סיכום סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 03/10/2021

סיכום סופ"ש במחלקת הנוער

הרצף המרשים של הקבוצות הבכירות, המשחקים הגדולים שבדרך, הניצחונות והאכזבות. איציק הברמן על משחקי סוף השבוע של קבוצות המחלקה. צילום: ג'ו הירש האתר הרשמי

קבוצת הנוער, מכבי "הרדי" חיפה, ממשיכה במסע המופלא שלה. הניצחון באמצע השבוע על ז'לגיריס וילנה הליטאית (0:3) במשחק חוץ, והתבוסה שהנחילו לבני סכנין (ידיעה נפרדת באתר) מסכמים שרשרת של 21 משחקי ליגה ללא הפסד. שלא לדבר על שיא מועדון חדש בקבוצת הנוער, שער חובה בודד בשבעה משחקים. כל זאת שבוע לפני "משחק עונה טייק 1" מול מכבי תל אביב בקריית שלום.
שרשרת לא פחות מרשימה שייכת לקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה, שהפסיקה להבחין בין משחקי בית ומשחקי חוץ. המאמן גיא בוגנים וחניכיו כבר סופרים חמישה ניצחונות ברציפות, האחרון שבהם בשעת בוקר מוקדמת בעיר היהלומים. ירין לוי ועבד שדאפנה, שכבשו גם באמצע השבוע בגביע מול כפר סבא, אוהבים מן הסתם את ריח התפוזים בשרון וניצחו 0:2 את מכבי נתניה. גם לירוקים הצעירים יותר ממתין משחק עונה, אפילו שאנחנו רק במחזור השמיני. המוליכה הפועל תל אביב עם מאזן מושלם (21 נקודות) תגיע ל"קצף" ותפגוש את החיפאים שטיפסו למקום השלישי (16). הזדמנות נפלאה לנצח ולצמצם את הפער.


הקדימה לעשות מול הפועל תל אביב, קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה שיצאה למגרש בוולפסון וחזרה צפונה עם ניצחון נאה על בעלת הבית 1:3. שתי הקבוצות היו צמודות בטבלה אלא שחבורתו של עודד ברנע נמצאת בכושר מעולה בחודש האחרון וזה ניצחונה השלישי באופן בולט, כולל הגביע. לשם שינוי ובניגוד למשחקים האחרונים, הפתיחה של מכבי הייתה סוערת. רוי חג'ג' שלא כבש עד כה, הזדרז והבקיע צמד מהיר בפתיחה (13 ,6). חברו, נועם שמש הוסיף למאזנו שער נוסף ובסך הכול חמישה ורק אז הירוקים נרגעו. הרחקת שחקן מקומי (54) השפיעה דווקא על שחקני הפועל אשר כבשו שער כבוד (63) שלא קלקל למנצחים את חדוות הניצחון. הסטטוס-קוו בצמרת נותר על כנו: ראשונה מכבי פתח תקווה (18) וחיפה רביעית עם ארבע נקודות פחות.
את הסוגייה "מה קשה יותר, לידה או הולדת ניצחון בכורה?" נשאיר למאמן קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף", רועי גוזלן. אחרי שתי תוצאות תיקו מול קבוצות ירושלמיות (2:2) חיפה סוף-סוף חזרה לשחק בביתה ואחרי צירי לידה קשים, היא מחזיקה בשלוש נקודות יקרות. בדקה ה-18 כמעט ותכנית המשחק ירדה לפח. הבלם אלעד בן-שמעון ראה כרטיס אדום וקבוצתו נאלצה להתמודד בנחיתות מספרית. בדקה ה-49 הוכנס למגרש דולב אזוגי והוא זה שהבקיע את שער הניצחון היקר בדקה ה-72. הניצחון מקרב את חיפה לפסגה ועד שהטבלה לא תתיישר, עקב פירוקה של מ.כ. חולון, לא ברור יהיה מצבה העכשווי. לחיפה 5 נקודות משלושה משחקים, למכבי פתח תקווה ומכבי נתניה 10. הדרך ארוכה.
הפסד ראשון, לראשונה ספיגת צמד שערים וצניחה למקום החמישי - אלה הנזקים שנגרמו למכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') בהדרכתו של יורם בסר. היכולת הטובה והשליטה ברוב שלבי המשחק לא הועילו ורק נועם מינץ שכבש את שער הכבוד המתיק במעט את הגלולה המרה - 2:1. כאמור, החיפאים ירדו למקום החמישי ובינם לפסגה מפרידים כעת חמש נקודות.
שני שערים ספגה בפעם הראשונה גם מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב' במחוז מרכז 1) והיא לא נתנה לעובדה זו להעכיר את מצב רוחה. חניכיו של אורי אזולאי יודעים חשבון היטב וגם אצלם שתיים כפול שלוש שווים לשש, כמות השערים שהיריבה ס.כ. נס ציונה ספגה בסיום. ג'ימי עבדל נור (צמד), ליאם לוסקי, נועם מלכה, איתי דוד ושער עצמי הרשיתו מול האורחת. למכבי מספר נקודות זהה ומושלם כמו למכבי פתח תקווה (12) ורק הפרש שערים עדיף מעניק לאחרונים את ראשות הטבלה.
מושלמת ובועטת מעולה היא קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה (מחוז מרכז 1) של מתן אלמליח. לקבוצה רצף של ארבעה ניצחונות בליגה ועוד שניים בגביע, בהפרשים גדולים. השבוע ארחו את עירוני מודיעין וניצחו בקלות 0:10. שווה מקום ראשון.


