיימו את העונה עם ניצחונות על צעירי כפר-קנט והפועל נצרת-עילית.


איזו דרמה ענקית בליגת העל לנערים ב': מ.ס. אשדוד עם 58 נקודות, מכבי תל אביב (56), מכבי "יהויכים" חיפה (56) ואפילו הפועל רעננה (53) בתמונת האליפות. ארבעה מחזורים לסיום לא נותרו לחיפאים משחקי "ראש בראש" מול אחת מקבוצות הצמרת. אחרי חופשת הפסח ממתינות לה מכבי אחי נצרת (חוץ), מכבי פתח תקווה (בית), הפועל תל אביב (חוץ) ועירוני נשר (בית). בינתיים, כדי לשמור על סיכוי לפיניש הביסה מכבי "יהויכים" של אברהם אבוקרט את ניר רמת השרון מתחתית הטבלה 0:6. נהוראי יפרח הבקיע ראשון (7) ועד למחצית ספיר רזון (38) הכפיל. תמיר עזה, בצמד צמוד (52,50), אוהד מזרחי (72) ואריאל בוהארון (80) סגרו שבת מוצלחת עם תקוות רבות שיריבותיה תאבדנה נקודות.
הליגה לא מתה- הגביע חי, ועוד איך חי ונושם. קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" תתמודד ביום חמישי בחצי גמר הגביע נגד מכבי נתניה (מקום שני במחוז השרון) והיא מתכוונת ברצינות למשחק שעשוי להציל עונה שלמה. עד שתגיע לרמת גן ( חמישי, 09.30) חיפשה דרך להוריד מעליה את שאריות ההפסד לבני יהודה, חמישה ימים קודם לכן. ה"קורבן" עירוני קריית גת צו פיוס. זו האחרונה הצליחה להדהים בדקה הרביעית כשעלתה ראשונה ליתרון שהחזיק מעמד בקושי שתי דקות, אחרי שעידו אלמישלי איזן. נור עותמאן (30) חולל את המהפך עד לסיום המחצית. אחריה, אלמישלי (46) ושחר צפריר (49) קבעו 1:4 והשאירו את הזירה לאורי עזו שהבקיע שלושער ראשון בנערים בתוך תריסר דקות (75,69,63) והשלים מאזן כיבושים מרשים- 108 שערי זכות כמוהו אין לשום קבוצה אחרת במחוז המרכז. שלושה מחזורים לסיום העונה, קבוצתו של אמיר סופר יכולה לחלום על המקום השלישי. יחד עם אפשרות לגביע (טפו...טפו...)- לקחנו.


הפתעה בנהלל. איש לא נתן סיכוי גבוה לקבוצתו של אוהד רוזלס, מכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ג')  מהמקום השמיני מול בית"ר טוברוק (שלישית) לה היו יומרות גבוהות להסתנן למקום הראשון. אבל בנהלל עם "חודש טוב" החליטו לא להתחשב באחרים ולדאוג לעצמם. לפחות ליוקרה. ניב טובול הבקיע בסיבוב הראשון שער כבוד (2:1) מול טוברוק והוא גם זה שהגיע השבת לח"י שערים שמנע מטוברוק ( הוליכה בדקה ה-13 למשך 17 דקות) לצאת רק עם נקודה- 1:1 כשנותרו שלושה מחזורים לסיום.


אל להם, לשחקני מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') לנער את בגדי הים. אמנם, כתר האליפות במחוז השרון נראה כיום רחוק מאוד לאור תוצאות החודש האחרון שכלל שני הפסדים ומשחק מופסק עקב גשם. גם הניצחון שיוענק להם כנראה, בעקבות אי התייצבותה המפתיעה של מכבי פתח תקווה צפון היום, לא ישפר את ההרגשה הכללית. ההפתעה באי-ההופעה ל"קצף" תפסה גם את החיפאים של צחי נהרדע מרימים גבה. האורחים מדורגים במקום השישי ואינם משמשים "בשר התותחים". אפילו ניצחו בסיבוב הראשון 0:2. אז הליגה מחוץ לתחום אבל הגביע חי וקיים. בחופשת הפסח (24 באפריל, 12.30 באצטדיון רמת גן) מצפה לקבוצה חצי הגמר מול הפועל תל אביב מצמרת מחוז המרכז. מבחן אחרון לקראת המשחק הזה צפוי לשחקני "מיכאל" חיפה ביום שלישי הקרוב עת יארחו את מכבי הרצליה למשחק השלמה.


