שבת ירוקה וחמה במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
שבת ירוקה וחמה במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 19/04/2021

שבת ירוקה וחמה במחלקת הנוער

כל קבוצות "קצף" רשמו ניצחון בסופ"ש הזה וחלקן נהנו ממעידה של היריבות כדי לשפר מיקום. איציק הברמן סוקר את תוצאות מחלקת הנוער של המועדון. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי


עוד לפני שקבוצת הבוגרים הביסה את עירוני קריית שמונה 0:4, הקדימה אותה קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה ששפכה את חמתה על נערי הצפון וגברה עליה 0:5, שהתברר שהוא בעל משמעות גדולה במאבק הצמרת. לאורחים לא היה סיכוי מול ההסתערות החיפאית שהחלה בדקה ה-16 משער של בנימין צאגה. כעבור חמש דקות ענאן חלאילי הכפיל את התוצאה. דקה מפתיחת המחצית השנייה צאגה הבקיע את השלישי, חלאילה לא נכנע וכבש אף הוא צמד (62) ואת הלפתן סיפק זיו לי (65). עקב אובדן שתי נקודות של המוליכה, הפועל תל אביב והפסד הפועל באר שבע, מאבק האליפות נפתח מחדש עבור קבוצתו של המאמן גיא בוגנים. האדומים עדיין מוליכים (31 נקודות), אל המקום השני התברגה מכבי תל אביב (28) הנהנית מעדיפות בהפרש השערים, לעומת הפועל באר שבע ומכבי "עלמני" חיפה.


שמינייה אחת, שתי שביעיות, שתי שישיות ושתי חמישיות- חלק מהתחמושת הבלתי נגמרת של שחקני מכבי "שמעון" חיפה ( נערים א' מנהלל), הממשיכים לנקב רשתות ואינם יודעים שובע. לרוע מזלה של הקבוצה, העונה בליגה הארצית הצפונית משחקות שתי קבוצות מצוינות נוספות, הפועל כפר סבא ובני סכנין שצברו את מקסימום הנקודות (30) והמקום השלישי שמור חזק בידי שחקני "שמעון" שצברו "רק" 27 נקודות אחרי עשרה מחזורים. עידו קליגר (10) הבקיע את שער הבכורה שלו העונה, מוחמד כנעאן הוסיף שלושער פרטי (60, 47, 44), מוחמד סבאח ממשיך לשמור על מאזן נדיר (הבקיע לפחות שער בכל אחד ממשחקי הקבוצה) ואת הפינאלה השאיר המאמן אריק מלכה לחניכו, אדם אבו-נסאר, שדייק מהנקודה הלבנה והשלים 1:6 מול מכבי אחי נצרת.
איזה שבוע מטורף אמור לעבור על שחקני מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' בליגת העל). נתחיל מהסוף, ליתר דיוק מהאמצע. יום שלישי, שימו לב, ההגרלה העיוורת בגביע המדינה הועידה, לא פחות ולא יותר את שתי הקבוצות הבכירות זו מול זו. מאבק האיתנים בשמינית הגמר יתנהל ביום שלישי ב"קצף" בשיא השרב (14.00). שתי הקבוצות דאגו להגיע במצב רוח מרומם למשחק הגביע, ניצחו והשאירו את הפער ביניהן על שתי נקודות. המלאבסים (30) וחיפה (28). האחרונה, אותה מאמן אלירן מזרחי, ניצחה בחוץ את הפועל רמת גן 1:3. שראל כהן, עד השבת ללא שער ליגה, נכנס בסערה למשחק וכבר בדקה השנייה הרשית. סאלי פחימה הכפיל את התוצאה (35). המארחת הלחיצה במעט את חיפה בהגיבה עם שער מצמק (64), אולם סאלי פחימה עם שער שני (75) חיסל כל אפשרות להפתעה.
קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד התכוננה למשחק ביתי קל מול עירוני טבריה מתחתית הטבלה. אלא שהאורחים נמצאים על סף פירוק ולכן קבוצתו של לירן אהרון לא שיחקה וגם לא תזכה בניצחון טכני. לפחות תתנחם שממאזנה לא יופחתו נקודות הניצחון האפשרי מאחר וכל תוצאות הקבוצה מטבריה תתבטלנה. לא שיחקת- לא שילמת...
בשורת ענק לקבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". יריבתה העיקרית למאבק האליפות במחוז המרכז, הפועל תל אביב, נחלה הפסד ביתי מפתיע והפער בצמרת צמח לחמש נקודות. בכך הבטיחה לעצמה קבוצתו של יורם בסר את הבכורה בסיום הסיבוב הראשון. וכבר בשבת ממתינה לה הפועל תל אביב במגרשה (בראשון חיפה ניצחה 3:4). החיפאים מצדם סמכו גם על עצמם ולמרות שהתמודדו מול קבוצת תחתית כהפועל עירוני הרצליה, התקשו להבקיע ורק צמד שעריו של אוראל אלקלעי במחצית השנייה, הראשון בבעיטת עונשין (49) והשני (75) הכריעו את הכף לזכות חיפה. תמונת הצמרת: מכבי חיפה (29) מכבי נתניה (24) והפועל תל אביב (22).
שער בודד לזכות המארחת, מ.כ. נווה-יוסף הכניע את קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה של ענבל נמני-קנפו 0:1. המנצחת מדורגת אחרי הקבוצה מנהלל. מיני הפתעה.


