סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 07/03/2021

סופ"ש במחלקת הנוער

אחרי הפוגת קורונה ארוכה, קבוצות המחלקה חזרו למשחקים רשמיים. איציק הברמן עם סקירת המשחקים של הירוקים הצעירים. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

כמה טוב לחזור הביתה. חלפו להם למעלה משלושה חודשים ואנחנו שוב על המגרשים, לא כולל המסכים הקטנים שהיו מנת חלקם של כל הכדורגלנים הצעירים.
עשר דקות ראשונות של נחיתות במגרש ב"קצף" הוכיחו לחניכיו של יורם בסר מקבוצת נערים ג' מכבי חיפה "קצף", שאת החלודה מהפגרה הארוכה ניתן להסיר תוך כדי תנועה. האורחת, מכבי נתניה הסתערה על שער חיפה, כבשה שער ונראה היה שרצונה להדיח את המוליכה במחוז המרכז ממקומה. אלא שלחיפאים הייתה סבלנות ועד למחצית הצליחו לחולל מהפך. יונתן כהן הבקיע את שער המשווה, נועם שמש דייק מהנקודה הלבנה ובמחצית השנייה הוסיף ראני סיף, עם שער בכורה, את הלפתן בדרך ל-1:3, שמשאיר את קבוצתו בבדידות מזהירה בראש הטבלה עם 13 נקודות לפני הפועל תל אביב, מ.כ. ירמיהו חולון והפועל רמת גן להן 10 נקודות לכל אחת.


חזרה פחות טובה לקבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה (נהלל) ממחוז השרון. גם כאן, עשר דקות איומות חיסלו את הסיכויים לנצח את בית"ר טוברוק, אחרי ארבעה ניצחונות רצופים. קבוצתה של ענבל נמני-קנפו, שלא הפסידה עד כה וניצחה בשלושת המשחקים האחרונים לפני הפגרה, תיאלץ להתמודד עם בעיה בריאה. מלך השערים של הקבוצה, ג'אד שיבלי כבר לא יכבוש לזכותה מאחר וקפץ כיתה לקבוצת נערים ג' הבכירה של המועדון. כאמור, שער עצמי (31) וצמד נוסף (39, 34) הורידו את הירוקים מהעמק בפיגור משמעותי למחצית. סמוך לסיום הצליח אריאל נתיב להמתיק במשהו את ההפסד הביתי.
קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה המשיכה מהמקום בו סיימה. קבוצתו של בר כהן ממחוז השרון, לא התקשתה לנצח את הפועל כפר סבא 1:4 וסגרה צבירת שש נקודות מהקבוצה השרונית. כוכבית: הליגה הופסקה אחרי המחזור החמישי בחודש אוקטובר ועל פי החלטת ההתאחדות חודשה מהמחזור ה-13. כך בכל הליגות משכבות ילדים א' ומטה. שבעה מחזורים ירדו לטמיון. לא הפריע לריאד סיף לכבוש צמד ולקורן בר וסהר סבן להשלים ניצחון ברור. כעת חיפה שלישית, אחרי בית"ר טוברוק (15) ומכבי נתניה (13) לה מספר נקודות זהה לזה של חיפה.
במקום השלישי מדורגת גם מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א' במחוז מרכז 1), שהשלימה ניצחון כפול על מכבי רחובות, במגרשה של האחרונה. קבוצתו של טל הנדלר ניצחה בסיבוב הראשון 0:3 ושבה לנצח, הפעם בחוץ 0:4 משערים של איתי שריקי (2), ירדן רמות וחוסיין חליל.


 
פתיחה מחודשת ברגל ימין גם לקבוצת מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב' במחוז מרכז 1), שניצחה בפעם השנייה את מכבי עמק חפר 1:7. במגרש בקיבוץ גבעת חיים לא הוטל ספק מי הטובה יותר, חניכיו של ירון איבגי שניצחו במשחק הקודם 1:9 לא התקשו גם הפעם. בר אליה וג'וני הוכטיל (צמד כל אחד), עילאי בוגנים, עילאי רואש ודניאל הדר הבקיעו לחיפה המדורגת שלישית (11 נקודות) בעקבות עירוני קריית גת ומכבי נתניה (15).
הליגה הקצרה זימנה לקבוצות ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה  ומ.ס. אשדוד שלושה מפגשים. במשחק הליגה הראשון אשדוד ניצחה ב"קצף" 1:4, אך כעבור שבוע החיפאים של יניב לוגסי נקמו בגביע והדיחו את הדרומיים (1:3). בשישי האחרון שוב משחק ליגה וגם הפעם האשדודים ניצחו 0:2 משער במחצית הראשונה והשני בשנייה. אחרי חמישה מחזורים, במאזן מכבי שני ניצחונות ושלושה הפסדים.
הקורונה פגעה בכושר ההבקעה של מכבי חיפה גולדשנפלד ( ילדים ג' במחוז השרון)? כן, אם מציצים לעבר המשחק הקודם של הקבוצה מול מכבי עמק חפר (2:8) לעומת ניצחון חניכיו של שמעון הרוש במפגש הנוכחי. לא נורא, גם 2:4 שווה שלוש נקודות. ואלה מספיקות למקום השלישי (13 נקודות) אחרי בית"ר חיפה (15) והפועל רעננה (14) לה משחק עודף.
ניצחון שני לקבוצתו של לירן סבג, מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל). קבוצת טרום א' ממחוז השרון זכתה בניצחון שני העונה על עירוני נשר 2 בתוצאה 0:2. גם ניצחונה הראשון הושג על אותה קבוצה (1:2).
כרגיל, אחרונה חביבה קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה (מחוז חוף), בהדרכתו של המאמן הוותיק, בני הרשקוביץ. לעומת המשחק הקודם מול הפועל חדרה (2:8), הפעם המארחת הציבה אתגר ממשי בפני הירוקים הצעירים מהם בשנה. ואכן, הגדולים הוליכו 1:3 והיו בדרך להנחלת הפסד בכורה לחיפאים, אלא שאלה לא ויתרו והפכו את התוצאה על פיה בדרך לניצחון רביעי 3:4. המנצחת מדורגת שנייה (12 נקודות) אחרי מ.כ. קריית חיים (13) הנהנית ממשחק עודף.