לא תמיד ה"אהבה מנצחת". תשאלו את שחקני ילדים א' במכבי חיפה גולדשנפלד. החבר'ה של ענבל נמני-קנפו הצליחו בחמשת משחקיהם האחרונים לסיים ארבעה מתוכם בתוצאה 1:1. אהבו את התוצאה, כי חלקן הושגו מול קבוצות צמרת הנאבקות על המקום הראשון. כמו זאת ביום חמישי מול הטוענת לכתר הוירטואלי, המוליכה עירוני נשר שנאלצה להשאיר שתי נקודות בנהלל. ולא הלך קל כי ההתמודדות כללה משחק מול קבוצה שכבשה למעלה ממאה שערים וספגה הכי מעט במחוז חוף. למרות זאת, שער של עדי אוסמי חילק את הנקודות. זה לא נגמר כאן. יממה מאוחר יותר, עוד משחק לקבוצה, מאבק חוץ מול הפועל גבעת-אולגה שאתם כבר מתארים לעצמכם את תוצאתו הסופית- 1:1 משער של הילי בוסקילה לו זה שער הבכורה.

רביעי או חמישי. זה המקום הממתין לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד בעקבות הפסדה המפתיע משהו להפועל עכו 3:2.  חניכיו של שמעון הרוש שלא התקשו להביס את העכואים בסיבוב הראשון (2:6) נכשלו במקום שגם נפוליאון נכשל, כיבוש עכו. עמאד גדיר ועמית שפיגל כבשו, לא עזר להביא לפחות נקודה. המקום השלישי מרוחק, השישי לא מאיים לפי שעה.

שעתיים אחרי שקבוצת טרום א', מכבי "ישעיהו" חיפה תשחק בחצי הגמר, תעלה קבוצת ילדים ג' של יורם בסר מכבי "עודד" חיפה למעמד דומה, אף היא מול מכבי תל אביב עוז ( 17 באפריל, 11.00, אצטדיון רמת גן). החיפאים נאבקים בשתי חזיתות, הליגה והגביע, בינתיים בהצלחה. במבחן האחרון לפני חצי הגמר שמרה "עודד" על מקומה בפסגת מחוז השרון אחרי ניצחון ביתי מול הפועל חדרה 6:15. הדרמה במחוז הזה שמורה לעוד שלושה שבועות עת חיפה תארח ל"משחק העונה" את הפועל כפר סבא. כרגע לחיפה 54 נקודות לפני בית"ר טוברוק (51) וגם לכפר סבא מספר נקודות זהה אם כי חסר לה משחק.

 

ניצחון קל לקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד שהקדימה את משחק הליגה מול הפועל יוקנעם וגברה עליה ללא בעיות מיוחדות 1:16. אליפות מחוז חוף לא תיפול בחיקו של המאמן לירן אהרן אך בתנאים שנוצרו, גם סגנות אפשרית תהווה הישג וסיכום עונה מכובד, בהתחשב בכמות המשחקים ה"אבודים" שלא ישוחזרו.

משחק רע במיוחד של שחקני מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') גרם להפסד ביתי ראשון העונה מול מכבי נתניה 5:1. ההתקפה המצוינת של המאמן בני הרשקוביץ נעלמה כלא הייתה ולא היה זכר ל-259 השערים שכבשו עד יום חמישי האחרון. השורה התחתונה: אפסו סיכוייה של חיפה לחזור למאבק על הפסגה, שישה מחזורים לסיום העונה, בפרט כאשר המוליכה בית"ר טוברוק נותרה מושלמת ואינה מאבדת נקודות. אגב, שתי הקבוצות סיכמו ביניהן על משחק חוזר בליגה, למרות שהתקנון לא מחייב זאת, אחרי שמה שהיה "משחק העונה" בוטל עקב מזג האוויר. לחיפה המופתעת אין יותר מדי זמן לבכות על חלב שנשפך. ה"ירוקים" הצעירים יצטרכו לשנס מותניים כי כבר ביום רביעי הקרוב (17 באפריל, 09.00 באצטדיון רמת גן) עליה להופיע בחצי גמר הגביע נגד מכבי תל אביב צפון.



עד להודעה חדשה יימשך תסכולם של שחקני טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד. איש לא יחזיר להם את שלושת המשחקים שבוטלו בגלל ימים גשומים ולמרות שעדיין לא נחלו הפסד במחוז חוף, הם מפגרים בתשע נקודות אחרי מ. כ. נווה-יוסף שגם היא חפה מאובדן נקודות, פרט לתוצאת התיקו מול חניכיו של טל הנדלר. בשבת גברה חיפה/נהלל במשחק חוץ על עירוני נשר 7:11.

קבוצת טרום א' שלישית, מכבי "יואל" חיפה (מחוז המפרץ) השלימה ניצחון חוץ שישי ברציפות בנצחה את אחווה סעיד חורי חיפה 6:10. הפעם המתין לקבוצתו של מתן אלמליח משחק צמוד יותר מאשר בסיבוב הראשון (0:26) ובכל זאת, מסתבר שלשלוש נקודות ישנו ריח דומה בכל הפרש. הניצחון כבר ביסס מזמן את חיפה במקום השני והיא מפגרת בשבע נקודות מהמוליכה מ. כ. קריית חיים לה 64 נקודות. אם תנצח במשחק השלמה, הפער יצומצם.