ספר חדש על המדף/ אגודת מכבי חיפה בת 90
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ספר חדש על המדף/ אגודת מכבי חיפה בת 90
מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 18/11/2006

ספר חדש על המדף/ אגודת מכבי חיפה בת 90

היום כולם יודעים שחיפה ירוקה, אך ורק בגלל הכדורגל, ההישגים והכבוד שהיא מנחילה לעיר. פעם, ולא לפני שנים רבות, באגודה שיחקו גם כדורסל, טניס ואפילו התאגרפו בזירה. כל ההיסטוריה ב- 179 עמודים




היום, כל ילד בן שנתיים יודע שמכבי חיפה זה קבוצת הכדורגל מספר אחת בישראל ושמדיה בצבע ירוק. פה ושם מצליח ניקי פאלי, הקופץ לגובה שזכה במספר תארים מכובדים מחוץ לישראל, לגנוב מעט מהכותרות ולאותת שפעמיים בשנה, מכבי חיפה זה גם אתלטיקה. מעט מאוד אבל משובח.
אותם ילדים, כשיגדלו, לא יידעו בכלל שמכבי חיפה הייתה פעם מעצמה ולא רק על המגרש הירוק. היו בה מחלקות מפוארות שנעלמו, כמו ברוב האגודות בארץ, ולא נותר מהן אלא סיפורים ואגדות אנושיות שטוו את ההיסטוריה.



לכל הצעירים, וגם הותיקים, נוצרה הזדמנות מצוינת לצלול במנהרת הזמן, בתוך ספר חדש המוקדש לכל ספורטאי העבר, ובעיקר לעסקני האגודה, שהקימו אותה בשנת 1912 ולאורך 90 שנים ניסו לשמר אותה, לא תמיד בהצלחה.
עורך הספר, אורי ירון, עשה עבודת נמלים, בעיקר באיסוף תמונות ספורטאי העבר, שחלקם הגדול כבר אינו בין החיים ואף הגיע למחוזות בלתי מוכרים מעבר לים.
בספר, המודפס כולו על 179 עמודי כרומו, תמונות נדירות שספק אם היו נשמרות אלמלא הוכנסו בין עמודיו. ניתן למצוא את כל הפרטים על מקצועות ההתעמלות, שחייה, כדורמים, אתלטיקה קלה, איגרוף, טניס שולחן, הרמת משקולות, סיוף, כדורעף, כדוריד, הוקי, טניס, ג'ודו, שחמט והיאבקות, כדורסל, כדורסל נשים וכמובן פרק מיוחד המוקדש לכדורגל, לקבוצת הנוער של המועדון ולקבוצת הנשים ז"ל.

מחיר הספר 100 ש"ח וניתן לרוכשו בבריכת מכבי ברחוב הביכורים בחיפה או אצל מנשה קרן בטלפון 0544252958 וגם אצל כדורגלן העבר, שלום ואנו בטלפון 0544540144 .

שלום ואנו חוסם את אברהם גינזבורג