סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 26/09/2021

סופ"ש במחלקת הנוער

13 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ואפס הפסדים. זה המאזן של סוף השבוע האחרון. איציק הברמן על משחקי קבוצות מחלקת הנוער של מכבי חיפה

תזכרו היטב את התאריך: 25 בספטמבר 2021. שבת לפני שמסיימים את קריאת התורה, במחלקת הנוער של מכבי חיפה, כולל השלוחה המוצלחת בנהלל, מציינים שבת ללא הפסדים. 15 קבוצות בכל הגילאים. 13 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.
קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה טסה לליטא מאוכזבת מעט אחרי התיקו הביתי מול הפועל רמת גן. אמנם, הקבוצה ספגה עד היום שער אחד בלבד בשישה משחקים, אולם תמיד היה כוחה של הקבוצה בהתקפה. לפי שעה כבשה 11 שערים בלבד (ידיעה נפרדת באתר).
התעוררות גדולה בקרב שחקני קבוצת נערים א' מליגת העל מכבי "עלמני" חיפה. מי בכלל זוכר את הפתיחה הצולעת בשני המחזורים הראשונים? חניכיו של גיא בוגנים סופרים כבר ארבעה ניצחונות רצופים, האחרון שבהם על הפועל קריית שמונה 0:3. אורי מרדכי, עומר דוד וסאלי פחימה כבשו בדרך למקום השלישי עם 13 נקודות, חמש פחות מהמוליכה הפועל תל אביב ועם מספר נקודות זהה לסגנית' בית"ר טוברוק.
התפרעות במשחק בליגת העל לקבוצות נערים ב'. ביום רביעי קבוצתו של עודד ברנע מכבי "יהויכים " חיפה הדרימה לבאר שבע וסיימה בתיקו מאכזב (1:1) מול הפועל המקומי. נועם שמש כבש ראשון בדקה החמישית, כעבור עשרים דקות המארחים איזנו. אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון החבר'ה בירוק שבו לביתם, לא בדיוק כי המשחק מול בית"ר טוברוק נערך במגרש ע"ש אבי רן ולא ב"קצף", לא הפריע להם למוטט את ההגנה האורחת ולקבוע שיא הבקעות העונה 0:7. גיבור המשחק' יהלי מלכה, הבקיע ארבעה שערים בתוך חצי שעה (!). טומי ציציאשווילי, נועם שמש ואיתי אהוד השלימו את הקונצרט. המנצחת מדורגת במקום החמישי, ארבע נקודות פחות מהמוליכה, מכבי פתח תקווה לה 15 נקודות. ככתוב: "שבעה ימים תשבו בסוכה". במקרה הזה התנחלו ברשת טוברוק.
תיקו שני בעיר הבירה לשחקני קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". חניכיו של רועי גוזלן פתחו את העונה עם תיקו 2:2 בבית וגן מול בית"ר ירושלים והנה השבת, שבו לאותו מקום ושוב 2:2, הפעם נגד הפועל ירושלים. קורן בר ואיתי אלוש (כבש גם בתיקו הראשון) לא יכולים לשמוח מאחר וקבוצתם טרם ניצחה העונה בליגה. כאשר ניתנה להם הזדמנות, לפני שבוע, היריבה מ.כ. ירמיהו חולון הודיעה על פירוק. שתי הנקודות מפריעות וכעת נוצר בור בן שבע נקודות מהמוליכה מכבי נתניה, לה מאזן מושלם ועם משחק עודף.
ניצחון ביתי שני נחלה קבוצת ילדים א' (מחוז מרכז) מכבי "מיכאל" חיפה. היריבה, הפועל באר שבע נכנעה ב"קצף" ללא תנאי 3:1 ובלשון המעטה לא אהבה את ארד גייטס, נועם מינץ ויונתן הוכטייל, שכבשו את השערים והוסיפו לשק הנקודות של חיפה, המונה כרגע שבע נקודות. קבוצתו של יורם בסר משלמת על התיקו מול הפועל רמת גן וממוקמת במקום הרביעי אחרי מכבי נתניה, מכבי פתח תקווה והפועל תל אביב, שצברו את מלוא תשע הנקודות.
ניצחון גדול לקבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה. כל ניצחון על מכבי תל אביב חשוב, בפרט כעת כאשר החיפאים של אורי אזולאי מוליכים את הטבלה. יצאו לקריית שלום, כבשו מרגלי עומר קנדיציורי וחזרו לכרמל עם ניצחון 0:1 המשלים תשע נקודות מלאות במחוז מרכז 1.
אצה להם הדרך, אפילו שאורכה 600 ק"מ הלוך וחזור, לשחקני מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג' מאזור המרכז). כבר ביום חמישי נסעו עם מאמנם מתן אלמליח לבירת הנגב וחזרו עם ניצחון 0:8 על מכבי באר שבע. אם בשני המחזורים הראשונים חיפה הבקיעה שתי רביעיות, הפעם התפוקה הוכפלה. הניצחון מבסס את הירוקים בפסגה כאשר לזכותם תשע נקודות מושלמות.
ניצחון חשוב גם לקבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה (מחוז מרכז). קבוצתו של מוריס לביא נותרה היחידה שלא הפסידה וצברה את תשע הנקודות האפשריות. בשבת גברה במשחק חוץ שני על הפועל פתח תקווה 1:3.
האם אנו עדים ל"תקלה" בנעלי הכדורגל של שחקני קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה של אפי סבג? אחרת איך להסביר ששחקניו נתקעו על הספרה 10 וממשיכים באדיקות להיצמד אליה? השחקנים, צעירים בשנה משאר הקבוצות במחוז המפרץ, ניצחו ביום חמישי במשחק השלמה את בית"ר נהריה במגרשה 1:10, קודם לכן גברו על מ.כ. כרמל חיפה 1:10 וקודם לכן, ניצחו במסגרת הגביע את מ.כ. צעירי טמרה, נכון ניחשתם, 2:10. תוספת: מכבי "יואל" ניצחה אחר הצהריים (א') את הפועל חוף הכרמל 0:8 והשתוותה בנקודות להפועל חיפה ומ.כ. נווה-יוסף. לכולן תשע נקודות.
 
