סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  ראשון , 19/01/2020

סיכום השבת במחלקת הנוער

התוצאות, כובשי השערים והמצב בכל ליגה. קבלו סקירה של כל משחקי סוף השבוע במחלקת הנוער הירוקה. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

זה קרה! מכבי "שמעון" חיפה, דווקא בתום הסיבוב הראשון בליגה הארצית (צפון) לנערים א'. "סינדרלת הגביע" מהעמק (גברה לפני שבוע על מ.ס. אשדוד 2:3) "הצליחה" לסיים משחק ללא שערים - 0:0 במשחק חוץ מול מכבי אחי נצרת. נאדה רשתות מתרוממות. קבוצתה של ענבל נמני-קנפו כבשה ערב המשחק בעילוט 55 שערים וספגה 20 ואחרי 75 שערים שהביאו עניין במשחקיה, פתאום 0:0. מספיק למקום שישי. הבטחה: לא יהיו עוד רבים כאלה.

פער של שמונה נקודות היה ערב המחזור ה-18 בין מכבי "יהויכים" חיפה למקום הראשון, אותו הפרש נותר על כנו גם אחרי שמכבי "יהויכים" חיפה מליגת העל לנערים ב' גברה בירושלים על בית"ר המקומית 1:3. קבוצתו של אמיר סופר עדיין לא נואשה מרדיפה אחרי מקום טוב יותר מאשר היא נמצאת כיום (עלתה למקום הרביעי) והיא מקווה למעידה של הקבוצות המקדימות אותה. סהר שאטו, עידו אלמישלי וירין סויסה מימשו את היתרון של קבוצתם.


איזה הבדל תהומי בין פתיחת העונה לבין פתיחת הסיבוב השני כאשר מדובר בקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד. במחזור הראשון קבוצתו של אריק מלכה ניצחה ללא בעיות במשחק חוץ את מ.כ. נווה-יוסף 2:5 וחלפו ארבעה חודשים והקערה התהפכה. אחרי מחצית ראשונה שקולה פחות או יותר (2:0), באה המחצית השנייה וטרפה למארחת מנהלל את הקלפים עד לתבוסה ביתית קשה - 5:0. אמנם, מאז ספטמבר נווה-יוסף הפכה לקבוצת צמרת וחיפה גולדשנפלד לקבוצת מרכז טבלה ולמרות זאת התוצאה מכבידה מאחר וזה היה ההפסד השמיני.

אופס, שפשפו את העיניים למראה שינוי הנוף בצמרת ליגת המרכז לנערים ג'. שתי הפתעות גדולות הדיחו מהפסגה שתיים שהקדימו את מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". היא עצמה, קבוצתו של אלירן מזרחי ניצחה בקלילות את עירוני מודיעין 0:11 ותפסה את מקומן. פרה-פרה. הפועל תל אביב, שהוליכה מתחילת העונה ומכבי פתח תקווה שעקבה אחריה הפסידו השבת וה"ירוקים" הגיעו ל-36 נקודות, כמו להפועל תל אביב ונקודה יותר מהמלאבסים. לפני שישה מחזורים, אחרי שהפועל ת"א ניצחה ב"קצף" (1:2), איש לא היה מהמר שחיפה תעקוף אותה בסיבוב. הפער עמד אז על שש נקודות שנמחקו כלא היו. במקביל, החיפאים זכו היום בניצחונם הגבוה ביותר בליגה ובחגיגת השערים השתתפו סאלי פחימה (4), אורי מרדכי (2), אורי עזו, ליסב עיסאת, שר דויב, ינאי דיסטלפלד ועילאי שושן. כעת החוכמה תהיה לשמור על מה שהושג בעמל רב.

ניצחון אחד בתריסר משחקי ליגה - זה היה היבול הדל של קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה (נהלל) בליגת השרון. גם בגביע דרכה לא הייתה סוגה בשושנים. אבל המאמן יצחק ינון ידע השבוע להרים את חניכיו מהקרשים וראו זה פלא, בתוך ארבעה ימים קבוצת התחתית ניצחה פעמיים. באמצע השבוע 0:1 את ניר רמת השרון במשחק חוץ משער של מעיין תירוש ובשבת, שוב במשחק חוץ 2:4 מול הפועל תל אביב צפון לה מספר נקודות משולש מזה שהיה לחיפה. כעת "רק" כפול". המשחק בוולפסון היה הפכפך. עלי חלף קבע 0:1 והיתרון החזיק מעמד דקה בלבד (12). גיא בירגר עם שער בכורה (28) לא ויתר והוריד את קבוצתו ביתרון. הפועל כבשה פעם נוספת (60) ומשנדמה היה שזאת הולכת להיות תוצאת התיקו הראשונה של מכבי "מקס" בעונה זו, הופיעו איאס כעביה (65) ותאופיק חמודה (בתוספת הזמן) וברחו צפונה עם שלוש נקודות מעודדות.


לא בטוח איך תסתיים העונה מבחינתה של קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה ממחוז השרון, לפחות השבת גברה במשחק "דרבי" על קבוצת הצמרת הפועל חיפה 1:2 במגרשה של האחרונה. שער בפנדל מרגלי אדי (מורן) והב ושער נגיחה של מייקל שוקרי חתמו ניצחון חוץ יוקרתי לקבוצתו של יוסי צרפתי אשר הספיק בקריירת האימון שלו לעבור עשרות משחקים מול הקבוצה העירונית. כרגע, מכבי נתניה מוליכה בבטחה עם 27 נקודות מלאות מתשעת משחקיה, הפועל חיפה עם 21 וגם למכבי "מיכאל" מספר נקודות זהה אם כי לה משחק אחד פחות.

