סוף השבוע במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סוף השבוע במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 25/04/2021

סוף השבוע במחלקת הנוער

שיא ניצחונות אדיר של הנוער, ניצחונות, מותחנים, וגם הפסד צורב אחד. איציק הברמן סוקר את משחקי קבוצות המחלקה. צילום: ג'ו הירש האתר הרשמי


גבירותי ורבותי, שיא מדהים: הדהירה המטורפת של קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה (ידיעה נפרדת) כבר יצרה שיא מועדון חדש. מאז הקמת ליגת העל לנוער בשנת 1983 טרם ארע שהקבוצה ניצחה בעשרה משחקים רצופים (!!). הניצחון על הפועל רעננה ניתץ את השיא מעונת 2012/13 בה קבוצתו של אריק בנאדו ניצחה בתשעה משחקים רצופים מפתיחת העונה ואז המאמן נקרא לדגל לאימון הקבוצה הבוגרת. את מקומו תפס אברהם אבוקרט שאמנם נוצח במשחק הראשון, בקריית שמונה, אלא שזה היה הסיפתח לקראת ה"דאבל" הראשון מבין השניים ברציפות. כעת הגיע בני לם ועם חניכיו קבעו שיא רצף ניצחונות אותו ירצו לעבות.
השראה מהנוער ספגה קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה מליגת העל, שניצחה בפעם השנייה ברציפות בתוצאה הגבוהה 0:5. בשבוע שעבר קריית שמונה סבלה, השבוע הגיע תורה של בני יהודה שאירחה בשכונת התקווה את קבוצתו של גיא בוגאנים ונתקלה בפתיחה סוערת מצד הירוקים. נור עותמן (7) ועידו אלמישלי (9) שלא כבש לפני שבוע אבל בישל ארבעה שערים, סגרו את המחצית ביתרון מבטיח. בתוך רבע שעה מפתיחת המחצית השנייה המשיכו ענאן חלאילי (50) וזיו בן-שימול (57) במלאכה ואת הלפתן סיפק הבלם יונתן לייש שהבקיע שער בכורה במדים הירוקים, מאז הצטרף בתחילת העונה. עד לתחילת משחקי הפלייאוף נותרו שלושה מחזורים והמתח הולך וגובר. הפועל תל אביב ראשונה עם 34 נקודות ואחריה שובל בן שלוש קבוצות עם 31 נקודות לפי הסדר הבא: מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומכבי "עלמני" חיפה.


