נא להכיר: אוניון ברלין
EN threads facebook youtube instagram tiktok
נא להכיר: אוניון ברלין
חמישי , 30/09/2021

נא להכיר: אוניון ברלין

הקשר של האוהדים למועדון, האצטדיון, הכוכב המוביל והאח של סאמי חדירה. כל מה שצריך לדעת על היריבה של מכבי להערב. צילום: אוניון ברלין, האתר הרשמי

האוהדים תרמו דם למען המועדון
אוניון ברלין היא תופעה יוצאת דופן – האוהדים הם הריבון שמקדש לאורך השנים את ערכי המשפחתיות והאהבה הטהורה לכדורגל. בזכות כך, הם הפכו למועדון פופולרי מאוד בקרב חובבי המשחק הניטרליים, והעליה ההיסטורית הראשונה לבונדסליגה ב-2019 התקבלה בהתלהבות בכל חלקי גרמניה.
בניגוד להרטה ברלין, אוניון משתייכת לחלק המזרחי של העיר, ובימי השלטון הקומוניסטי נהגו אוהדיה לשיר "תפילו את החומה" כאשר הקבוצה ביצעה כדורים חופשיים. המשטר שנא את המועדון, ולכן הוא בילה שנים ארוכות בליגה השניה. מאידך, כאשר חומת ברלין נפלה באמת ב-1991, סירבו האוהדים "למכור את נפשו" של המועדון לחוקי הקפיטליזם. הם תמיד היו ייחודיים בכל הנסיבות, ובאים מכל שכבות האוכלוסייה. "הדבר היחיד שמאחד אותנו הוא האהבה לאוניון", הם אומרים.
ב-2004, כאשר המועדון נקלע לחובות והיה צריך לשלם מיידית להתאחדות 1.5 מיליון יורו, תרמו האוהדים דם והעבירו את התמורה הכספית למען הצלת הקבוצה. ב-2007, כאשר האצטדיון הביתי המיושן הגיע למצב בלתי נסבל, הגיעו אלפי אוהדים כדי לשפץ אותו בעצמם בהתנדבות. כאשר עלו לליגה הבכירה, הם חששו יותר מכל לאבד את הזהות שלהם, והתברר שגם ההצלחה הגדולה לא שינתה אותם.
 
האצטדיון אירח את גמר המונדיאל
אוהדי אוניון מצטערים מאוד על כך שאופ"א לא אישרה לה לארח את הקמפיין האירופי באצטדיון האהוב שלה, הנושא את השם המיוחד "האצטדיון ליד בית היערן הישן". יציעי העמידה בו לא מאושרים לכדורגל בינלאומי, ואוניון תארח את מכבי חיפה באצטדיון האולימפי בו משחקת בדרך כלל היריבה העירונית הרטה.
מצד אחד, זה פספוס לא לבקר באחד המתקנים המיוחדים בגרמניה. מצד שני, זה כבוד גדול לשחק באצטדיון שאירח את גמר גביע העולם ב-2006 – הזירה בה נגח זינדין זידאן בחזהו של מרקו מטראצי במשחקו האחרון בקריירה. הקבוצה הישראלית הקודמת ששיחקה באצטדיון שאירח את גמר המונדיאל היתה מכבי תל אביב, באצטדיון האולימפי במינכן מול באיירן, אי שם ב-2004. עכשיו תורנו לעשות היסטוריה.
 
הכוכב המוביל מומחה לפוקר
מקס קרוזה היה בזמנו כוכב מבטיח בסגל נבחרת גרמניה, אך הקריירה שלו הלכה בכיוון לא נכון בעיקר בגלל האהבה העזה למשחקי פוקר – הוא אפילו שכח פעם במונית זכיה בסך 75 אלף יורו במזומן. בשנה שעברה סייע קרוזה לנבחרת גרמניה לזכות במדליית זהב באליפות עולם בפוקר אונליין בקרב חובבים. עם זאת, התחביב לא מצא פעם חן בעיני המאמן הלאומי יואכים לב, וקרוזה אף עשה כותרות שליליות רבות, כולל התמכרות לממרח נוטלה.
באוניון ברלין מצא קרוזה בן ה-33 את מקומו, כבש 11 שערי ליגה בעונה שעברה, והיה הגורם הדומיננטי ביותר מאחורי העליה לקונפרנס ליג.
 
האח של חדירה והנכד של זיילר
בסגל אונין שני שחקנים עם ייחוס משפחתי מפואר.
רני חדירה, הקשר המרכזי בן ה-27, הוא אחיו הצעיר של אלוף העולם סמי חדירה, כוכב ריאל מדריד ויובנטוס לשעבר שתלה את הנעליים בקיץ האחרון. רני הצטרף לאוניון בקיץ מאאוגסבורג, והפך לשחקן חשוב מאוד במרכז המגרש.
הקשר-חלוץ הרב גוני לוין אוזטונאלי הוא נכדו של אובה זיילר האגדי, גדול הכובשים של המבורג בכל הזמנים ששיחק ב-4 מונדיאלים. אוזטונאלי בן ה-25 גדל באקדמיה של המבורג, עבר באופן שנוי במחלוקת ללברקוזן ב-2013 והפך לשחקן הצעיר ביותר שלה בבונדסליגה. תקוות רבות היו ממנו, והוא כיכב בנבחרות הצעירות של גרמניה, אך הפוטנציאל לא מומש עד כה. העונה הוא הצטרף לאוניון ממיינץ בהעברה חופשית, וינסה לשקם את מעמדו.