סיכום סופ"ש בנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום סופ"ש בנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 19/09/2021

סיכום סופ"ש בנוער

כל קבוצות המחלקה שיחקו בסוף השבוע בקצף, בנהלל ובמשחקי חוץ. איציק הברמן מסכם סוף שבוע של קבוצות מחלקת הנוער. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

אחרי מסע ממושך בן 17 ניצחונות רצופים, נעצר הקטר החיפאי בליגת הנוער. כמו בבוגרים, הפועל חדרה ארחה את האלופה מכבי "הרדי" חיפה וסיימה עמה בתיקו ללא שערים.
שער של הבלם ליסב עיסאת חרץ את גורל המשחק בכפר סבא והעניק לקבוצתו, מכבי "עלמני" חיפה (נערים א') שלוש נקודות ליגה יקרות על חשבון הפועל המקומי. חניכיו של גיא בוגנים נהנים השבוע מהצלחה מלאה וצברו ניצחון שלישי ברציפות. באמצע השבוע זכו בניצחון ביתי יוקרתי על מכבי פתח תקווה 2:4. את השערים הבקיעו סאלי פחימה, עבד שדאפנה, אילי שושן וינאי דיסטלפלד. כרגע הקבוצה ממוקמת במקום החמישי ולה עשר נקודות, חמש פחות מאשר למוליכה, הפועל תל אביב.
קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה מתקשה להתרומם. קבוצתו של עודד ברנע מדורגת שמינית בליגת העל, מקום בו לא נמצאה מזה שנים רבות. אמנם, הקבוצה טרם ספגה שער ב"קצף", אבל השבת גם לא הצליחה להכניע את שוער מכבי נתניה והמשחק הסתיים בתיקו מאופס. הפרט הפיקנטי קשור לאדם לם, מאמנה של נציגת עיר היהלומים, שהוא לא במקרה בנו של מאמן קבוצת הנוער ואדריכל שתי אליפויות, בני לם. שבת שחונה משערים למשפחת לם. חיפה מפגרת בארבע נקודות בלבד מהפסגה, מה שנותן לה מקום לתקווה. העיקר שתתחיל לנצח ברציפות.
קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" מחפשת ניצחון ליגה ראשון. אחרי התיקו בירושלים מול בית"ר, חשבה לארח את מ.כ. ירמיהו חולון ולזכות על חשבונה בנקודות, אלא שהאורחים לא הגיעו מאחר והודיעו על הפסקת פעילות. בשבת הקרובה קבוצתו של רועי גוזלן תבקר שוב בעיר הבירה ותתארח אצל הירושלמית השנייה, הפועל.
אכזבה בקבוצת ילדים א' ממחוז המרכז, מכבי "מיכאל" חיפה. אחרי הניצחון המוחץ על בני יהודה לפני שבוע (0:4) ציפו בקבוצתו של יורם בסר להמשיך את התנופה. אולם תנאי המגרש ברמת השקמה ברמת גן לא אפשרו וגם היכולת העדיפה לא הספיקה ליותר מאשר תיקו 0:0 ולאובדן שתי נקודות יקרות.
מי שממשיכה לחגוג בחודש תשרי המלא בחגים, קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה. קבוצתו של אורי אזולאי נרגעה מעט מקצב ההבקעה בשבוע שעבר, 16 שערים, והסתפקה בניצחון ביתי צנוע יותר על ניר רמת השרון 1:7. ליאם לוסקי (4), עומר קנדיציונרי, שי וקסמן וג'ימי עבדל נור התכבדו במנת השערים, המציבה את קבוצתם בראש הטבלה. וכבר בשבת הקרובה ממתינה להם מכבי תל אביב שגם היא עם מלוא הנקודות.
בסימן ארבע ממשיכה מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') לצבור ניצחון שני. לפני שבוע כבשה ארבעה שערים לרשת הפועל תל אביב, השבוע נתקלה באגוז קשה יותר בדמות מ.ס. אשדוד, שנכנעה בסיום לקבוצתו של מתן אלמליח 4:2.
חמישייה שם (מכבי נתניה), חמישייה כאן (חיפה), מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') ממשיכה לכבוש ולנצח. השבוע התפנו חניכיו של מוריס לביא, לנצח את מ.ס. אשדוד 0:5 ולהתייצב במקום הראשון במחוז המרכז.
בשעה טובה, קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה (מחוז מפרץ) הצטרפה למעגל משחקי הליגה וגברה ללא קושי מסוים על מועדון כדורגל כרמל חיפה 1:10. קבוצתו של אפי סבג תחפש מן הסתם להיות גם השנה בצמרת הטבלה בה משחקות קבוצות "מבוגרות" ממנה בשנה.