 
שבת של ניצחונות בלבד לקבוצות השלוחה בנהלל
אורי גרופר, מנהלה המקצועי של שלוחת הכדורגל בנהלל, חלק בלתי נפרד ממחלקת הנוער הירוקה, רשאי להסתובב השבוע כטווס. כל שש הקבוצות עליהן הוא אחראי ניצחו וגילו התקדמות נהדרת בטבלה וברמה.
הספתח המוצלח החל כבר ביום רביעי החולף. קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מהליגה הארצית הצפונית גברה במשחק חוץ על מ.ס. קדימה/צורן 1:2. טאהא מחמוד כבש ראשון (29), המארחת המתינה חמש דקות בלבד כדי להשוות אבל המילה האחרונה הייתה שייכת להבטמו טדסה שהוקפץ מנערים ב' ו הבקיע את שער הניצחון. פחות משתי יממות אחרי, התייצבה קבוצתו של לירן אהרון למשחק נוסף ולמרות העייפות ולאחר מאבק הפכפך, הצליחה לנצח בביתה את הפועל בני אעבלין 3:4. קצב המשחק היה מסחרר. אורי פחימה הבקיע פעמיים בתוך דקה (12 ,11), האורחים השוו גם כן בתוך 60 שניות (19, 20 בפנדל) וגיא יונה השאיר לשחקני נהלל את היתרון לפני השריקה למחצית. 2:3. שחקני אעבלין לא ויתרו, הצליחו להשוות אולם המילה האחרונה נשמרה לעומר פרנג'יאן שקבע 3:4 סופי. שני הניצחונות הקפיצו את המנצחים עד למקום השלישי, מרחק שלוש נקודות מעירוני נשר.
קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד (ליגה ארצית צפון) בהדרכתה של ענבל נמני-קנפו, אינה יוצאת מהכלים בכל הקשור להבקעות סיטוניות. מספיק לה להבקיע ולנצח בכדי לצבור שלוש נקודות נוספות. אחרי מחצית מאופסת במשחק הבית מול הפועל עפולה, הגיחו אמיר יאסין וניתאי אביטן וחדרו מבעד להגנת האורחים 0:2. אמנם, הקבוצה נמצאת במקום השביעי, אבל המרחק מהצמרת הגבוהה עומד על שלוש נקודות בלבד מהפועל כפר סבא, מ.כ. נווה יוסף ומכבי עמק חפר המושלמות.
ראתה קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה (מחוז השרון) כי טוב ואחיותיה הבוגרות מנצחות, ותלך בעקבותיהן. אחרי ההצגה מול הפועל חיפה בשבוע שעבר (3:7) יצאו חניכיו של אריק מלכה לאזור השרון והנחילו הפסד בכורה לבעלת הבית, הפועל לב השרון 2:4. ירדן רמות ניצל היטב את שני הפנדלים שנשרקו לטובת קבוצתו, עמית שובל וסמואל אסמו השלימו ניצחון חוץ ראשון. הליגה הזאת משוגעת מאחר ולא נותרו בה קבוצות לא מנוצחות. יתרה מזאת, לא פחות משבע קבוצות צברו שש נקודות ולמיקום הנוכחי של שחקני חיפה/נהלל (5) משמעות פחותה. הם בחברה טובה.
קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד לא שיחקה ומשחקה נדחה לתחילת חודש אוקטובר, אבל ילדיו של שון שיון, מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ב') מאמן הקבוצה, ממשיכים להפגיז. הקורבן הפעם, עירוני נשר שנוצחה במגרשה 5:0 והעניקה לשחקני העמק ניצחון חוץ שני ואת התואר הלא רשמי של "ההתקפה הפוריה" במחוז השרון. שש הנקודות ממקמות את המנצחים במקום השלישי אחרי נווה יוסף (9) ומכבי נתניה (7).
בשעה טובה, גם קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד במנצחות. אחרי שני הפסדים על חודו של שער, הצליחה קבוצתו של לירן סבג להתהפך ולזכות בניצחון על הפועל חדרה החזקה 1:2 במשחק חוץ. זה היה הפסדה הראשון של המארחת.
ואם כולן בשלוחה מנצחות, קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד תישאר מאחור? גם היא נוצחה בשני המחזורים הראשונים ובשלישי נקרתה בדרכה האחרונה בטבלה, מכבי הרצליה. לשחקניו של אלכס סליפקו לא היו רחמים, כבשו וכבשו עד שנעצרו על 2:17 וצברו שלוש נקודות ראשונות.
 
אזהרת מסע: ביום רביעי הקרוב ייערכו 13 משחקי גביע המדינה מנערים א' ומטה. במחלקת הנוער של חיפה והשלוחה בנהלל מוכנים לחתום על הצלחות נוסח השבת האחרונה.