מחזור גביע במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מחזור גביע במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  חמישי , 30/09/2021

מחזור גביע במחלקת הנוער

עשר קבוצות העפילו לשלב הבא ושלוש קבוצות סיימו את דרכן לעונה זו בגביע המדינה. איציק הברמן מסכם סיבוב אמצע שבוע של קבוצות המחלקה. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

הסיבוב השני של גביע המדינה, הפגיש מספר קבוצות קטנות עם החיפאיות מקצף ומנהלל ולא הלך קל, בפרט כאשר רוב המשחקים נערכו מחוץ לבית.
רק לפני שבועיים שחקני קבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה חרקו שיניים בכדי לנצח את הפועל כפר סבא בליגה 0:1. הגרלת הגביע הועידה משחק נוסף בין השתיים והמארחת בירוק (דווקא כפר סבא) מצאה פטנט לא מקורי. היא מארחת את חיפה במגרש סינטטי צר מידות והכוונה ברורה: להאט את משחקה של הפייבוריטית ולהקשות עליה. בליגה זה כמעט הצליח, גם בגביע. אלא שרקדן מעולה מסוגל גם להתעלות על רצפה עקומה וכך קרה לקבוצתו של גיא בוגנים בשרון. בדקה החמישית 0:1 לנציגת השרון, יתרון שהחזיק מעמד חמש דקות בלבד. ירין לוי עם שער ראשון העונה איזן. עבד שדאפנה (24) החזיר את החיוך לחיפה וגם זה נמחק בפתיחת המחצית השנייה. 2:2. אלא שהטובים נשארים טובים, בפרט כאשר הם בתנופה בליגה. עומר דהן (75) הרחיק את המארחת מהשלב הבא וסאלי פחימה (88) סגר עניין וחיסל את ההפתעה. 2:4 ירוק.
גם לשחקני מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' מליגת העל) לא הלך קל במחצית הראשונה במשחק החוץ מול הפועל חדרה. הם ירדו לחדר ההלבשה ללא שערים (0:0) ונדמה היה שמתפתח כאן מאבק דו-צדדי מרתק. כאשר חזרו למגרש, המאמן עודד ברנע שילב ידיו בהנאה תוך כדי שהוא נזכר במבול השערים שחניכיו המטירו בשבת (0:7 מול טוברוק). אוראל אלקלעי (צמד), ג'אד שיבלי ונועם שמש המשיכו בהפגזה ועד שריקת הסיום הערפל סביב התוצאה התפזר עם 0:4 מוחץ בדרך לשלב הבא.


בשלב הבא תהיה למכבי חיפה נציגה נוספת בנערים ב' בדמותה של קבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד המאומנת על ידי ענבל נמני-קנפו. גם היא הדרימה למשחק חוץ נגד הפועל מרמורק מהליגה הארצית הדרומית וחזרה עם כרטיס עלייה ועם ניצחון 0:2. עאבד חמודה ועידן חביה הבקיעו לזכות המנצחת אשר שחזרה את ניצחונה משבת על עפולה בתוצאה זהה.
משוכה לא גבוהה ניצבה בפניה של קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". בליגה אין לה עדיין ניצחון (שתי תוצאות תיקו) אבל בגביע, מי יכול לבלום את שחקניו של רועי גוזלן? בסיבוב הראשון ניצחו 0:13 ובשני לא היה סיכוי ולו הקטן, למועדון ספורט הפועל קריית-ים שנוצח 6:1. ניב וקנין(2), קורן בר, איתי אלוש, רואד סייף וסער אלקיים כבשו לחיפה שהבקיעה גם השער לזכות קריית ים (עצמי).
שתי נציגות תהיינה למחלקת הנוער הירוקה גם בסיבוב השלישי לילדים א'. למרות היותה מארחת, קבוצתו של יורם בסר, מכבי "מיכאל" חיפה התאמצה לנצח את הפועל ראשון לציון 0:2. הבדלי המעמדות בליגה המשותפת (מרכז) לא הקלו על החיפאים, שלא כבשו במחצית הראשונה. בהמשך חיפה ניצלה את יחסי הכוחות לטובתה והבקיעה פעמיים על ידי עילאי רואש וליאל נג'את.


יופי של פתיחת עונה לילדים א' במכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל). אחרי שני ניצחונות ליגה התפנו המאמן משה אמארה וחניכיו לעבור שלב גם במפעל השני בחשיבותו (למעשה, בליגות הללו שהאלופה אינה מוכרזת, הגביע הופך לפרס העיקרי) ועשו זאת בקלילות על חשבונה של מכבי יפו קביליו. שיין ביסטריצקי עם שלושער ראשון העונה בקבוצתו וניתאי אביטן הוציאו לפועל והוציאו מהמפעל את אורחיהם.
ניצחון חמישי רצוף לקבוצת מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב'). לקבוצתו של אורי אזולאי לא הייתה בעיה לנסוע לירושלים ולגבור על הפועל המקומי 0:11 בדרך לשלב השלישי.
נסיעה פחות נעימה (לפחות חזרה) הייתה לקבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל). גם קבוצתו של שון שיון הסתובבה באזור, אלא שהיא נוצחה על ידי בית"ר מעלה אדומים 3:1. הביטחון שצברה משני ניצחונות הליגה לא סייע במסגרת הזאת.


תמונה דומה התקבלה במשחקים לילדים ג'. מכבי "עודד" חיפה (מאמן: מתן אלמליח) טיילה ברמלה וניצחה את בעלת הבית מ.ס. רמלה "צו פיוס" 1:13. הקבוצה המקבילה מנהלל, מכבי חיפה גולדשנפלד (מאמן: לירן סבג) נתקלה ביריב הרבה יותר קשה ונכנעה 3:1 בבית וגן מול בית"ר ירושלים.
בשכבת הגיל של טרום א'. שתיים מבין שלוש הקבוצות עלו. מכבי "ישעיהו" חיפה שהדאיגה בשבת וכבשה שלושה שערים 'בלבד', חזרה לעצמה בעיר הנמל התאומה, אשדוד. המארחים הבינו מהר מאוד שקבוצתו של מוריס לביא לא באה לטיול של יום אחרון בחופש סוכות ונאלצו לראות חיפה עדיפה ומנצחת 0:5.
יום מוצלח לקבוצתו של אלכס סליפקו, מכבי חיפה גולדשנפלד שניצחה במשחק חוץ את עירוני נשר 1:6. פחות מוצלחת הייתה דרכה של מכבי "יואל" חיפה, מוליכת מחוז המפרץ אשר ארחה את הפועל ראשון לציון ממחוז המרכז החזק (מקום שביעי). אחרי שקבוצתו של אפי סבג פיגרה בשער, הצליחה לחולל מהפך ולהוליך 1:2 למרות ששחקניה צעירים בשנה מהאורחים. הגלגל התהפך בשנית, שחקני עיר היין הבקיעו שלושה שערים ללא מענה וניצחו בסיום 2:4.