סוף השבוע במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סוף השבוע במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 27/12/2020

סוף השבוע במחלקת הנוער

רגע לפני שהסגר נכנס, התקיים מחזור משחקים עבור רוב קבוצות המחלקה. איציק הברמן סוקר את המשחק של הקבוצות הצעירות. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי


ערב הפסקת המשחקים והוצאת מחלקות הנוער לפגרה, בגלל סגר הקורונה, התפנו קבוצות המחלקה לשיפור עמדות בליגות השונות. קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה עדיין מושבתת, כך גם קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה, שלא שיחקה ומשחקה מול מכבי אחי נצרת נדחה.
ניצחון שלישי רצוף לקבוצתו של גיא בוגנים, מכבי "עלמני" חיפה (נערים א' בליגת העל). היריבה, בית"ר ירושלים, על אף שהיא מדורגת במקום ה-16, הקשתה על חיי החיפאים העדיפים. בישול מרגלי שלו ולרשטיין ושער ניצחון של נור עותמאן, הראשון שלו בליגה, הקנו ניצחון 0:1 ואת מאתיים הקילומטרים מהבירה לעיר הכרמל עשו בהרגשה שמאבק הצמרת פתוח. מכבי פתח תקווה (17), בני יהודה (16), הפועל תל אביב (15) וכמספר הזה גם למכבי "עלמני", יוצרים תחושה שהמתח בליגת העל יימשך זמן רב.
לא ייאמן כי יסופר. אחרי ששבתה ממלאכתה ושיחקה רק פעם אחת, קבוצת מכבי "שמעון" חיפה (נערים א') שבה למקום הכי טוב בו היא מרגישה והביסה במשחק חוץ את מ.ס. פרדס חנה/כרכור 0:5. לא קל היה למאמן אריק מלכה לשמור על מתח בקרב חניכיו, אחרי ששני משחקים נדחו עקב מחלת הקורונה שפקדה את הישובים בני אעיבלין ודיר אל-אסד, ובכל זאת למוחמד סבאח (שלושער) ומוחמד כנעאן (2) היה את הרעב לכבוש יחד חמישייה ולצבור שש נקודות משני משחקים.
כאשר עלי חלף כבש שער יתרון בדקה השנייה לזכות קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד, נדמה היה שקבוצתו של לירן אהרון תצליח לזכות בניצחון ביתי ראשון. אלא שהאורחת, הפועל נוף הגליל, זכתה לבעיטת עונשין מהנקודה הלבנה ודייקה, ובכך נקבעה תוצאת המשחק 1:1. הירוקים נאלצו לשחק 25 דקות בנחיתות מספרית בעקבות הרחקתו של זיו סוויסה.
למרות שהתמודדה מול קבוצת תחתית שלא ניצחה עדיין, משחק בשכונת התקווה מול בני יהודה תמיד קשה. מכבי חיפה "קצף" ( נערים ג') ממחוז המרכז הצליחה לסיים בתיקו 1:1 למרות שפיגרה זמן רב. המארחת עלתה ראשונה ליתרון, מיד עם פתיחת המחצית השנייה (42) ולחניכיו העדיפים של יורם בסר לקח זמן רב כדי להשוות, על ידי נועם שמש (74). חיפה ניסתה לנצח בזמן שנותר, ללא הצלחה. אובדן שתי הנקודות הראשונות לא מונע ממנה להוליך את הטבלה (10 נקודות) לפני מכבי נתניה, הפועל תל אביב והפועל רמת גן (9).