הראש היה ויהיה בגביע, לא מזניחים את הליגה במחוז חוף. במשחק בין שתי קבוצות בשולי הצמרת גברה בשעת בוקר מוקדמת קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד על הפועל רמות מנשה/מגידו 2:5 וחלפה על פניה בטבלה. קבוצתו של משה עמארה מדורגת במקום החמישי. עידן גור (2), ג'אד שיבלי, ראפי סלאמנה ואייר אלקנתי כבשו את חמשת השערים.


מתחיל להיות צפוף ומותח בצמרת מחוז השרון לילדים ב'. הגורם לכך, מכבי "שמואל" חיפה שקצרה השבת את ניצחונה החמישי הרצוף בליגה וממשיכה לעקוב מקרוב אחרי המוליכה מכבי נתניה, היחידה שניצחה העונה את קבוצתו של יורם בסר במחזור השני. למכבי היה השבת "דרבי" מול הפועל חיפה שנערך בקיבוץ מעגן מיכאל, עקב היעדר מגרש ביתי ל"אדומים". הרחק מהעיר, לא הפריע למכבי לנצח 1:4 משערים של נועם שטיפמן, איתי שוורצמן, אדהם סוועאד ובן-דודו, מוחמד סוועאד. כאמור, לנתניה בראש 22 נקודות לפני "שמואל" חיפה (20), מכבי פתח תקווה ומכבי תל אביב ב' (19 לכל אחת).

אוויר פסגות צח נושמת גם קבוצתו של לירן אהרן במחוז מפרץ 1 בילדים ב'. מכבי חיפה גולדשנפלד סיימה בתיקו חוץ במשחק קשה מול הפועל מטה-אשר 2:2. שעריהם של יהלי הראל ועידו דוד השאירו את קבוצתם בלתי מנוצחת, גם אחרי המחזור העשירי (גם הפועל קריית שמונה טרם הפסידה) ובמקום הראשון. אמנם, הקבוצה הצפונית שיחקה שלושה משחקים פחות. בינתיים יש מי ששומר בחום על הבכורה.


מבושמת ולא שחצנית מניצחון הגביע על יריבתה למאבק הליגה, הפועל כפר סבא, ארחה קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה את הפועל הוד השרון וגברה עליה 6:15. בגלל ש" משחק העונה" בין שתי הראשונות בוטל עקב מזג האוויר לפני שבועיים, ממשיכות השתיים להיצמד זו לזו עם 24 נקודות. לקבוצה מהשרון חסר משחק ולכן חיפה של ירין איבגי מדורגת ראשונה בגלל הפרש שערים עדיף.

חידוש במשחקה של קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד: במחזור התשיעי הצליחה הגנתה לא לספוג ומאידך, ההתקפה כבשה שבע פעמים לרשת מכבי עירוני קריית אתא - נגמר 0:7 וקבוצתו של טל הנדלר נותרה בפסגה כשהיא ללא הפסדים וצברה בתשעת משחקיה 25 נקודות. היא מקדימה את מ.כ. קריית חיים לה ארבע נקודות פחות ומשחק חסר.


קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה ממשיכה להוליך את טבלת מחוז השרון עם 22 נקודוות אחרי ניצחון חוץ "חלק" - 0:12 מול מכבי עמק חפר. קבוצתו של מתן אלמליח טרם נוצחה (סיימה משחק אחד בתיקו) וזה המשחק השני ברציפות שבו הגנתה מצליחה לשמור על רשת נקייה.

צל"ש לשחקני טרום א' של מכבי צור-שלום/ קריית ביאליק ומכבי חיפה גולדשנפלד. דקות ספורות לפני שריקת הפתיחה למשחק ביניהן, נפתחו ארובות השמיים וגשם שוטף החל לרדת. השופטים הצעירים הוציאו את המשחק לדרך ולמרות חוסר הנוחות שתי הקבוצות הפגינו הקרבה ויכולת טובה ובסיומה המארחים מצור-שלום ניצחו 3:5. הפסד שני רצוף לקבוצתו של שמעון הרוש בשני מאבקי צמרת בתוך שבוע. ביאליק עלתה ליתרון ראשון, חיפה/נהלל הפכה את התוצאה וספגה שער שוויון (2:2). חיפה שוב החזירה לעצמה את ההובלה ועל סף סיום המחצית ספגה שער שוויון. במחצית השנייה ה"ירוקים" מהעמק לא הצליחו לכבוש כלל, הגנתם ספגה צמד שערים שהוליד את ההפסד. ההפסד הנחית את המפסידה במקום השלישי, כשהיא מרוחקת שלוש נקודות מהפסגה.

הקטנטנים של מכבי "יואל" חיפה בטרום א' מחוז המפרץ, ממשיכים במרוץ הדו-ראשי בליגה ובגביע. באמצע השבוע הקבוצה של בני הרשקוביץ נקלעה למשחק דרמטי בסיבוב השלישי של הגביע, מול בית"ר מעלה אדומים, אשר גיל שחקניה גבוה בשנה, ובסופו של משחק 8:11 לחיפה המקפיץ אותה לשלב שמינית הגמר המכובד. ביום שישי, ה"ירוקים הקטנים" הניחו את הגביע בצד והתרכזו במשחק החוץ בליגה מול הפועל חוף הכרמל וגם כאן סיימו כשרגלם על העליונה - 4:13. מדובר בניצחון השביעי ברציפות שמקנה לה רק את המקום השני, אחרי מ.כ. קריית חיים שגם היא לא איבדה נקודות אבל שיחקה משחק אחד יותר. לקרייתים 24 נקודות לעומת 21 לחיפה. אגב, הקבוצה חצתה את רף מאה ההבקעות ומצבת השערים שלה ניצבת על 111 כיבושים.