סיכום השבוע במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבוע במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  ראשון , 03/11/2019

סיכום השבוע במחלקת הנוער

דרבי מוחץ בנערים, חגיגות שערים בילדים וכל התוצאות מהשבוע שעבר על הקבוצות הצעירות של המועדון. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

משהו באוויר המדברי של באר-שבע גורם לסוף פודגוראנו, קשרה של קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה, לתחושה מיוחדת. ניצחונה המוחץ על הפועל באר שבע, לא רק שגרמה לסוף לכבוש לראשונה צמד שערים במדי קבוצת הנוער, גם הפכה אותו ל"דמות מוכרת עוד יותר" בדרום. לפני שנתיים כבש פעמיים במחזור הפתיחה עם נערים א' שניצחו 0:4 ובאותה עונה, מאחר והשתייך לנערים ב' איתרע מזלה של באר שבע ופודגוראנו הגיע למגרשה וכבש שער במשחק ששוב הסתיים ב-0:4. שנה לפני כן (16/17) עוד 0:4 לנערים ב' ופודגוראנו ופעם נוספת בדרום. מדהים.


לא בכל יום מגיעים למשחק נערים נשיא המועדון יעקב שחר, סגנו עוזי מוזר, המנכ"ל אסף בן-דב. יחד עם מנהל מחלקת הנוער יניב כהן המורגל כבר לצפות ב"פקודיו" צפו בדרבי נערים א' בליגת העל שנדחה לאמצע השבוע. קבוצתו של אברהם אבוקרט, מכבי "עלמני" חיפה המוליכה את ליגת העל התארחה ביום שלישי בקריית חיים אצל סוגרת הטבלה הפועל חיפה שהחליפה מאמן ומינתה את צחי נהרדע, מי שזכה אשתקד בגביע המדינה עם קבוצת ילדים א', מכבי "מיכאל" חיפה.

המארחת, שלא זכתה עד כה אפילו לא בנקודת ליגה אחת, נאלצה לראות את ה"ירוקים" שולטים במגרש ללא התנגדות, מגיעים למצבים רבים ומממשים חלק קטן משלל ההזדמנויות שנקרו בדרכם. בהפועל חששו מהמערך ההתקפי הקטלני של המכבים וחששם לא היה לשווא. עד היום המנצחת כבשה 30 שערים בשבעה מחזורים, ממוצע של ארבעה שערים פלוס למשחק. תמיר עזה (42) וספיר רזון (45) לא רצו לרדת למחצית ללא שערים. גם עדן אוטאצי (50), נהוראי יפרח (63) ומיכאל בן-עמי (85) השתתפו בחגיגה - 0:5 מוחץ שהסב הנאה רבה לצופים.


בכך לא הסתיים השבוע הירוק באזור המפרץ. כדי להוכיח "פייר פליי" מול כל היריבות בתחתית, יצאה מכבי לאצטדיון בנשר, אחרי שסוכם על העברת הביתיות עקב עבודות השזרוע ב"קצף", וגם הלפני אחרונה עירוני נשר לא יצאה בזול. הפעם היו אלה ספיר רזון (צמד שהעלה את מאזנו ל-13 שערים), עדן אוטאצי וג'וליאן שלופה עם שער ראשון שקבעו 0:4 ושמרו על המקום הראשון. למכבי "עלמני" 21 נקודות לפני מכבי תל אביב (19) והפועל תל אביב (18).

רצף הניצחונות הגבוהים של האחות הבכירה לא נעלם מעיניה של מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל) שממשיכה אף היא במסלול ניצחונות בליגה הארצית הצפונית. הקורבן הפעם מ.כ. נווה-יוסף שתכננה מארב מפתיע למאמנת ענבל נמני-קנפו וחניכיה, בסוף נגמר בקול ענות חלושה. ערן אזולאי, שאדי חמודה, חסן ראווי וסעד מרון חיפשו לחזור הביתה בשלום ושבו עם 2:4, ניצחון רביעי רצוף הכולל 22 שערי זכות. רק שלוש נקודות מפרידות בין "שמעון" חיפה (18 נקודות) למוליכות הפועל חדרה והפועל כפר סבא (21). בני סכנין מקדימה עם 19.


"להיות או לא להיות בצמרת" - עם השאלה הקריטית הזאת יצאה קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה למשחק הכי קשה שיכלה להזמין, שבוע אחרי התבוסה הביתית 6:2 למכבי פתח תקווה. הפועל תל אביב טרם נוצחה העונה וה"אדומים" בכלל, כשרואים ירוק מול העיניים, נדרכים עוד יותר. במהלך השבוע הקדיש המאמן אמיר סופר את רוב זמנו להעלאת של חניכיו שאינם מורגלים בהפסדים כבדים ומסתבר שהנחישות והאופי סייעו. שערי ניצחון של תום דריהם ועידו אלמישלי השאירו בחיים את חלום ההצמדות לצמרת. מכבי ניצחה 1:2 ולמרות שגם המוליכה מכבי תל אביב צברה נקודות מלאות (25) ובתווך הפועל תל אביב (22), לחיפה גם 22 והליגה פתוחה.