חגיגות סוערות בקבוצות השלוחה בנהלל
מאמא-מיה טייק 1: כאלה התפוצצויות לא נראו בעמק יזרעאל עידן ועידנים. החלה בכך קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה בהדרכתו של לירן אהרון. הוא וחניכיו נשכו את הלשון אחרי ההדחה מהגביע והפסד הליגה הראשון והמתינו, בלי סבלנות, ליריבה עליה יוכלו להוציא את העצבים. לרוע מזלה, מ.ס. רובי שפירא נקלעה לצומת אש ובסיום שוערה ספר לא פחות משמונה כדורים שניקבו את רשתו. יונה גיא (צמד), זיו שני (צמד), סלאח גריפאת, עידו רונן, עלי איברהים ואיאס כעביה סגרו 0:8 קליל.
ניצחון בכורה גם לקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד. אמנם התוצאה מול בני אעבלין (0:1) אינה משקפת את יחסי הכוחות במגרש בנהלל לזכות קבוצתה של ענבל נמני-קנפו, אבל את מי זה מעניין. הבטמו טדסה כבש את שער הניצחון.
מאמא-מיה טיייק 2: בקבוצת נערים ג' של הפועל חיפה נשמו לרווחה כאשר נודע להם שמכבי חיפה העבירה את כל קבוצותיה למחוזות המרכז. נדמה היה להם שצעד זה יקנה להם יתרון רציני באזור. אלא שקבוצות מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) הוקפצו אף הן ממחוזות פחות מאתגרים למחוזות השרון. וכך נוצר דרבי קטן שהוליד תוצאה גדולה. המאמן הוותיק אריק מלכה הוליך את קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד לניצחון פנטסטי על האדומים 3:7. שהואן עבד אל-רחמאן פתח את קונצרט השערים ואז הפועל ראו בשער השוויון אות וסימן שייצאו עם משהו מהמושב. ירדן רמות החזיר את היתרון בפנדל מדויק (29) ושמואל אסמו המשיך ל-1:3. עמית שובל כבש לירוקים מהעמק וחיפה הגיבה. לא לזמן רב. ירדן רמות ויאיר דניאל לא נרגעו והקפיצו ל- 2:6 שצומק כעבור חמש דקות. את החותמת הסופית לניצחון הגדול נתן אורי רונן. שלוש נקודות ראשונות.
פתיחה מכובדת לקבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד אשר אספה שלוש נקודות ליגה נוספות ונהנית ממאזן מושלם (כולל הגביע). קבוצתו של משה עמארה יצאה לשרון ושבה עם ניצחון 0:4 על הפועל לב השרון. ניתאי עמרם (2), ליאם אביטן ויונתן בכר התחלקו בשערים.
בשבת בה ארבע קבוצות מנצחות, רצתה גם קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד להצטרף. ואם רוצים יותר, מנצחים 0:6 במשחק חוץ את בית"ר חיפה וצוברים שלוש נקודות ראשונות במחוז השרון. ניצחון ליגה ראשון למאמן שון שיון.
קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד עדיין מחפשת ניצחון ליגה ראשון. קבוצתו של לירן סבג נוצחה פעם שנייה על חודו של שער, הפעם בבית מול הפועל רעננה 2:1.
גם קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד של אלכס סליפקו, חולמת על נקודות ראשונות. בשני המחזורים הראשונים התמודדה מול שתי קבוצות חזקות ממנה, השבת בחוץ נגד בית"ר טוברוק שניצחה 2:6.