מכירים את זה מבית הספר ומגרשי המשחקים? ילדים גדולים מתנכלים לקטנים מהם ואלה מאיימים: "חכה שאח שלי הגדול יגיע". זה מה שקרה להפועל ראשון לציון בחזרתה לעיר הכרמל, בפעם השנייה בתוך ארבעה ימים. באמצע השבוע ניצחה קבוצת טרום א' שלה את מכבי "יואל" חיפה בגביע המדינה (שחקני קבוצה זו צעירים בשנה מהשאר) 2:4 ובשבת הגיעו להתמודדות מול ה"אחות הגדולה" והמרשימה, מכבי "ישעיהו" חיפה. הפעם יחסי הכוחות השתנו וחיפה של מוריס לביא ניצחה 0:4 ושמרה על בדידות מזהירה בפסגת מחוז המרכז. תריסר נקודות , כי אין יותר.
ה"אחות הקטנה" מכבי "יואל" חיפה (טרום א' במחוז המפרץ) חזרה לאזור הנוחיות שלה וכמו הגדולים ניצחה בפעם הרביעית את הפועל מטה אשר וגם 0:4 ביתי וגם לה 12 נקודות מלאות. שתי הקבוצות החיפאיות, מכבי והפועל צמודות, הראשונה עם הפרש שערים טוב בהרבה.
 
שלוחת הנוער בנהלל הסתפקה בשני ניצחונות
שער בדקה ה-63 שם לאל את רצונה של מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' בליגה הארצית) להמשיך בשרשרת ניצחונותיה. ערב משחק החוץ מול הפועל עירוני כרמיאל, היו לקבוצתו של לירן אהרון שלושה ניצחונות וכך זה נותר גם לאחריו. ההפסד דחק אותה למקום השישי, מרחק שש נקודות מהמוליכה עירוני נשר.
מישהו מוכרח להסביר לשחקני קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד שהתוצאה 0:2 לא ניתנה במעמד הר סיני, יחד עם עשרת הדיברות. עכשיו ברצינות. בתוך שבוע ניצחה קבוצתה של ענבל נמני-קנפו שלוש פעמים בתוצאה הנ"ל. בשבת את עפולה, באמצע השבוע בגביע את הפועל מרמורק והשבת בחדרה את הפועל המקומי. עידן חביה ואמיר יאסין כבשו את השערים המוליכים לעבר המקום הרביעי, במרחק שלוש נקודות מהפועל כפר סבא אשר בראש הטבלה. חברים, בשבוע הבא מול אום אל-פאחם, תתאמצו קודם לנצח ואחר כך...טוב, שיהיה עוד 0:2.


משהו רע עבר השבת על הגנת קבוצת מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' מנהלל, בליגת השרון). האתגר לנצח את מוליכת הטבלה, הפועל רעננה לא הצליח וקבוצתו של אריק מלכה הובסה בביתה 6:2. האורחים כבר הוליכו ביתרון 0:4 וכניסתו של אורי רונן הולידה צמד שערים מרגליו (דקות 75, 60) שלא הועילו. יחד עם זאת, ההפסד השאיר את חיפה/נהלל בטווח שלוש נקודות בלבד מהצמרת הגבוהה. זקוקה לשיפור בהגנה שספגה בארבעה משחקים 13 שערים, כמות הזהה למספר הכיבושים של הקבוצה.
אכזבה בקרב שחקני קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד (מחוז השרון) בעקבות הפסד הבכורה העונה למוליכה מכבי עמק חפר 2:1. חניכיו של משה אמארה חיפשו להמשיך את ההצלחות מהליגה והגביע ומלבד שער ניחומין של יהלי חרמוני, לא הלך. כעת יהיה עליהם להתאמץ במשחק ההשלמה מול מ.כ. נווה יוסף ביום שלישי, כדי שהצמרת לא תברח להם.
מוליכה אחרת שביקרה בנהלל, מ.כ. נווה-יוסף, לא השאירה מרווח הפתעה לקבוצתו של שון שיון, מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ב' במחוז השרון) וגברה על בעלת הבית 0:3 שהרחיק את המנוצחים עד כדי תשע נקודות מהמנצחים.
חיוכים רחבים נראו בנהלל אחרי שקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד (מחוז השרון) התאוששה מהפסד הגביע לבית"ר ירושלים ביום רביעי וכילתה את זעמה בניצחון על בית"רית אחרת, מחיפה 0:5. המקום השישי ושני הניצחונות הרצופים בליגה ודאי מעודדים את המאמן לירן סבג וחניכיו המביטים מעלה ורואים שרק ארבע נקודות מפרידות בינם לפסגה.
הפסד ליגה שלישי נחלה קבוצתו של אלכס סליפקו, מכבי חיפה גולדשנפלד (טרום א' במחוז השרון), במשחק חוץ מול מ.כ. נווה יוסף 1:0. לפחות יכולים להתנחם בהעפלה לשלב השלישי בגביע אחרי שגברו באמצע השבוע על עירוני נשר.