בנהלל אוהבים תאומים. אם קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה הפסידה לאחרונהנקודות מול צור-שלום, אז גם קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד איבדה מול אותה קבוצה ובאותו שבוע. ואם נערים א' מנצחים ארבעה שבועות מאז בארבעה משחקים, גם קבוצתו של אריק מלכה צועדת באותה דרך. ברור היה לירוקים מהעמק שלא הולך להיות קל במגרש באבו-סנאן. היריבה הפועל בני אעיבלין נמצאת במצוקת נקודות חריפה ולא אכפת לה נגד מי היא משחקת. בסופו של דבר, גם במשחק השמיני שלה, הספיק אופק אדנה להכריע בשער ניצחון שממשיך לגרור את קבוצתו למרובע הצמרת שנוצר בליגה הארצית (צפון). הפועל כפר סבא ובני סכנין עם 22 נקודות, הפועל חיפה (19) וכמספר הזה גם למכבי חיפה/נהלל.


השבת לא נערכו משחקים בליגות לנערים ג'. שישה משחקני מכבי חיפה גולדשנפלד (ילידי 2005) יצאו עם נבחרת ישראל לטורניר פתוח של אופ"א בסרביה. לחיפה יש את מספר השחקנים הגדול ביותר: נועם שביט, עינן לק, ליסב עיסאת, גטאצ'או יבלו, אורי עזו וינאי דיסטלפלד. קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה (נהלל) ניצלה את השבת החופשית למשחק אימון מול הפועל חדרה וניצחה 0:4 משערים של שר דויב (2), עילאי שושן ואורי ג'ורג'.

נועם שמש ואוראל אלקלעי משמשים כמוציאים לפועל של קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה בשלושת משחקיה עד כה (לא כולל הגביע גם שם הבקיעו). השבת, במשחק הבית מול הפועל ניר רמת השרון הםכבשו וחיפה של יוסי צרפתי ניצחה 0:2 ומוליכה את טבלת מחוז השרון בצוותא עם מכבי נתניה. רק השתיים מושלמות עם תשע נקודות מתשע אפשרויות.


בשעה טובה, מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') התחברה לטור הניצחונות בליגת מחוז השרון. אחרי שני ניצחונות לא מוצלחים, תיקו והפסד, הגיעו צעיריו של יורם בסר וניצחו את מכבי פתח תקווה צפון 0:3.
פחות קשה הלך לקבוצתו של לירן אהרן, מאמן ילדים ב' במכבי חיפה גולדשנפלד, שרשמה ניצחון שלישי רצוף במחוז מפרץ 1. כבר ביום חמישי בערב נסעו לפרדס חנה וגברו על מ.ס. פרדס חנה/כרכור 1:6. שחקני השלוחה מנהלל נמצאים בדבוקת צמרת של שלוש קבוצות, יחד עם הפועל קריית שמונה ומ.ס. קריית חיים להן תשע נקודות.


לא פחות מחמש קבוצות במחוז השרון לילדים ג' הצליחו לנצח בכל משחקיהן עד כה ולצבור תשע נקודות מלאות. מכבי "עודד" חיפה אותה מאמן ירין איבגי ערכה מפגש היסטורי מול קבוצה שמעולם לא שיחקה מולה, הפועל לב השרון וניצחה אותה 3:21. הפרש השערים העדיף מקנה לה את הזכות להוליך לפני בית"ר טוברוק, מ.כ. נווה-יוסף, מכבי נתניה והפועל כפר סבא.
במשחק חוץ בקריית שמונה הרחוקה שבה מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') למסלול הניצחונות, אחרי התיקו הביתי מול הפועל חיפה בשבוע שעבר, וגברה על הפועל המקומי 6:14. המאמן טל הנדלר ימשיך להמריץ את הילדים לנסות ולהשיג את המוליכה מ.כ. קריית חיים (9 נקודות). בית"ר חיפה, הפועל חיפה וחיפה/נהלל מסודרות בקו אחד עם 7 נקודות.


יש חדש בקבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה אותה מאמן מתן אלמליח. לראשונה העונה הקבוצה שמטה שתי נקודות, לראשונה ספגה שלושה שערים, אבל כאשר משקללים את תוצאת התיקו 3:3 נגד אחת הקבוצות החזקות בליגת השרון, מכבי פתח תקווה ועוד במגרשה של האחרונה, התוצאה טובה. שתי הקבוצות כבר לא מושלמות. נחמה פורתא.
בעיות מסוג זה אינן נחלתה של קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד שניצחה בבית את הפועל חדרה 6:12 ומוליכה יחד עם בית"ר חיפה את מחוז חוף. קבוצתו של שמעון הרוש הבקיעה עד היום 41 שערים לעומת 20 שספגה.