ביום שלישי הקרוב (20 באפריל) ממתין לקבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה משחק חשוב ביותר בגביע המדינה. היא תיסע להתמודד ברבע הגמר מול מכבי תל אביב במטרה להשיג לפחות אחד משני התארים. בינתיים התכוננה כראוי להתמודדות המסקרנת וניצחה ב"דרבי קטן" של חיפה את מ.כ. נווה-יוסף 1:4. דווקא האורחים עלו ראשונים ליתרון והפתיעו את חניכיו של בר כהן, בהמשך נשמעה צפירת ארגעה. אלון ג'אנח עם צמד שערים, רואד סייף ואיילון ברוך אשר כבש לראשונה העונה, חוללו מהפך צפוי ומאפשרים לקבוצתם לחלום על עתיד טוב יותר בליגה. המקדימות אותה, מכבי נתניה (25 נקודות), בית"ר טוברוק (22) וכמספר הזה גם לחיפאים, ניצחו. בשבת הקרובה מפגש בין השנייה לשלישית, אחת מהן תאמר שלום לשאיפות האליפות, המוליכה תיהנה מההפקר.
כמו במשחק הראשון בין עירוני מודיעין למכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') כך גם בגומלין בנהלל משחק צמוד בליגת מחוז מרכז 1. באוקטובר הסתיים ב-2:2 כאשר מצד חיפה כבשו יהלי הראל וירדן רמות. שני אלה, כבשו גם בשבת ואליהם הצטרף גולן עוז (שער ראשון) ובסך הכול ניצחון חמישי לקבוצתו של טל הנדלר המציב אותה במקום השלישי, עם אופציה לרדת לרביעי אם במשחק השלמה הקבוצה מאחוריה תנצח.
מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') בהדרכתו של ירין איבגי ממתינה בסבלנות למשחק מול מכבי נתניה בעוד שבועיים. בינתיים עשתה את העבודה והביסה ללא תנאי את מכבי פתח תקווה צפון 0:5 משערים של ג'וני הוכטייל (צמד), עילאי רואש, נהוראי רובין ובר אליה. שלוש הנקודות מציבים כרגע את חיפה במקום השלישי במחוז מרכז 1. עד כה צברה 20 נקודות, כמו למכבי תל אביב הרביעית, לפניהן ראשונה מכבי נתניה ועירוני קריית גת להן 21 נקודות. למוליכה משחק חסר. אם חיפה תשכיל לנצח את נתניה ובמפגש בין נתניה לקריית גת תושג "תוצאה טובה", לא מן הנמנע שנראה חיוכים בירוק. עד אז הדרך קצרה, חמישה משחקים בלבד, ומאידך ארוכה מאחר והמקדימות אותה לא מתכוונות לוותר.
תיקו של שבת שרבית בנשר. קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד סיימה בתיקו 1:1 מול עירוני נשר. קבוצתו של משה עמרה מדורגת במקום השישי עם 13 נקודות. מכאן ואילך תוכל רק להתקדם במעלה הטבלה כי הקבוצות מאחוריה נמצאות די רחוק.
מבחן האמת של קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה ממחוז מרכז 1 מגיע בשבת הקרובה. קבוצתו של יניב לוגסי תתמודד מול המוליכה מכבי תל אביב, במגרשה של האחרונה, ותהיה לירוקים הזדמנות פז לצמק את הפער מהמארחת. כל תוצאה, פרט לניצחון חיפאי, יחסל את חלום הילדים לנסות ולהסתער על המקום הראשון. לתל אביב 22 נקודות, למכבי נתניה 20, מכבי באר שבע עם משחק עודף במקום השלישי ולחיפה 18 נקודות. בשבת החיפאים ניצחו בביתם את השנייה, מכבי נתניה 1:4 והורידו אותה מהפסגה.
ניצחון חוץ נאה לקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד של המאמן שמעון הרוש. גברה על בית"ר טוברוק ממרכז הטבלה 0:2 ועוקבת מקרוב, יחסית, אחרי המוליכה הפועל רעננה המקדימה אותה בשש נקודות (26 לעומת 20) אם כי ראוי לציין שלשחקני העמק משחק אחד פחות שלא יושלם (במחזור הפתיחה בגלל גשם), המאפשר לרעננה מרחב נשימה גדול. לא בטוח שבמחזור המשחקים האחרון נוכל לדבר על המשחק הביתי מול רעננה (בנהלל) כעל משחק שיקבע את גורל הזוכה במחוז השרון.


