סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  ראשון , 26/01/2020

סיכום השבת במחלקת הנוער

אמנם הקבוצות הבוגרות יותר במחלקת הנוער הירוקה לא שיחקו בסוף השבוע, אבל משחקים רבים כן שוחקו. קבלו סקירה מקיפה של התוצאות, מבקיעי שערים והמצב בטבלאות השונות. צילום: ג'ו הירש

בשעה שקבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה וקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה שבתו ממלאכה, עקב פגרה קצרה וטורנירים שונים, המשיכו שאר קבוצות המחלקה לשחק בשבת חורפית אך בהירה.

צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי
 
אם היה איזה ספק שקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה (נהלל) לא תמשיך לכבוש שערים, אחרי תוצאת התיקו העקר משערים בשבוע שעבר (0:0 בנצרת), שבו חניכיה של ענבל נמני-קנפו למסלול הנכון. בשעת בוקר מוקדמת מאוד התייצבו בטבריה וגברו על בעלת הבית, עירוני טבריה 0:3. אמנם, חצי מכמות השערים שנכבשו במשחק הקודם בין השתיים (1:6) אבל לא נרשמו התעלפויות במחנה הירוק. כי כבר בתום עשר דקות היה ברור שה"שמעונים" בדרך להכרעה ברורה. סעיד חרדון הבקיע את שערו הראשון העונה כבר בדקה השנייה, מועתסם עיסאווי הכפיל (9) ומלך שערי הקבוצה, שאדי חמודה המתין לתוספת הזמן כדי להבקיע בפעם ה-17 בליגה. המיקום בטבלה נותר על כנו (חמישי), הרחק מהצמרת הגבוהה אבל בקבוצה מנהלל "מציצים" לעבר הגרלת הגביע, שמינית הגמר, בתקווה להתקדם כמה שיותר גבוה.

קבוצה נוספת המרוחקת לפי שעה מחבורת הצמרת, נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה מליגת העל. זו פגשה את הפועל רמת גן, אשר רק לפני שבועיים ניגפה בפני קבוצתו של אמיר סופר במסגרת הגביע 7:2. האורחים הבינו שבמשחק פתוח ומשוחרר הם עלולים לספוג מבול שערים נוסף ומשריקת הפתיחה התבצרו ברחבתם במטרה להקשות על המארחת. השיטה הצליחה במחצית הראשונה בלבד. נור עותמאן ונדב ממן לא בדיוק התחשבו ברצונם, כבשו צמד וניצחו 0:2 בתקווה שהעונה עדיין לא ברחה, למרות שהפער מהמוליכה הפועל תל אביב שמונה נקודות. נכון לעכשיו, מביטים על המקום השני בו נמצאת מכבי תל אביב, שלוש נקודות יותר מאשר לחיפה.

אחרי שלושה הפסדים רצופים, בליגה ובגביע, קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד חזרה לנצח. חניכיו של אריק מלכה "נזכרו" שבסיבוב הראשון ניצחו בביתם את מכבי עמק חפר 1:2 וקבעו במגרש בבת-חפר שטובים השניים מן האחד. ניצחו 1:3 כאשר סיפור המשחק שייך לשי אובניש. בדקה ה-14 העלה את קבוצתו ליתרון שהחזיק מעמד 23 דקות. אחרי המחצית המשיך אובניש להבקיע והוסיף למאזנו שני שערים נוספים (70,48) שהשלימו שלושער שני שלו. הוא היחיד שהבקיע העונה פעמיים שלושער (הראשון במחזור הפתיחה מול נווה-יוסף) ואם לזכותו שבעה שערים עד כה, הכוללים שתי שלישיות, תבינו שמדובר בתופעה ייחודית. הקבוצה מדורגת שמינית בליגה הארצית הצפונית.

צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי
 
הברק כן מכה פעמיים באותו המקום. כך לפחות יעידו שחקני מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (נערים ג') המוליכים את ליגת המרכז. אמת, הפעם זה הלך קשה הרבה יותר, בניגוד למשחק הגביע מלפני שבועיים שנערך באותו המקום (0:3 לחיפה) וגם שער הניצחון הובקע "על קשקש שריקת הסיום", ובכל זאת הניצחון 1:2 מאפשר לקבוצתו של אלירן מזרחי להוליך במחוז הקשה ביותר, שבוע נוסף. בצוותא עם הפועל תל אביב. ירדן חי החיפאי הבקיע ראשון (33), ירושלים לא רצתה להפסיד והשוותה (55) אבל סאלי פחימה, הכובש זה השבוע החמישי ברציפות, חייך אחרון ובדקת הסיום הבקיע שער ניצחון. הרחקת אחד משחקני בית"ר באותה דקה כבר לא שינתה מאומה לשני הצדדים.

אחרי שני ניצחונות רצופים, מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' מנהלל) אותה מאמן יצחק ינון יצאה למשחק חוץ קשה ברעננה, מול הפועל המקומי מהמקום השלישי, ושבה עם הפסד 2:0.

צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

תופעה כזאת לא זכורה במחלקת הנוער של מכבי חיפה. קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה לא שיחקה בביתה מאז תחילת נובמבר 2019. שישה משחקי חוץ רצופים ועד שאמורה הייתה לארח בשבוע שעבר את הפועל רעננה, מחזור המשחקים בוטל בגלל מזג האוויר. לכן שררה אווירה מיוחדת במשחקה הביתי מול מכבי עמק חפר, וגם היא הופרה למספר רגעים עקב התנגדות בלתי צפויה מצד היריבה. קבוצתו של יוסי צרפתי שחזרה למאבק על הבכורה בליגת השרון, כבשה ראשונה אך האורחים הצליחו בשתי גיחות לחולל מהפך ולהוביל במפתיע. לא לאורך זמן. ה"ירוקים" התעשתו ובסיום ניצחו 3:5 מצמד שעריו של אוראל אלקלעי, מייקל שקורי, מורן ווהב וליעם וטכמטר. הבשורה הגיעה דווקא מנתניה, המוליכה שלראשונה הפסידה ואיבדה נקודות. הקלפים כעת ברגליה של מכבי. נתניה עדיין מוליכה (27 נקודות) לפני הפועל חיפה ומכבי "מיכאל" (24 לשתיהן) אבל לאחרונה משחק חסר שיושלם בעוד כחודש (מול עירוני נשר) ואם תנצח בו, אפשר ותעפיל לפסגה. בתנאי שעד אז תמשיך לנצח. בעוד שבועיים אחד מ"משחקי העונה"- מול מכבי נתניה בחוץ.

מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') לא מוותרת על מעמדה הרם בליגת השרון. השבת קצרה את ניצחונה השישי הרצוף בליגה אחרי 1:3 ביתי מול קבוצת התחתית עירוני נשר. קבוצתו של יורם בסר השאירה לאורחיה את זכות הניסיון לחולל הפתעה והיא עצמה התפנתה לכבוש פעמיים מרגלי עמית גורביץ ורואי צרור. נשר הצליחה לכבוש שער מצמק שתקוותו נמחקה ברגע שליאב פרישווסר הבקיע את השער השלישי. כעת חיפה ראשונה זמנית (23 נקודות), מכבי נתניה לה חסר משחק (22) וגם למכבי תל אביב ומכבי פתח תקווה מספר דומה.


צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

גם מכבי "עודד" חיפה ( ילדים ג') מדורגת ראשונה (27 נקודות) תוך שהיא מנצלת את העובדה שיריבתה למאבק הבכורה, הפועל כפר סבא עם מספר נקודות דומה ומשחק חסר. קבוצתו של ירין איבגי גילתה שליטה ברורה וניצחה את מ.כ. נווה- יוסף 1:7.

הפתעה ב"קצף": מסע הניצחונות של מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג' מנהלל), שכלל שמונה ניצחונות ותוצאת תיקו אחת הגיע לקצו בהפסד ביתי לא מתוכנן - 6:4 מול בית"ר חיפה מהמקום החמישי במחוז חוף. עדיין קבוצתו של טל הנדלר מדורגת ראשונה (25 נקודות) ואחרי עירוני נשר (22) ומ.כ. קריית חיים (21) אבל עם שני משחקים חסרים, המאפשרים לה לתפוס את מקומה של חיפה, אם וכאשר תשלים אותם.


צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

הגיעו ל-100. קבוצת מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') של מתן אלמליח זכתה לניצחונה השמיני העונה (במאזנה גם תיקו אחד), ניצחה את הפועל ניר רמת השרון 1:14 וחגגה את שער המאה במחוז השרון.

ניצחון נהדר לקבוצת טרום א' של שמעון הרוש, מכבי חיפה גולדשנפלד (מחוז חוף) שהצליחה להתאושש מהפסדה לפני שבוע בצור-שלום ולנצח במשחק חוץ בקריית שמונה הרחוקה 4:20. הקבוצה נמצאת במקום השני, דולקת בעקבות בית"ר חיפה לה שלוש נקודות יותר.

אחרונה "יואל" חיפה (טרום א'). לא די ששחקניה צעירים בשנה מהמתחרות, לא די שמשחקה נקבע לשעה שילדים עדיין ישנים בחורף תחת שמיכות הפוך, בשעה שהמאמן בני הרשקוביץ וחניכיו הגיעו לקריית אתא למשחק מול מכבי המקומית, התברר שמשטח הדשא מוצף במים, זכר לגשמים שירדו באזור יממה קודם לכן. בלית ברירה המשחק בוטל, שחקני שתי הקבוצות המאוכזבים שבו לביתם והשאלה מי הרוויחה מביטול המשחק, נותרה באוויר. אכזבת החיפאים כפולה כי ביום שני החולף נקבע להם משחק השלמה מול מ.כ. נווה-יוסף ואחרי שהוליכו 0:1 נפתחו ארובות השמיים והשופטים החליטו לסיים את המשחק.