גביע: שתי קבוצות ממחלקת הנוער בגמר
EN threads facebook youtube instagram tiktok
גביע: שתי קבוצות ממחלקת הנוער בגמר
מאת: יצחק הברמן , |  חמישי , 18/04/2019

גביע: שתי קבוצות ממחלקת הנוער בגמר

דרמות באצטדיון רמת גן: קבוצת נערים א' עלתה לגמר בתוספת הזמן, ילדים ג' חוללו מהפך על חשבון מכבי תל אביב. אכזבות לנערים ג' וטרום א'. צילום: ההתאחדות לכדורגל


להרוס את אצטדיון רמת גן או לא להרוס ? בסוף יהרסו וטוב שכך.
כי האצטדיון הלאומי לשעבר "הרס את הבריאות" לאוהדי מכבי חיפה וכל דור ודור אכל חצץ. ואם לא, אז ניצחו בפרך.
מה היה חסר לקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה בחצי הגמר? הוגרלה לשחק מול ניר רמת השרון מהליגה הארצית (דרום) ונדמה היה שלחניכיו של יוסי ג'אנח שחלפו ברבע הגמר על מכבי פתח תקווה בדו-קרב פנדלים, הדרך לגמר תהיה סוגה בשושנים. גם כאן דמיון לחוד ומציאות לחוד. אמנם, סוף פודגוראנו "ירד מהנוער", כדי לסייע לחבריו בני גילו ואף כבש את שער היתרון, אלא שאז התברר שהקבוצה הנחותה יותר אינה מתכוונת לוותר בקלות. אפילו הבקיעה שער שוויון מפתיע ששמר על שוויון ממש עד סמוך לשריקת הסיום. הקבוצות התכוננו להארכה מורטת עצבים ואז הגיח המחליף מנערים ב', יפרח נהוראי שכבש את שער הניצחון גם מול עירוני נשר בשמינית הגמר ובדקה ה-93 נעץ כדור שהקפיץ את ה"ירוקים" לעננים ולגמר בו יפגשו את בית"ר ירושלים. זו משחקת אף היא בליגת העל ובשני המשחקים הירושלמים ניצחו בביתם 0:1 והפסידו ב"קצף" 3:2 (וגם שם נהוראי יפרח כבש אחד משני השערים...). בפעם האחרונה שנערים א' החיפאית הופיעה בגמר הגביע, בשלהי עונת 2016/17 , היא הפסידה למכבי תל אביב 3:1. ברבע הגמר הביסה את בית"ר ירושלים 0:5. הפעם תסתפק בחמישית ממכסת השערים ובגביע.



 
את גלולת היום המרה נאלצה לבלוע קבוצת נערים ג' "קצף", הקבוצה הלוהטת ביותר בחודשים האחרונים, מבחינת כיבוש שערים, למרות שהיא רחוקה מאזור המתמודדות על תואר האליפות. הדרך אותה עשו בחוריו של אמיר סופר בגביע ראויה לצל"ש. הם הדיחו את האלופה שבדרך מכבי תל אביב, הביסו ללא תנאי באם המושבות את מכבי פתח תקווה, חלפו בקלילות ברבע הגמר גם על יריבתה העירונית הפועל פתח תקווה וגם ההגרלה בחצי הגמר נראתה נוחה בדמות מכבי נתניה ממחוז השרון. מאמן נציגת עיר היהלומים למד היטב את נקודות העדיפות החיפאית, הבין שקבוצה אשר מבקיעה 108 שערים ב-27 משחקי ליגה ועוד 20 בארבעת משחקי גביע, עלולה ל"טרוף אותו" ונקט במשחק הגנתי מובהק. הפטנט עבד, חיפה תקפה ונענשה. בדקה ה-13 פנדל לזכות נתניה וארבע דקות לסיום המחצית, שער מהסרטים, תרתי משמע. בלם נתניה הרחיק כדור מטווח 45 מטרים, זה עשה קשת ולתדהמת חיפה נחת ברשת. 0:2 במחצית. הבור שנפער היה גדול ומעט תקווה הפיח ענאן חלאילי (54) שבבעיטת מספרת מרהיבה הקטין את היתרון הצהוב. בדקה ה-77 חיפה הניפה דגל לבן וגם שער של ירין סוויסה שנכנס (79) ובנגיעה הראשונה צימק ל-3:2 ולא יותר. אין לתאר את האכזבה במחנה מכבי שתיאלץ לסיים את העונה עם המון מחמאות וללא תואר.
 

מי שינסה לצרף למועדון גביע נוסף הוא מאמן קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה, שהעפילה לגמר הגביע אחרי ניצחון מתוק על מכבי תל אביב 1:3. מוליכת מחוז השרון נקלעה לפיגור במחצית הראשונה, ידעה להשוות ולהפוך את התוצאה כדי להופיע בגמר מול מכבי פתח תקווה. עבור חלק גדול משחקני חיפה זאת תהיה הופעה שנייה ברציפות בגמר גביע, אחרי שאשתקד זכו בו בעת ששיחקו בקבוצת טרום א'. עבור המאמן יורם בסר, זאת הזדמנות שלישית להוליך קבוצה למדליית זהב. בעונת 2015/16 זכה בגביע עם קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה ולפני שנתיים (16/17) עם מכבי "מקס" חיפה (נערים ג').
 
יום לפני שנערים ג' התאכזבו ברמת-גן, חוו הרגשה דומה גם שחקני מכבי "ישעיהו" חיפה (מאמן: בני הרשקוביץ) בחצי גמר לטרום א'. מחזיקת הגביע של העונה שעברה המשיכה את בצורת השערים מהשבת האחרונה בליגה (כבשה שער בודד) ונכנעה למכבי תל אביב העדיפה 11:2.
 
השבוע , בחופשת הפסח, נערכו גם שני משחקי ליגה. קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה שתשחק בחצי הגמר לילדים ביום רביעי הבא (נגד הפועל תל אביב), ניצחה את האחרונה בטבלה, מכבי הרצליה 0:9. ינאי דיסטנפלד ואיליי מור הבקיעו צמדי שערים, בשאר השלל התחלקו שר דויב, ליסב עיסאת, עילאי שושן, בורהאן סמיאן ורוי חזן עם שער בכורה.
קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה גברה במחוז המפרץ על הפועל מטה אשר 6:15.