מכבי והצ'כים
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מכבי והצ'כים
שני , 18/10/2021

מכבי והצ'כים

לקראת המשחק מול סלביה פראג מחר (חמישי, 19:45 בסמי עופר), ההיסטוריון של המועדון, איציק הברמן מביא את המשחקים, השחקנים והמאמן שהגיעו מצ'כוסלובקיה

מכבי חיפה תארח ביום חמישי הקרוב (19:45 בסמי עופר) את סלביה פראג במסגרת המחזור השלישי של הקונפרנס ליג.

המשחק הזה יהיה בעצם הפעם הראשונה בה פוגשים הירוקים קבוצה צ'כית במסגרת גביע אירופה כלשהו.

משחקי ידידות מול קבוצות מצ'כיה, מכבי דווקא קיימה. שלוש פעמים.

 

פעמיים 0:2 ופעם תיקו

הפעם הראשונה היתה ב-18.2.1967. מכבי אירחה בקריית אליעזר את סלביה פראג למשחק ידידות לעיני רבבת צופים.הירוקים הפתיעו את אלופת צ'כיה בניצחון 0:2 מצמד שעריו של דני שמולביץ ז"ל במחצית השנייה. ההרכב החיפאי כלל אז את יחזקאל גרשוני, קרול רוטנר, קלמן זוננשיין, שמואל חדנס, ישעיהו שווגר, דוד גוזלן, חסן בוסטוני, אהרון גרשגורן, נתן הירש, דני שמולביץ-רום, שמואל ששון. כן שותפו: חיים אלקיים ואשר עלמני.

 

המפגש השני עם צ'כיות היה מול ויקטוריה פלזן ב-2009 במחנה האימונים באוסטריה. ליאור רפאלוב העלה את מכבי ליתרון בדקה ה-14 והצ'כים השוו סמוך לסיום המחצית.

 

מכבי פגשה נפגשה שוב עם אלופה צ'כיה, ויקטוריה פילזן. היה זה במחנה הכנה באוסטריה (יולי 2011) וגם במשחק זה גברה על יריבתה 0:2 משערים של גוסטבו בוקולי וויאם עמאשה. המגן טאלב טוואטחה, הנמנה על סגל הקבוצה הנוכחית שיחק גם אז.

 

צ'כים על הקווים ועל הדשא

דושאן אוהרין הינו המאמן הצ'כי היחיד שאימן במכבי חיפה (1998-99) והוליך אותה לרבע גמר גביע אירופה למחזיקות גביע. בין השאר חיפה גברה על פריס סן ז'רמן 2:3 בעיר הכרמל אחרי שסיימה בתיקו 1:1 בעיר האורות.

 

ארבעה כדורגלנים צ'כים לבשו את המדים הירוקים. רדובן הרומטקו, שרשם שתי הופעות בנבחרת ארצו, הגיע עם המאמן דושאן אוהרין והיה שותף למסע הנפלא לרבע הגמר (1998). הרומטקו הופיע שמונה פעמים באירופה, 23 בליגה, פעמיים בגביע המדינה ופעמיים בגביע הטוטו.

ג'רי ואוורה, קשר-חלוץ, הגיע למכבי מ...סלביה פראג, כאשר הוא בן 22. וורה נכלל בנבחרת הצעירה בצ'כיה והופיע 16 פעמים במשחקי ליגה של מכבי חיפה. בנוסף פעמיים בגביע המדינה ופעמיים בגביע הטוטו.

פאבל זאבדיל, נחת כאן מארמיניה בילפלד הגרמנית. היה שותף לאליפות עם המאמן רוני לוי (2004). שיחק בעשרה משחקים וכבש שער בודד, ובנוסף רשם הופעה בגביע המדינה.

הצ'כי הרביעי ששיחק במכבי הוא הקשר קמיל ואצק (2016). בעל שמונה הופעות בנבחרת הבוגרת.

 

קמיל ואצק

קמיל ואצק

פאבל זבדיל

פאבל זבדיל

ג'רי וורה

ג'רי וורה