 
אופס, הפתעה בליגה הארצית הצפונית. קבוצת מכבי "שמעון" חיפה (נערים א') מדורגת גבוה בהרבה מאשר מ.כ. נווה-יוסף, טובה ממנה ופער נקודות עצום מבדיל בין השתיים. הוסיפו לכך את ההתקפה הקטלנית בקבוצתו של המאמן אריק מלכה ותקבלו מתכון לניצחון ביתי. קרה בדיוק ההפך. אמנם, הקבוצה מנהלל העלתה את מאזן שעריה ל-52 שערי זכות אבל הפעם ההגנה הפכה לחדירה וספגה ארבעה שערים, הכי הרבה העונה. את השערים כבשו מוחמד כנעאן ואדם אבו-נאסר. ההפסד 4:2 הרחיק את ה"שמעונים" ממאבק הצמרת, בו מנהלות הפועל כפר סבא ובני סכנין מאבק צמוד, כאשר שתיהן טרם איבדו נקודות (33 לכל אחת). שחקני נהלל (27 נקודות) עשויים לקבוע מי מהשתיים תאבד נקודות, מאחר ועליהם לשחק מולן במשחקי חוץ.
לכאורה, משחקה הביתי של קבוצת נערים ב' מליגת העל מכבי "יהויכים" חיפה אמור היה לא להכביד יתר על המידה. ניצחון הגביע החשוב על מכבי פתח תקווה באמצע השבוע (0:2) העניק תנופה לשחקניו של אלירן מזרחי, שגם תרגמו את מצב הרוח המרומם לצמד שערים מרגלי ירדן חי וינאי דיסטלפלד. דווקא אז האורחת, בית"ר טוברוק, הצליחה לכבוש שער מצמק וחיפה לא נכנעה לעייפות והבקיעה את השלישי על ידי עבד שדאפנה שעד היום לא הבקיע שערים. טוברוק לא נואשה והכפילה את מאזן שעריה שלא השתנה עד לסיום המתוק. 2:3. תשאלו מה מתוק כל כך בניצחון דחוק? התשובה 90 ק"מ דרומה. המוליכה מכבי פתח תקווה איבדה שתי נקודות יקרות בדרבי מול הפועל (אגב, האחרונה ניצחה גם את חיפה ב"קצף" 1:2) והמשמעות המידית: רק הפרש שערים עדיף משאיר את המלאבסים בפסגה עם מספר נקודות זהה לזה של חיפה (31 לכל אחת). שתי קבוצות נוספות לא מוותרות ונצמדות לשתיים, מכבי תל אביב (29) והפועל תל אביב (28) וכבר ביום שלישי הקרוב מפגש חוץ בין חיפה לאדומים.
קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן לירן אהרון, ממשיכה להצליח יותר במשחקי החוץ מאשר בבית. בשבת יצאה למפגש באיכסל מול הפועל המקומי וניצחה 1:2 אחרי פיגור במחצית הראשונה. בדקה השישית המארחת עלתה ליתרו אך נקודת המפנה ארעה בדקה ה-59 עת הורחקו שניים משחקניה. שחקני נהלל התנפלו על ה"מציאה" וכבשו נשער משווה (67) מרגלי עילי אושר ושער ניצחון עמוק בתוספת הזמן על ידי גיא בירגר. זה ניצחון החוץ הרביעי של שחקני חיפה/נהלל לעומת שני ניצחונות בית בלבד. הקבוצה מדורגת במקום השמיני בליגה הארצית הצפונית אבל חייבים לשים לב: עקב התפרקותה של עירוני טבריה, כל משחקיה בוטלו ולכן, בגלל שהירוקים מהעמק לא הספיקו לשחק מולם, חסר להם משחק העשוי להקפיצם קדימה יותר.
מצב רוח מעולה גם בקבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד (מחוז המרכז). קבוצתו של יורם בסר ממשיכה להוליך בבטחה את הליגה, אחרי שחזרה בשלום ממפגש חוץ קשה מול הפועל תל אביב. שער בכל מחצית, ג'אד שיבלי (39) וסאני לי (66) פתחו את הסיבוב השני עם ניצחון חלק 0:2. רק שתי קבוצות נמצאות במעמד של אלופה לעתיד - מכבי חיפה (32) ומכבי נתניה (27).


