נחנכה ככר לזכר אבי רן ז"ל
EN threads facebook youtube instagram tiktok
נחנכה ככר לזכר אבי רן ז"ל
שני , 23/11/2020

נחנכה ככר לזכר אבי רן ז"ל

בטקס מרגש נחנכו היום בשכונת קריית אליעזר בחיפה פסל של השוער האגדי, ככר ואנדרטת כוכב עם שמו. אביו, משה רן: "יום מרגש עבורי". נשיא המועדון, יעקב שחר: "אחד הספורטאים הכי גדולים שהעיר חיפה ידעה". צילום: ראובן כהן, האתר הרשמי

בטקס מרגש, נחנכה היום ככר לזכרו של השוער האגדי, אבי רן, שנהרג לפני 33 שנה בתאונה ימים בכנרת.
במרכז הככר הוצב פסל מיוחד, אותו יצר הפסל דן זריצקי והוא עשוי ברונזה. בנוסף מתנוסס שלט "ככר אבי רן" על קרן הרחוב והוקמה אנדרטת אבן עליה מונצח שמו של אבי בתוך כוכב. את מועדון הכדורגל מכבי חיפה, ייצגו בטקס המרגש הנשיא, יעקב שחר, והמנכ"ל, אסף בן דב.
הנשיא שחר אמר: "אבי ז"ל, לא הספיק להראות לנו עד כמה הכישרון שלו גדול. הוא היה אחת הסיבות של כולנו לבוא כל שבת למשחקים. אותו יום שבת, כולנו הזדעזענו לשמוע את הידיעה המרה, כמובן שזה זיכרון מר שמלווה אותנו כל ימי חיינו. אנחנו חונכים ברגע זה ככר לזכרו של אחד הספורטאים הכי גדולי שהעיר הזאת יצרה. הוא היה כל כך רחוק מלהגיע להישגים שלו. אנו נערוך פה סיורים בככר לשחקני מחלקת הנוער שלנו ונספר להם מי היה אבי רן ז"ל".
האב, משה רן, אמר: "אני מאוד מתרגש מהאירוע הזה. השכול שלי מתערבב פה עם שמחה. אני מברך את ראשת העיר שידעה להנציח את אבי. זהו יום מרגש מאוד עבורי".
ראשת העיר, עינת קליש-רותם, אמרה: "חיפה היא עיר שחיה ונושמת כדורגל וזו עיר שגם יודעת להצדיע ולהוקיר את כוכבי העבר שצמחו וגדלו כאן. אבי רן הוא מהבולטים ומהאהובים שבהם וזו זכות גדולה עבורי להיות כאן היום בחנוכת הכיכר הזו על שמו".
בטקס נכחו שר האוצר לשעבר, מר משה כחלון, ראשת העיר, הגברת עינת קליש-רותם, נשיא וראייטי ישראל (אותה מאמצת מכבי חיפה) איש העסקים, אודי אנג'ל, ושחקני עבר: רפי אוסמו, דוד לוי, משה סלקטר וליאור רוזנטל (ששיחקו עם אבי לאורך רוב הקריירה שלו) וכן ניר דוידוביץ', פיני שרון, שבתאי ויינברג ועודד בלוש.