נא להכיר: טורשאבן
EN threads facebook youtube instagram tiktok
נא להכיר: טורשאבן
שלישי , 03/08/2021

נא להכיר: טורשאבן

אלופת איי פארו מגיעה לחיפה בתנופה היסטורית. לקראת ההתמודדות הצפויה, החלטנו להכיר לכם טוב יותר את היריבה הבאה שלנו במוקדמות הקונפרנס ליג

טורשאבן, יריבתנו בסיבוב השלישי במוקדמות קונפרנס ליג, מגיעה למשחק ביום חמישי באיצטדיון סמי עופר בתנופה אדירה, שבועות ספורים בלבד אחרי שחוותה שפל היסטורי. בשלהי יוני, הפסידה אלופת איי פארו לאינטר אסקלדס מאנדורה בסיבוב הראשון במוקדמות ליגת האלופות, במה שהוגדר על ידי עיתונאים מקומיים כ"אסון של ממש". המאמן הדני יונאס דאל עזב בעקבות הפיאסקו, ועוזרו, קווין שינדלר הגרמני, תפס את מקומו.

עם שינדלר על הקווים, השיגה טורשאבן 4 נצחונות רצופים בתוצאה מצטברת 0:17, ורשמה את ההישג הגדול ביותר בתולדותיה באירופה, כאשר הביסה את בודוצ'נוסט פודגוריצה המונטנגרית פעמיים – 0:4 בבית ו-0:2 בחוץ. היה זה נצחון אירופי כפול ראשון אי פעם של טורשאבן, והתלהבות האוהדים לא יודעת גבול. לא מפתיע, אם כך, כי הסגל שופע אופטימיות לקראת הביקור בחיפה, ונציגת איי פארו צפויה לפתוח במערך ההתקפי הקבוע 3-3-4 עם צמד מגנים שתומכים באופן קבוע בחוד.

המאמן שיחק עם קרוס ונוייר
שינדלר, רק בן 33, הצטרף לטורשאבן כשחקן ב-2020 ומונה במהרה לעוזר מאמן. בחודש הראשון כמאמן ראשי, הוא השיג תוצאות מזהירות, והפרשנים המקומיים מהללים אותו. "הוא מנהיג, והשחקנים סומכים עליו ומעריכים אותו", אומר העיתונאי טרונדור ארגה. "הסגנון של דאל היה נרפה ומהוסס. שינדלר החזיר את הכדורגל הפיזי והאינטנסיבי שאיפיין את טורשאבן בעונה שעברה, והקבוצה פיתחה מומנטום פנטסטי. טורשאבן לא יודעת ולא צריכה לשחק הגנתי", מספר סוויינור טרונדרסון. שינדלר גדל באקדמיה של ורדר ברמן, התחנך אצל המאמן הסופר-התקפי תומאס שאף, ונחשב בנעוריו לשחקן מבטיח מאוד, גם אם לא מימש את הפוטנציאל בסופו של דבר. בנבחרת גרמניה עד גיל 21 הוא שיתף פעולה עם מנואל נוייר, טוני קרוס, ג'רום בואטנג ומסוט אוזיל.

הטרגדיה האיומה של המגן הימני
הרי מור, המגן הימני שבישל פעמיים במשחק הראשון מול פודגוריצה והבקיע במשחק השני, כלל לא היה צפוי לשחק אחרי שחווה טרגדיה אישית מזעזעת. בתחילת יוני, התלוננה חברתו על כאבי ראש – ובדיקה העלתה במפתיע כי היא סובלת מגידול סרטני במוחה. היא הלכה לעולמה ימים ספורים לאחר מכן. "הייתי בטוח כי מור לא יחזור למגרשים השנה, אבל התברר שהכדורגל עוזר לו להתמודד עם האבל, והוא דווקא נמצא בתקופה נהדרת מקצועית", אומר טרונדרסון.

המגן השמאלי הוא מלך הבישולים
את המגן השמאלי דניאל יוהאנסן הישוו באיי פארו לאנדי רוברטסון, אחרי שהוא בישל 21 שערי ליגה בעונה שעברה. יוהאנסן הוא שחקן מהיר שמבלה בעיקר בתמיכה בחוד – הוא סיפק אשתקד 199 הגבהות וכדורי רוחב, מתוכם 79 מצאו את הכתובת. "דניאל הוא שחקן אגרסיבי מאוד, שחוזר למיטבו מאז מינויו של שינדלר", מספר טרונדרסון.

מנהיג הקישור התפתח מאוחר
הדין האנסן היה אדריכל הנצחונות על פודגוריצה. "הוא העוגן במרכז המגרש, השחקן הכי יציב והכי חשוב במערך", טוען טרונדרסון. האנסן בן ה-27 נחשב עד לא מכבר לשחקן בינוני אפילו במונחי איי פארו, אבל השתדרג מאוד מאז הצטרף לטורשאבן לפני שנה וחצי, זומן לראשונה לנבחרת, והפך למנהיג הבלתי מעורער במרכז המגרש.

לפליימייקר שורשים פולנים
לעושה המשחק מיכל פשיבילסקי יש דרכון של איי פארו, למרות שמו הפולני. "הוא בן של כדורגלן פולני שהגיע לכאן והשתקע. זו תופעה נפוצה – יש לנו לא מעט שחקנים פולנים, סרבים ורומנים", מסביר טרונדרסון. פשיבילסקי נחשב לשחקן הטכני והיצירתי ביותר בסגל של טורשאבן, ואת משחקו הטוב ביותר בקריירה סיפק ב-0:4 על פודגוריצה בו הבקיע צמד.

החלוץ היה כוכב כדוריד
הסיפור המיוחד ביותר של טורשאבן שייך להילמאר ליאון יאקובסן, שהיה עד לפני שנה וחצי שחקן מוביל בנבחרת הכדוריד של איי פארו. מגיפת קורונה עצרה את פעילות הכדוריד במדינה, ויאקובסן – שפרש בנעוריו מכדורגל בגלל ניתוח שעבר בירך – שב לדשא כדי להפוך תוך שבועות ספורים לכוכב, ואף לקבל זימון לנבחרת. "הילמר שולב כמחליף מול פודגוריצה בגלל פציעה קלה, אבל יהיה כשיר לפתוח מול חיפה, והוא החלוץ הכי חכם שלנו", אומר טרונדרסון.