זאת כבר לא אפיזודה חולפת. מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' מנהלל) תתחיל בקרוב מאוד, אחרי הסגר, להוות מטרה לשאר קבוצות הליגה במחוז השרון. אם ניתן היה לחשוד שהיריבות לקבוצתה של ענבל נמני-קנפו במחזורים הקודמים לא היו חזקות מספיק, הגיעה הפועל רעננה, המוליכה שטרם הפסידה העונה וטעמה את טעמו של הפסד בכורה לקבוצה הסימפטית מעמק יזרעאל. במגרש ברעננה הצליח ג'אד שיבלי (26) לכבוש ורק חצי שעה אחר כך, המארחים איזנו את התוצאה. רעננה חשבה גם לנצח, לעידן גור היו תכניות אחרות ובדקה ה-67 הדהים את בעלי הבית עם שער ניצחון 1:2. הפרס המידי, מקום ראשון. הרגשה מצוינת לצאת לפגרת קורונה.
משולש צמרת הולך ומתפתח במחוז השרון לילדים א'. מכבי "מיכאל" חיפה של בר כהן שומרת עדיין על מאזן נקי מהפסדים ויחד עם המובילה בית"ר טוברוק המושלמת (15) התחילו את המרוץ העונתי. לחיפה 13 נקודות לפני מכבי נתניה (10) לה משחק חסר. בשבת האחרונה המכבים בירוק ארחו את הפועל רעננה 1:3 משעריהם של יואב קור, סהר סבן ונועם שטייפמן.
שלושה משחקים הצליחה הגנת מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') לשמור על רשת נקייה, עד שהגיעה למשחק החוץ מול עירוני מודיעין. קבוצתו של טל הנדלר ספגה צמד שערים, השיבה מרגלי יהלי הראל וירדן רמות, כדי לסיים בתיקו 2:2 במחוז מרכז 1 ולתפוס את המקום הרביעי עם 8 נקודות. מקדימות אותה הפועל תל אביב ומכבי פתח תקווה צפון (9) והמוליכה מכבי תל אביב (12).
מאבק איתנים התנהל במגרש בוולפסון בתל אביב שעה שהפועל תל אביב ומכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') סיימו בתיקו 1:1. רז זילברט כבש לחיפה והותיר את קבוצתו של ירין איבגי בלתי מנוצחת. יחד עם זאת, שתי תוצאות התיקו הרצופות מול שתי התל-אביביות, דחקו את מכבי למקום הרביעי, ארבע נקודות פחות מאשר למוליכה המפתיעה עירוני מכבי קריית-גת לה תריסר נקודות, כמו למכבי נתניה במקום השני.
הפסד שני לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד. חניכיו של משה עמרה נכנעו בחוץ למ.כ. נווה-יוסף 2:0 והם מדורגים במקום הרביעי, אחרי שתי הקבוצות שניצחו אותם.
את הניצחון השבועי הראשון השיגה כבר ביום חמישי מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') שגברה ברחובות על מכבי המקומית 0:4. מדובר בניצחון שני המציב את קבוצתו של יניב לוגסי במקום השישי, מרחק ארבע נקודות מהמוליכה מכבי באר-שבע ומ.ס. אשדוד (10), השתיים שניצחו את חיפה ודווקא ב"קצף".


הצלחה לקבוצתו של שמעון הרוש, מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') במחוז השרון. למרות המעבר למחוז השרון, שחקני העמק מתנהלים כאילו הם משחקים שם מזמן. השבת גברו במשחק חוץ על הפועל הרצליה 1:4 וממשיכים להיצמד לצמרת הגבוהה. חיפה/נהלל מדורגת שלישית ולזכותה 10 נקודות, שלוש פחות מאשר למוליכה הפועל רעננה (13) ובית"ר חיפה (12). העובדה שמשחקה של הקבוצה במחזור הפתיחה בוטל בגלל מזג האוויר גורעת ממאמציה להתלבש על המקום הראשון, מאחר ולרעננה משחק אחד יותר.
ניצחון משמעותי לקבוצת מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') במחוז המרכז. ארחה בביתה את הפועל רמת גן וגברה עליה 1:5. המאמן מתן אלמליח יכול להיות גאה בחניכיו המדורגים ראשונים עם 10 נקודות, כמו להפועל פתח תקווה לה משחק עודף. החיפאים הם גם היחידים שלא נוצחו עד כה בליגה.
קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד בהדרכתו של לירן סבג, ספגה הפסד שני (שניהם בבית) העונה בחלוף חמישה מחזורים (אחד בוטל בגלל גשם), הפעם מול מכבי נתניה 2 בתוצאה 2:1. הקבוצה מדורגת תשיעית במחוז השרון.
אחרי שמשחק הליגה נגד בית"ר חיפה נדחה, מאמנה של קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה, בני הרשקוביץ ביקש למלא את השבת במשחק אימון מול קבוצה איכותית. למרות היריבות ארוכת השנים בין שני המועדונים, תמיד מכבי ומכבי תל אביב מחפשות יריב רציני. כך קרה גם הפעם. חיפה ניצחה 0:2.