הכירו את היריבות
EN threads facebook youtube instagram tiktok
הכירו את היריבות
שישי , 27/08/2021

הכירו את היריבות

אחת היא הלהיט של מזרח גרמניה, אחת הגיעה בשעונה שעברה לרבע גמר הליגה האירופית ולאחת יש שוער ישראלי וחלוץ איראני. נעים להכיר

פיינורד – שוער ישראלי, חלוץ איראני
מועדון הפאר מרוטרדאם, עובר ימים לא פשוטים. במאזנו אליפות אחת בלבד במילניום הנוכחי (2017, בעונת הפרישה של דירק קאוט המיתולוגי). את העונה שעברה סיימה פיינורד במקום החמישי, במרחק 29 נקודות מהאלופה איאקס.
חלון ההעברות בקיץ היה טראומטי מאוד עבור אוהדיה בשל החלטתו של הכוכב הגדול, סטיבן ברחהייס, להצטרף ליריבה המושבעת מאמסטרדם. בשל כך, זכה החלוץ גם לכינויים בעלי גוון אנטישמי מהאולטראס של פיינורד, אשר חלק מסוים מהקהל שלה מזוהה עם הימין הקיצוני.
המועדון עצמו ממש לא מעורב בפוליטיקה ומחתים שחקנים לפי שיקולים מקצועיים בלבד. הקיץ הצטרף לפיינורד השוער הישראלי אופיר מרציאנו, ומיד לאחר מכן נרכש שחקן האגף האיראני עלירזה ג'האנבאחש. החלוץ לא הצליח להשתלב בהרכב ברייטון בשנתיים הקודמות, אבל היה להיט בליגה ההולנדית במדי אלקמאר, ובפיינורד הוא אמור להיכנס לנעליו של ברחהייס ולהיות שחקן מפתח.
במוקדמות קונפרנס ליג כבש ג'האנבאחש שלושה שערים עד כה, ופיינורד גברה על דריטה מקוסובו, לוצרן השווייצרית ואלפסבורג השבדית בדרך לשלב הבתים. את העונה בליגה ההולנדית היא פתחה עם שני ניצחונות ללא ספיגה, אך לא צפויה להיאבק על האליפות. למעשה, קונפרנס ליג מהווה עבורה הזדמנות אמיתית לזכות בתואר, והיא צפויה להשקיע מאמצים גדולים במפעל.

סלביה פראג - רבע גמר ליגה אירופית בעונה שעברה
ההשתתפות בקונפרנס ליג היא אכזבה עצומה עבור סלביה, שהתרגלה ליריבות בסדר גודל אחר באירופה בשנתיים האחרונות. ב-2019 היא שיחקה בשלב הבתים בליגת האלופות והותירה רושם טוב בבית המוות מול ברצלונה, אינטר ודורטמונד. בעונה שעברה היא העפילה לרבע גמר הליגה האירופית, במסע שכלל מפגשים עם הפועל באר שבע בשלב הבתים (הפסד 3:1 באצטדיון המושבה וניצחון 2:4 בפראג), וגם ניצחונות על לברקוזן, ניס, לסטר וריינג'רס.
סלביה, ששבה לגדולתה בצ'כיה אחרי משבר ארוך וזכתה באליפות בשלוש העונות האחרונות, הופתעה על ידי פרנצווארוש במוקדמות ליגת האלופות, ונכנעה ללגיה ורשה במוקדמות הליגה האירופית כדי לנשור לקונפרנס ליג. מבחינת המאמן יינדז'יך טרפישובסקי, שנחשב לאיש מקצוע מבריק וחולם לקבל הזדמנות בבונדסליגה, היו אלה מעידות דרמטיות והוא נחוש למזער נזקים במפעל החדש.
בסגל סלביה חמישה שחקנים מסגל נבחרת צ'כיה, שהעפילה לרבע גמר יורו 2020, כולל הקשר תומאש הולש שהצטיין וכבש בניצחון על הולנד בשמינית הגמר, והקשר היצירתי לוקאש מאסופוסט. את הליגה הצ'כית פתחה הקבוצה עם ארבעה ניצחונות בארבעת המחזורים הראשונים.
 
אוניון ברלין – הלהיט ממזרח גרמניה
בניגוד להרטה ברלין, שנמצאת במערב ברלין והשתייכה תמיד לבונדסליגה של גרמניה המערבית, אוניון מגיעה ממזרח העיר, ושיחקה בליגה של מזרח גרמניה בעידן חומת ברלין. היא היתה היריבה המושבעת של דינאמו ברלין, שנתמכה בידי השלטונות, ולכן לא הצליחה על הדשא – אבל נתפסה כקבוצה של העם. כיום, האוהדים הם בעלי הבית האמיתיים של המועדון, והנכס העיקרי שלו. המיזמים החברתיים שלהם הפכו את אוניון לסוג של קבוצת קאלט וחביבת הקהל הנייטרלי, גם אם היא שיחקה בליגה השניה עד לפני שנתיים.
אוניון העפילה לראשונה בתולדותיה לבונדסליגה ב-2019, ותקעה בה יתד כנגד כל הסיכויים. היא סיימה במקום ה-11 לפני שנה, בעונה החולפת דורגה שביעית, הקדימה את היריבה העירונית הרטה והעפילה לקונפרנס ליג. במסגרת האירופית, נאלצת הקבוצה להשתמש באצטדיון האולימפי של הרטה, כי אופ"א לא מאפשרת קיום משחקים במגרש הביתי המיושן והקסום שלה, בו יש בעיקר יציעי עמידה. הכוכב הגדול הוא החלוץ הוותיק מקס קרוזה, ובסגל ניתן למצוא את הקשר רני חדירה, אחיו של סמי.

סלביה פראג מול הפועל ב"ש. צילום: הפועל ב"ש האתר הרשמי