בקבוצת מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') לא מתכוונים לוותר על הפסגה במחוז המרכז. למרות שמכבי נתניה נושפת בעורף קבוצתו של מתן אלמליח (22 נקודות לחיפה לעומת 21 לרודפת). לחיפאים משחק חסר שאמור היה להתקיים אחרי פגרת הקורונה, לא נערך, וכנראה לא יושלם. עם משחק פחות חיפה תצטרך להסתדר בארבעת המחזורים הקרובים כי בחמישי והאחרון לעונה המשונה, אמור להיערך ב"קצף" משחק העונה בין שתי המוליכות. ההתאחדות אינה מכירה רשמית באליפויות בגיל הזה, את שחקני שתי הקבוצות ההכרה אינה מפחיתה מזכייה במקום הראשון. בשבת חיפה ניצחה בבית ללא קושי את בית"ר ירושלים 0:7.
קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן לירן סבג ספגה הפסד חמישי, שעה שנוצחה בביתה על ידי הפועל הוד השרון 5:2. המנוצחת ממחוז השרון מדורגת כעת במקום השביעי.
אחרונה בסקירה היא גם האחרונה ששיחקה ביום ראשון. מכבי "יואל" חיפה (טרום א') ממחוז חוף, נאלצה להמתין עד לדקת הסיום בכדי לכבוש שער ניצחון מול בית"ר נהריה – 1:2 שמשאיר את קבוצתו של בני הרשקוביץ בלתי מנוצחת גם אחרי שמונה מחזורים פעילים. המצב בטבלה פחות מעניין מאחר ולחיפה חסרים שלושה משחקים שלא יושלמו. נחמתם הקטנה, רק להם ולמ.כ. קריית חיים המבוגרת בשנה, טור ההפסדים נקי.