נא להכיר: פיינורד
EN threads facebook youtube instagram tiktok
נא להכיר: פיינורד
ראשון , 12/09/2021

נא להכיר: פיינורד

עם שלוש הנפות של גביעי אירופה (אחד מהם של האלופות), עבר מפואר בכדורגל ההולנדי ושני כוכבי על שגדלו אצלה, פיינורד רוטרדאם מגיעה לסמי עופר בשלישי כשמטרתה הברורה לעשות עונה אירופית מוצלחת. צילום: מדיה פיינורד

מסורת מפוארת
פיינורד היא המועדון השני בחשיבותו בהולנד מבחינה היסטורית, והיריבה המושבעת ביותר של איאקס. בעיר רוטרדאם פועל הנמל הגדול של המדינה, ומרוכזים מפעלי ענק. לפיכך, רוב אוהדי פיינורד מגיעים באופן מסורתי מחוגי הצווארון הכחול – בניגוד לבוהמה של אמסטרדם.
פיינורד מתגאה בכך שזכתה בגביע האלופות לפני איאקס, עוד ב-1970, בזכות נצחון דרמטי על סלטיק בהארכה בגמר. בנוסף, בארונה שני גביעי אופ"א, אותם הניפה ב-1974 וב-2002 אז גברה בגמר על דורטמונד. לרוע מזלה, מאז לא ראתה הנציגה של רוטרדאם הישגים גדולים, ויש לה אליפות אחת בלבד במילניום הנוכחי. גם העונה היא לא צפויה להתמודד על אליפות בהולנד, ולכן הצלחה בקונפרנס ליג נמצאת גבוה מאוד בסדר העדיפויות שלה. כאן יש לה הזדמנות אמיתית לחגוג ולבסס את מעמדה כקבוצה השניה במדינה, כי לאיינדהובן "רק" זכיה אחת בגביע האלופות ואחת בגביע אופ"א.
 
גידלה את ואן פרסי וקאוט
שני השחקנים הבולטים של פיינורד במילניום הנוכחי הם דירק קאוט ורובין ואן פרסי. שניהם הבטיחו לחזור למועדון אחרי הקריירה בפרמייר-ליג ושניהם קיימו את ההבטחה. קאוט הגשים את החלום, ושובו לרוטרדאם הוכתר בזכייה מרגשת באליפות ב-2017, במשחקו האחרון לפני הפרישה. גורלו של ואן פרסי היה שונה, והוא נאלץ לפרוש ב-2019 בתום עונה מאכזבת. בסגל הנוכחי אין לפיינורד כוכבים ותיקים שחזרו, והיא מבססת את האסטרטגיה בעיקר סביב קידום צעירים.
 
טיל על הטיל
השחקן המוביל של פיינורד בתחילת העונה הוא, באופן מפתיע למדי, חוס טיל. הקשר בן ה-23 היה בזמנו אחת ההבטחות הגדולות של הכדורגל ההולנדי כאשר פרץ לתודעה באלקמאר, וספרטק מוסקבה שילמה תמורתו 16 מיליון יורו. הקדנציה ברוסיה התבררה כהרפתקה כושלת, וגם עונת ההשאלה בפרייבורג היתה קטסטרופלית, בין היתר בשל פציעה, אבל ההגעה לרוטרדאם הקיץ, החזירה את טיל לפסים הנכונים, בזכות האיחוד עם המאמן ארנה סלוט.
סלוט, שחתם בפיינורד בקיץ כמחליפו של דיק אדבוקאט, עבד כעוזר מאמן באלקמאר כאשר טיל פרח בה. הוא ביקש באופן אישי להביאו לקבוצה וזה השתלם בינתיים. טיל כבש שלושער כדי להציל את פיינורד מסנסציה במוקדמות קונפרנס ליג נגד דריטה מקוסובו, הגיע כבר ל-6 שערים במפעל והבקיע גם בליגה. בשבוע שעבר, הוא אף חגג שער בכורה בנבחרת, בנצחון 1:6 על טורקיה, ושמע שבחים מצד המאמן לואיס ואן חאל. טיל מגיע לחיפה בכושר פנטסטי, והוא הנשק המסוכן ביותר של האורחים.
 
השוער על הגל
עוד שחקן שהרוויח המון מפגרת הנבחרות הוא השוער יוסטין ביילוב. בוגר האקדמיה של המועדון התברג רק בעונה שעברה להרכב פיינורד, וכעת העניק לו ואן חאל את האפודה הראשונה של הולנד. מאז אד דה חוי בשנות ה-90, לא היה לפיינורד שוער פותח בנבחרת וברוטרדאם התלהבו מאוד משלושת המשחקים הראשונים שלו, בהם הצטיין וביסס את מעמדו. בגיל 23, נראה כי יש לביילוב סיכוי להיות בין הקורות של הכתומים לשנים ארוכות, והוא גם שמר על רשת נקיה במדי הקבוצה בחמישה משבעת המשחקים עד כה. המומנטום של ביילוב לקראת הביקור בחיפה פשוט לא יכול להיות טוב יותר ואופיר מרציאנו ישמש בינתיים גיבוי על הספסל בלבד.
 
אהבה קולומביאנית
גם לואיס סיניסטרה ערך הופעת בכורה בנבחרתו בשבוע שעבר. הקיצוני בן ה-22 הוא הלהיט החדש בקולומביה, ובפיינורד הוא נהנה מפתיחת עונה פנומנלית. עם שבעה שערים בשמונה משחקים בכל המסגרות, סיניסטרה כבר הישווה את השיא העונתי של עצמו, ושחקנינו יצטרכו להתמודד עם המהירות המסחררת שלו באגף השמאלי. הכוכב הצעיר עשוי לעבור בקיץ הבא למועדון גדול יותר, והוא מסוג השחקנים שגורמים לאוהדים ביציעים להתאהב.
 
ואם לא ידעתם...
לקפטן המפורסם ביותר בהיסטוריה של פיינורד, שהניף את גביע האלופות ב-1970, קוראים רינוס ישראל.