"ברוך שפטרנו", ברכו שחקני קבוצת נערים ג' של הפועל חיפה ממחוז השרון כאשר שמעו שיריבתם העירונית, מכבי חיפה, עברה לשחק במחוז המרכז והשאירה להם קרקע פורייה לנסות ולהיות ראש הטובים במחוז הננטש. מה שהאדומים לא לקחו בחשבון היא העובדה שגם ה"אחות הקטנה בירוק", מכבי "מקס" חיפה מספיק מוכשרת לעורר בעיות. בסיבוב הראשון, בנהלל, השתיים נפרדו בתיקו 1:1 והפעם הפועל הגיעה למשחק הביתי עם מאזן מצוין ומעמד של קבוצה בלתי מנוצחת בליגה. עד לשבת. חניכיה של ענבל נמני-קנפו לא עשו במכנסיים, אייל קיבריק (דקה 22) נזכר שגם הוא טרם כבש העונה ועשה זאת לראשונה בקריית חיים ובסיום 0:1 מעט מפתיע. הניצחון מותיר את המנצחים במקום השלישי עם 23 נקודות, כמו להפועל כפר סבא מאחוריהם, לפניהם הפועל חיפה (29) ובית"ר טוברוק (25 ומשחק חסר).
גיבורי הגביע התעייפו. מאמץ אמצע השבוע בו ניצחה מכבי "מיכאל" חיפה את מכבי תל אביב בדו-קרב פנדלים והעפילה לחצי הגמר, עשה את שלו. קבוצת ילדים א' אותה מאמן בר כהן הניפה דגל לבן וארבעה מחזורים לסיום העונה כבר ניתן להצביע על כך שלא תזכה בבכורה במחוז השרון. בשבת נכנעה בנתניה לאחת הטוענות לכתר, בית"ר טוברוק 2:0 ומסתבר שעיר היהלומים הפכה למוקש עבור החיפאים. את שני הפסדיה נחלה בנתניה. ההפסד משאיר אותם במקום השלישי (22 נקודות) אחרי בית"ר טוברוק (25) ומכבי נתניה (28).
זאת שמכבי "מיכאל" חיפה ניצחה בגביע, מכבי תל אביב, מפצה עצמה בהובלת מחוז מרכז 1 בליגה. במחוז זה מופיעה מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') המדורגת שלישית בפער שבע נקודות מהמקום הראשון. השבוע הפסידה קבוצתו של טל הנדלר במשחק חוץ להפועל תל אביב צפון 3:0.
מאבק משולש מתנהל במחוז מרכז 1 לקבוצות ילדים ב'. מכבי "שמואל" חיפה של ירין איבגי לא שבעה מהחמישייה שכבשה לפני שבוע לרשת מכבי פתח תקווה צפון, שבה והרשיתה חמש פעמים, הפעם לרשתה של מכבי הרצליה ב' 0:5. עילאי רואש הבקיע שלושער, ממשיך להבקיע זה השבוע השלישי ברציפות, נועם מיינץ ובר אליה השלימו את המכסה השבועית. חיפה מדורגת שלישית עם 23 נקודות ומקדימות אותה עירוני קריית גת (24) ומכבי נתניה (24 ומשחק חסר).
איזה שבוע נפלא לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד של משה עמרה. ביום חמישי, במשחק השלמה ניצחון חוץ ב"דרבי קטן" מול הפועל חיפה 0:3 וכעבור יומיים שבירת שיא ההבקעות העונתי עם ניצחון ביתי על הפועל לב השרון 1:7. הקבוצה מדורגת שלישית, בפער שש נקודות מהפועל כפר-סבא וארבע מבית"ר טוברוק. את השערים בניצחון השיא הבקיעו איתן בר (צמד), רון יצחק, גלעד מלצר, יובל גוטמן, איברהים סוועד ושער ש"תרמה" האורחת למקומיים.
שחקני מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') ומאמנם יניב לוגסי חזרו מאוכזבים ממפגש החוץ מול מכבי תל אביב (מחוז מרכז 1) אחרי שנוצחו 1:0. לחיפאים היו תכניות לנצח ולשוב למעגל המועמדות לזכות בבכורה, ההפסד המינימאלי גרם לכך שהפער מהראשונה צמח מארבע לשבע נקודות, פער בלתי ניתן לסגירה כאשר נותרו ארבעה מחזורים לסיום.
לעומתם, במכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ג') עדיין אופטימיים וממשיכים ללטוש עיניים לעבר הפסגה המוחזקת כעת בידי הפועל רעננה (26 נקודות). קבוצתו של שמעון הרוש מפגרת בשלוש נקודות בלבד ולרוע מזלה חסר לה משחק שלא יושלם. העובדה שבמחזור האחרון אמור להתקיים "משחק עונה" מול רעננה בנהלל אינה מנחמת, מאחר והפרש השערים של המוליכה טוב יותר. בכל מקרה, שחקני העמק לא מוותרים ובשבת גברו על הפועל חדרה 0:4.
שחקני מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') מתמרקים לקראת משחק רבע גמר הגביע ביום שלישי נגד הפועל באר-שבע (15.30 ב"קצף") וזכו למשחק הכנה מצוין מול מכבי תל אביב ב'. עבור המארחים זה היה משחק של להיות או לחדול, מאחר והחיפאים הבלתי מנוצחים הובילו את טבלת המרכז בפער לא גדול. אחרי שקבוצתו של מתן אלמליח ניצחה 0:4 נותרו במערכה שתי קבוצות בלבד. מכבי "ישעיהו" חיפה (25 נקודות) ומכבי נתניה (24). גם כאן ההכרעה עשויה להיקבע במחזור הסיום כאשר חיפה תארח את יריבתה לבכורה.
די נדיר שקבוצות טרום א' מסיימות משחק ללא שערים, לכאן או לשם. נדיר מאוד שקבוצה אחת, במקרה שלנו מכבי חיפה גולדשנפלד מנהלל, מסיימת שני משחקים באותה תוצאה. זה קרה לקבוצתו של לירן סבג במשחק חוץ מול בית"ר טוברוק במחזור הרביעי, השחזור הגיע השבוע ושוב מחוץ לבית, בהרצליה מול מכבי המקומי 0:0. הקבוצה מדורגת שביעית.
במכבי "יואל" חיפה (טרום א' מחוז חוף) כבר השלימו שלא יזכו במקום הראשון. מבחינת נקודות, המכונה עובדת נכון, עדיין ללא הפסד, אלא שישנם חוקים שקשה לשנות. כמו את העובדה שחסרים לקבוצתו של בני הרשקוביץ שלושה משחקים לעומת המקדימות אותה, מ.כ. קריית חיים והפועל מטה-אשר. אז ממשיכים ליהנות ולנצח, השבוע את הפועל קריית-ים 1:5.